Jedzenie na wynos w restauracji
BLOG

Jak reklamować jedzenie na wynos w restauracji, bistro, pizzerii, gastronomii? cz.1

1. Użyj mediów społecznościowych, aby nawiązać kontakt z publicznością

Reklama online i media społecznościowe powinny być integralną częścią Twojego biznesplanu.

Jeśli nie masz konta na Facebooku czy Instagramie swojej firmy, zrób to od razu!

Media społecznościowe zapewniają najłatwiejszy i najszybszy sposób łączenia, komunikowania się i angażowania docelowych odbiorców oraz przyciągania nowych klientów do Twojej firmy.

Nie wiesz, co opublikować? Zacznij od podzielenia się kuszącymi zdjęciami swojego pysznego jedzenia – gwarantuję, że ludzie będą zachwyceni!

Następnie pokaż autentyczność restauracji na wynos, publikując zdjęcia pracowników z pracy. To małe spojrzenie za kulisy pomaga ludziom identyfikować się z Tobą i czuć się swobodniej składając u Ciebie zamówienie.

Restauracja na wynos - pracownicy

Nie zapomnij wykorzystać mocy # hashtagów i emotikonów w swoich treściach w mediach społecznościowych.

Pomocne wskazówki to hasztagowanie obszaru, w którym mieszkasz, tj. #Poznan, #Warszawa, #Wroclaw, a także używanie hashtagów związanych z jedzeniem, takich jak:

#lunchwroclaw #dobrejedzenie #obiadwroclaw #jedzenienawynos #warszawskiejedzenie #poznannawynos #domowyobiad #polskiobiad #conaobiad #apetycznejedzenie #polskiesmaki #restauracjapoznan #restauracjawarszawa #restauracjawroclaw #wroclove #menunawynos

Oznaczanie zdjęć potraw z menu restauracji

Warto też założyć stronę w Google Moja Firma, ponieważ umożliwia to klientom przeglądanie Twojej restauracji, a także wyświetla Twoje dania na wynos, gdy ludzie szukają w internecie jedzenia na wynos w pobliżu.

Upewnij się, że monitorujesz recenzje i odpowiadasz na nie. Podobnie, utrzymuj szybki wskaźnik odpowiedzi we wszystkich kanałach mediów społecznościowych, odpowiadając na komentarze i wiadomości ludzi tak szybko, jak to możliwe.

Ostatnią uwagą na temat marketingu w mediach społecznościowych na wynos jest rozważenie czasu publikowania postów. Spróbuj złapać ludzi, gdy są głodni, w przerwie obiadowej lub gdy wychodzą z pracy i decydują, co zjeść na obiad. Kuś ich atrakcyjnymi obrazami swoich potraw.

Przerwa obiadowa lunch

Inne rzeczy, o których warto krzyczeć w mediach społecznościowych, to zmiany menu, nowe dania, oferty, promocje, konkursy i fakty dotyczące Twojego jedzenia, takie jak skąd pochodzą składniki.

Pamiętaj, aby posty były jak najbardziej przyciągające uwagę, aby zachęcić klientów.

Chcesz pomocy Studia Graficznego? – daj nam znać.

Zmiany w menu na wynos w restauracji

2. Opanuj skuteczną fotografię żywności

Dotyczy to wszystkich kanałów mediów społecznościowych, ale jest szczególnie przydatne w przypadku Instagrama.

Tworzenie treści godnych Insta zatrzyma Twoich klientów w trakcie przewijania, miejmy nadzieję, że zachęcą ich do kliknięcia na Twoją witrynę w poszukiwaniu menu.

Jak więc zabrać się do natychmiastowej zawartości dla smakoszy w restauracji na wynos?

Najpierw wybierz najbardziej przepyszne menu, jakie masz, i zajmij się kuchnią. Pamiętaj, że prezentacja jedzenia jest kluczowa, jeśli chodzi o efektywne fotografowanie jedzenia.

Fotografia żywności w restauracji

Po przygotowaniu potraw eksperymentuj z różnymi kątami i oświetleniem, powiększ przepyszne potrawy i postaraj się stworzyć możliwie najbardziej śliniący się materiał wizualny.

