
Jak przyciągnąć klientów do Twojej kawiarni?
Jak sprawić, aby klienci odwiedzali Twoją kawiarnię, a nie inny lokal?
Przede wszystkim musisz upewnić się, że masz świetny produkt, z doskonałym jedzeniem, napojami i nienaganną obsługą. Następnym krokiem jest upewnienie się, że ludzie o tym wiedzą i zachęcenie ich do powrotu każdego ranka po kawę w drodze do pracy. Oto kilka pomysłów na przyciągnięcie klientów do Waszej kawiarni.
1) Utwórz program lojalnościowy
Najlepszym sposobem na zapewnienie ciągłości biznesu w Twojej kawiarni jest skupienie się na powtarzalnych zwyczajach i upewnienie się, że stali klienci ponownie wracają. Może to być tak proste lub skomplikowane, jak chcesz. Jeśli na przykład należysz do Costa’s Coffee Club, możesz pominąć kolejkę, aby wypić kawę przed wszystkimi innymi – a inna kawiarnia oferuje nawet darmowe ciasto w Twoje urodziny. Możesz po prostu trzymać się klasycznego nagradzania klientów pieczątką za każdym razem, gdy Cię odwiedzają. Jednak lepszym sposobem jest przyjęcie cyfrowego schematu lojalnościowego, takiego jak:
– POSbistro
– Loyverse
– GoPOS
w którym można zbierać informacje o klientach i wysyłać oferty promocyjne pocztą elektroniczną.
2) Stwórz trochę rozgłosu dzięki sezonowym napojom
Nie wystarczy po prostu kontynuować produkcję tych samych starych produktów tydzień po tygodniu, bo jaki jest powód, dla którego klienci powinni go odwiedzać? Spójrz na duże sieci kawowe: od świątecznych czerwonych opakowań Starbucks, po gorącą czekoladę Costy o różowym odcieniu – sezonowe napoje są koniecznością w Twojej kawiarni. Nadaj im własny hashtag, aby łatwiej rozpowszechniać informacje.


3) Odwołaj się do wpływowej publiczności
Ludzie szukają obecnie ogólnego wrażenia, kiedy idą na kawę, i nie wystarczy, aby pozycje w menu dobrze smakowały – muszą też fantastycznie wyglądać. To samo dotyczy Twojego wystroju. Zwróć uwagę na aktualne trendy wnętrzarskie; odsłonięte cegły, oświetlenie przemysłowe i naturalne materiały są teraz w modzie. Brzmi jak zbyt wiele kłopotów? Cóż, dobrą wiadomością jest to, że jeśli zrobisz to dobrze i przemówisz do tej wpływowej publiczności, wykonają za Ciebie pracę, udostępniając wspaniałe zdjęcia Twojej kawiarni w Internecie.
4) Miej wiele opcji opartych na roślinach
Roślinna rewolucja to jeden z największych trendów w 2020 roku, który ma się dopiero dalej rozwijać. Oznacza to, że coraz więcej klientów szuka alternatywnych produktów bezmlecznych w swojej kawie, więc jeśli nie masz pełnego zaopatrzenia w mleko owsiane, sojowe i kokosowe, nie zaspokajasz nowej fali klientów.
5) Popraw swoją strategię mediów społecznościowych
Jeśli przerobiłeś już powyższe punkty, masz stylową kawiarnię serwującą pyszne, estetyczne napoje i dania – więc następną rzeczą do zrobienia jest pokazanie tego. Korzystaj z programu do zarządzania mediami społecznościowymi, aby regularnie co tydzień publikować dobrej jakości zdjęcia, filmy, rabaty i oferty dla swoich obserwujących. Należy pamiętać, że niektórzy klienci będą się kierować w pierwszej kolejności do mediów społecznościowych. A zatem umożliwienie im przeglądania aktualnego menu i zadawania pytań za pośrednictwem komunikatora będzie oznaczać, że będą mieli dobre wrażenie o kawiarni.

6) Eksperymentuj z treściami sponsorowanymi
Reklamy na Facebooku zwiększają widoczność Twojej firmy i umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są już wyraźnie zainteresowani Twoimi produktami. Kierowanie demograficzne jest bardzo specyficzne, więc możesz skonfigurować reklamy tak, aby były kierowane do idealnego klienta kawiarni, którym może być na przykład ktoś, kto mieszka w okolicy, lubi kawę i ma umiarkowane lub wysokie dochody. Możesz także zwiększyć liczbę bezpłatnych postów – jeśli więc coś, co udostępniasz, działa szczególnie dobrze, możesz przeznaczyć na to trochę budżetu i zwiększyć jego widoczność, zwiększając świadomość marki i produktu.

