Jak reklamować jedzenie na wynos w restauracji, bistro, pizzerii, gastronomii? cz.2
6. Rozpowszechniaj informacje za pomocą efektownego, markowego opakowania
Twoje strategie marketingowe nie kończą się, gdy klient opuści budynek, w rzeczywistości to dopiero początek.
Jeśli Twoi klienci niosą smaczne jedzenie na wynos w zwykłym opakowaniu, tracisz sztuczkę. Używając jasnych kolorów, prostego komunikatu, który jest łatwy do odczytania i coś, co ludzie mogą kojarzyć z Twoją firmą, tworzy zwycięskie opakowanie na żywność.
Twoi klienci będą nosić jedzenie do domu, a może nawet konsumować w miejscu publicznym, takim jak pociąg, park lub biuro.
Dlatego markowe opakowanie ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o wywołanie większego szumu wokół jedzenia na wynos.
Chcesz, aby Twoje opakowanie było efektowne i zapadające w pamięć. Powinno odzwierciedlać osobowość Twojej marki.
Możesz rozważyć stworzenie logo, sloganu lub obrazu, który ludzie będą kojarzyć z Twoją marką, dzięki czemu opakowanie będzie łatwo wyróżniać się na tle opakowań żywności konkurencji.
Najlepsza wskazówka!
Nie zapomnij wziąć pod uwagę wszystkich stron opakowania, a nie tylko przodu. Twoja marka restauracji powinna być łatwo rozpoznawalna ze wszystkich stron.
7. Zadbaj o prostotę obsługi klientów dzięki markowej aplikacji
Marketing bezpośredni, menu na wynos i ulotki reklamowe mają formę aplikacji.
Jednym z kluczowych aspektów marketingu bezpośredniego było sprawienie, aby proces składania zamówień wydawał się klientom szybki i łatwy, aby byli bardziej skłonni do złożenia zamówienia u Ciebie.
Ta sama zasada dotyczy tworzenia markowej aplikacji.
Wyszukaj aplikacje na wynos z restauracji w sklepie z aplikacjami na telefonie komórkowym, a prawdopodobnie znajdziesz aplikacje oferujące oferty, bony i łatwiejszy sposób zamawiania jedzenia bez konieczności dzwonienia pod numer.
W erze cyfrowej ludzie są przyzwyczajeni do tego, że potrafią uporządkować wiele aspektów swojego życia za dotknięciem palca, więc im wygodniejszy jest proces składania zamówień, tym lepiej.
Opracowanie aplikacji naprawdę w tym pomoże.
Aplikacja pozwala również zaprezentować klientom najlepsze oferty, pochwalić się pysznym menu i nowymi daniami, jednocześnie ułatwiając złożenie zamówienia w restauracji na wynos. Pamiętaj, wygoda jest zawsze bonusem!
Poeksperymentuj z różnymi funkcjami, które możesz zaoferować i postaraj się, aby doświadczenie było jak najbardziej przyjemne dla klientów.
Na przykład pewna restauracja wymyśliła różne sposoby pokazania klientowi, na jakim etapie znajduje się jego dostawa, co generuje podekscytowanie i informuje, kiedy może się spodziewać pukania do drzwi. Geniusz.
Upewnij się również, że Twoja witryna zawiera kopię menu, którą można łatwo załadować i czytać, a także że jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych. Nie każdy pobierze aplikację, ale wiele osób będzie korzystać z Internetu na swoich telefonach.
8. Regularnie twórz interesujące treści, aby zachęcić klienta docelowego
Biznes, który rozwija się organicznie, to dobry biznes.
Jednym z najlepszych sposobów poprawy SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek), ułatwiającego potencjalnym klientom znalezienie Cię w Google, jest regularne dodawanie nowych treści do Twojej witryny. Najprostszym sposobem na to jest utworzenie sekcji bloga i regularne dodawanie do niej, czy to raz w miesiącu, raz w tygodniu, czy kilka razy w tygodniu.
