Pizza menu pizzeria restauracja włoska
BLOG

Strategie marketingowe dla pizzerii

Istnieje wiele sposobów na umieszczenie Twojej pizzerii na mapie lokali gastronomicznych. Oto, kilka pomysłów jak możesz wykorzystać część akcji marketingowych.

Zidentyfikuj swoją firmę – USP

Ludzie kupują marki, a jeśli zaczynasz działalność, jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, jest zidentyfikowanie swojego USP i zastanowienie się, jak odzwierciedlić to w całej marce swojej firmy.

Obejmuje to wszystko, od logo po projekt ulotki z menu oraz jednostki i jedzenia. Upewnij się, że jest spójny i zgodny z podstawowymi wartościami Twojej restauracji.

Czy jesteś biznesem rodzinnym, typowo włoskim serwującym margarity? Może specjalizujesz się w pizzy w stylu chicagowskim, a może chcesz zaspokoić potrzeby wegan, którzy nadal chcą delektować się pyszną pizzą – ponieważ sam jesteś weganinem.

Cokolwiek to jest, Twoja marka musi być autentyczna, ponieważ 91% klientów wolałoby kupować od autentycznej marki.

Słownik: USP to unikatowa propozycja sprzedaży. Jest to wartość lub czynnik, który wyeksponowany w kampanii reklamowej, będzie wyróżniał nas na tle innych marek z tej samej dziedziny biznesowej.

Uruchom reklamy PPC

Kiedy odwiedzasz nowe miasto lub po prostu chcesz znaleźć odpowiednią restaurację, do której mógłbyś pójść ze znajomymi lub rodziną, jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz?

Zgadza się – googlujesz to.
PPC – reklama płatna za kliknięcie oznacza, że gdy ktoś wyszukuje odpowiednie słowa kluczowe, na przykład „pizzerie w Poznaniu”, wyskoczy Twoja restauracja.

To świetny sposób na zwiększenie widoczności Twojej pizzerii, ponieważ kto przewija do drugiej strony wyników wyszukiwania?
Dokładnie.
Zgodnie z oczekiwaniami płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie link.

Pizza menu pizzeria restauracja

Upewnij się, że masz dobre zdjęcia

Jemy oczami. Na Instagramie możemy wyszukać różne fotografie z menu pizzy. W zasadzie nie ma tam żadnych wiadomości marketingowych, ofert, ofert specjalnych, tylko zbliżenia pizzy, pizzy i jeszcze raz pizzy.

Czemu? Mówiąc prosto, zdjęcia do nas przemawiają.

Nie ma nic bardziej kuszącego dla klientów niż zbliżenie stopionej mozzarelli, widok różnych dodatków. Zgadzasz się z tym?

Zasadniczo musisz upewnić się, że Twój produkt wygląda tak smacznie, jak to tylko możliwe. A jeśli oznacza to zatrudnienie profesjonalnego fotografa, aby dobrze wykonał zadanie, uważam, że warto w to zainwestować.

Możesz następnie wykorzystać te zdjęcia pizzy do zapełnienia swojej witryny, stron mediów społecznościowych i reklam.

Upewnij się, że zawsze dostarczysz

Nie wystarczy już po prostu dostarczać jedzenia do domu, musisz także być w stanie dostarczyć je swoim klientom na czas. Możesz albo współpracować z firmą dowożącą albo samemu dostarczać, jeśli chcesz uniknąć prowizji.

Stwórz menu pizzerii z serią sezonowych specjałów

Ważne jest, aby Twoje menu było świeże, abyś mógł regularnie zachęcać klientów do powrotu i odkrywania nowości.

Jedną z największych zalet pizzy jest to, że jest niesamowicie wszechstronna. Po prostu o tym pomyśl – możesz zrobić pizzę w kształcie serca na Walentynki, pizzę z dynią na Halloween, pizzę z brukselką w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie i tak dalej.

Zachęć klientów do przyłączenia się do Twojego programu lojalnościowego

Delikatnie zachęcaj klientów do zapisania się do programu lojalnościowego, oferując im zniżkę, darmowy deser lub 2 sztuki w cenie 1 na następną pizzę.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​po zarejestrowaniu się możesz co tydzień wysyłać im e-maile lub SMS-y z najnowszymi ofertami lub menu.

Jeszcze lepiej, jeśli potrafisz zidentyfikować ich zwyczaje zakupowe (czy wolą zjeść na wynos, czy zamówić na wynos). Wtedy możesz posegmentować swoją listę e-mailową i upewnić się, że wysyłane przez Ciebie informacje są dostosowane do zachowań Twoich klientów.

Dodaj do tego trochę marketingu partyzanckiego

Istnieje wiele zabawnych sposobów, aby Twoja marka została zauważona.

Wyzwania typu all you can eat – w której jeden kawałek pizzy jest pokryty ostrym sosem chilli.

Albo darmowe rozdanie pizzy osobom posiadającym bilety parkingowe w okolicy pizzerii.

Tak. To poważny biznes, ale to nie znaczy, że nie może być też zabawny, więc daj się ponieść kreatywności.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?