Jeśli chodzi o publikowanie swoich wizualnych arcydzieł, pamiętaj, aby używać odpowiednich hashtagów, aby Twoje posty społecznościowe były wyświetlane przez jak największą liczbę potencjalnych klientów.

3. Stwórz sprytną ofertę, aby zachęcić nowych klientów

Musisz dać klientowi powód do wyboru restauracji.

Oprócz umiejętnego fotografowania swoich kuszących dań na wynos, nie możesz zapomnieć o kuszącej ofercie. Niezależnie od tego, czy chodzi o dwa w cenie jednego, mega uczta dla rodzin, darmowe desery lub napoje, czy też procent rabatu, Twoi klienci nie będą się w stanie oprzeć – ofercie oszczędzającej pieniądze.

Sprytna technika, którą możesz wypróbować, polega na oferowaniu okazji określonego dnia.

Pewna Pizzeria wpadła na genialny pomysł, tworząc ofertę „Dwa na wtorek”, zachęcając klientów w dniu, w którym normalnie nie kupują dań na wynos.

Udało im się przyciągnąć nowych klientów, którzy prawdopodobnie ponownie zamówią u nich. Zatem i Ty możesz stworzyć niezapomnianą nazwę dla swojej specjalnej oferty, aby pomóc klientom w jej zapamiętaniu.

Wiele restauracji na wynos wykorzystuje grę słów, aby stworzyć niezapomnianą ofertę na określony dzień.

Promocja w restauracji na wynos

Podobnie możesz wymyślić jednorazową ofertę związaną z określonym świętem narodowym, specjalnym wydarzeniem lub dniem tematycznym.

4. Opracuj regularną strategię e-marketingową

Teraz, gdy opanowałeś już stronę mediów społecznościowych, następnym krokiem jest udoskonalenie strategii marketingu e-mailowego.

Platformy do marketingu e-mailowego, takie jak Mailchimp i Campaign Monitor, są dość proste w użyciu i możesz tworzyć świetnie wyglądające kampanie marketingowe do wysyłania na listę mailingową.

W e-biuletynach jest mnóstwo rzeczy, o których warto pisać, ale najlepiej, aby były krótkie, proste i na temat.

Nie wysyłaj e-maili do swoich klientów ze względu na to, bo tylko sprawisz, że stracą zainteresowanie i zrezygnują z subskrypcji.

Zamiast tego wyślij kampanię e-marketingową, gdy chcesz zaoferować im ofertę, opowiedz o czymś ekscytującym, takim jak zmiana menu by poczuli się wyjątkowo lub wyślij voucher podarunkowy w dniu urodzin.

Nie lekceważ potęgi tematu, jeśli chodzi o marketing e-mailowy.

Twój temat to to, co Twoi klienci zobaczą jako pierwsze i musi ich zwabić.

Upewnij się, że wiersz tematu jest wyróżniony, aby użytkownicy mogli łatwo zobaczyć, o czym jest e-mail, gdy szybko przewijają wiadomości.

Rozważ użycie emotikonów w temacie, ponieważ pomogą one wyróżnić e-mail.

5. Korzystaj z przyciągającego uwagę marketingu bezpośredniego, aby promować swoją nazwę

Teraz, gdy omówiliśmy już niektóre kwestie cyfrowe, nie zapominajmy o „starej szkole” – materiałach drukowanych.

Wiele badań pokazuje, że ludzie częściej patrzą na coś fizycznego, co mają przed sobą, niż na e-mail.

Stwórz atrakcyjną ulotkę lub menu, które z łatwością zmieszczą się w drzwiach ludzi, i dostarcz je na lokalne adresy.

Podkreśl nowe opcje w menu, dołącz kupony lub kody rabatowe i spraw, aby proces zamawiania był jasny i prosty.

pizza menu dominos

Upewnij się, że Twoje materiały do marketingu bezpośredniego są wyraźne i przyciągają wzrok. Z mnóstwem kuszących zdjęć pysznych dań, z których klienci mogą wybierać. Jeśli fotografia potraw kusi kubki smakowe, a na przodzie jest ciekawa oferta, to naprawdę musi zadziałać.

Przeczytaj także:

Jak reklamować jedzenie na wynos w restauracji, bistro, pizzerii, gastronomii? cz.2

Grafik Projekty Reklama

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?