Zastanawiasz się, o czym warto pisać?
Zacznij od wiadomości, zmian w menu, przepisów, zabawnych historii i historii sukcesu.
Staraj się wypracować spójny głos, który będzie pasował do osobowości Twojej marki i podkreśli rodzaj prowadzonej działalności. Upewnij się, że Twój blog jest łatwy do znalezienia w Twojej witrynie.
Dodatkowo możesz doładować swoje SEO, pobierając linki zewnętrzne. Mówiąc prościej, im więcej witryn zawiera linki do Twojej witryny, tym lepiej. Im wyższy autorytet domeny ma witryna, tym lepiej. Wszystkie linki są dobrymi linkami, ale strony internetowe z wyższymi wynikami pomogą podnieść Twój własny wynik, dzięki czemu Twoja restauracja na wynos pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania Google.
Rzuć okiem na swoje ulubione dania na wynos lub restauracje i zaczerpnij inspiracji z ich blogów. Tutaj również możesz wykorzystać swoje fantastyczne umiejętności fotografowania jedzenia!
Zdecydowanie warto też wdrożyć strategie PR.
Nie jest to tak skomplikowane, jak się wydaje – po prostu udostępnij wszystkie swoje pyszne wiadomości w lokalnych gazetach, magazynach dla smakoszy i na odpowiednich stronach internetowych.
9. Wykorzystaj blogerów kulinarnych i influencerów na swoją korzyść
Inną strategią PR, której możesz użyć, jest zasięganie blogerów.
Google „blogerzy kulinarni”, a znajdziesz mnóstwo miłośników jedzenia, którzy mają w internecie miejsce, w którym dzielą się swoimi przemyśleniami i recenzjami restauracji.
Znajdź kilku blogerów, którzy Twoim zdaniem mogą mieć znaczenie dla Twojej firmy i którzy mogliby zrobić to sprawiedliwie w recenzji.
Zaoferuj im darmowy posiłek w zamian za artykuł, post na blogu lub post w mediach społecznościowych i pozwól im wzbudzić zainteresowanie w Twojej restauracji na wynos.
Zastanów się, kim są Twoi docelowi klienci, rozważając dotarcie do blogerów. Na przykład, jeśli chcesz promować swoje dania na wynos jako świetne opcje dla rodzin i dzieci, możesz rozważyć znalezienie blogerów zorientowanych na rodzinę.
10. Wywołaj szum dziwaczną konkurencją
Nie można zaprzeczyć, że ludzie kochają konkursy.
Konkursy zawsze wypadają dobrze, czy to w mediach społecznościowych, e-mailach, czy w samej restauracji. Zaoferuj darmowy posiłek dla pary, rodziny lub grupy i poproś jak najwięcej osób o wejście do gry.
Jeśli zostanie to zrobione w mediach społecznościowych, stworzysz świetne treści, które można udostępniać, co może pomóc zwiększyć liczbę obserwujących. Jeśli zostanie to zrobione przez e-mail, może pomóc ci zwiększyć listę mailingową.
Staraj się, aby zawody były zabawne i nieco dziwaczne, jeśli to możliwe. Możesz poprosić klientów, aby udostępnili zdjęcie, na którym jedzą jedzenie z Twojej restauracji, poprosić ich o wymyślenie własnego przepisu lub dania lub poprosić ich o napisanie zabawnej historii o tym, dlaczego uważają, że powinni wygrać. Bądź kreatywny!
Na koniec pamiętaj, aby zawsze podkreślać swoje mocne strony, niezależnie od tego, czy chodzi o pozyskiwanie lokalnych składników, posiadanie wielu opcji wegańskich i bezglutenowych, szybkość obsługi i dostawy, czy też oryginalność potraw – informuj o tym, co wyróżnia Cię z tłumu.
Przeczytaj także:
Jak reklamować jedzenie na wynos w restauracji, bistro, pizzerii, gastronomii? cz.1
Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?