projektowanie katalogów cyfrowych katalogi online
BLOG

7 wskazówek dotyczących skutecznego projektowania katalogów cyfrowych

Projekt katalogu cyfrowego ma znaczenie

Projekt Twojego katalogu cyfrowego ma bezpośredni wpływ na Twój sukces sprzedażowy. Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami dotyczącymi projektowania, aby lepiej przekształcić zainteresowanie produktem w płacących klientów.

Twój katalog cyfrowy to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, dzięki którym Twoje produkty mogą dotrzeć do klientów. Katalogi cyfrowe zwiększają tożsamość i świadomość Twojej marki, zwiększają postrzeganą wartość Twojej firmy oraz docierają i angażują więcej czytelników.

Aż 94% użytkowników twierdzi, że opuściłoby stronę internetową lub porzuciło katalog, gdyby miał słabą szatę graficzną. Cyfrowy projekt katalogu naprawdę ma znaczenie. Oto siedem przydatnych wskazówek i trików, jak zaprojektować katalog cyfrowy, który przyciągnie uwagę czytelników i wyróżni się z tłumu.

1. Opowiedz historię

Klienci nie chcą być zasypywani listą Twoich produktów. Chcą wiedzieć, jakie korzyści odniosą dzięki posiadaniu jednego z Twoich produktów w swoim życiu.

Użyj tekstu, obrazów i angażujących opisów produktów, aby opowiedzieć, jakie korzyści przyniesie im Twoja oferta. Czy uczyni ich życie łatwiejszym, bardziej ekscytującym, poprawi jakość ich codziennego życia? Opowiedz klientowi historię swojego produktu i opisz wszystkie swoje USP (Unique Selling Proposition – unikalna propozycja sprzedaży lub inaczej unikalna cecha oferty).

2. Wejdź w buty swojego klienta

Projektowanie katalogu cyfrowego jest niezbędne z myślą o docelowych odbiorcach. Katalog sprzedający protezy dentystyczne musiałby być skierowany do starszych odbiorców. Treść będzie bardziej formalna, projekt będzie bardziej tradycyjny, tekst i czcionki będą większe, a priorytetem będzie łatwość użycia.

Jednak katalog sprzedający buty sportowe musiałby być modny, aby odpowiadał młodszym odbiorcom. Projekt musiałby być nowoczesny i żywy, a treść wypełniona linkami i kliknięciami, aby zaspokoić potrzeby millenialsów myślących technicznie.

3. Format i układ

Zapewnij swoim produktom i usługom cyfrową przestrzeń reklamową, której potrzebują. Upewnij się, że Twój układ zapewnia wystarczającą powierzchnię, aby w pełni zaprezentować każdy produkt. Zapewnij więcej miejsca na najlepiej sprzedające się produkty lub usługi. Upewnij się, że rozmiary i format czcionek są dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych, nie chcesz zniechęcić potencjalnych nabywców.

Jak Twój format wpłynie na samopoczucie Twojego klienta? Udany katalog cyfrowy zmusza klientów do zatrzymania się w historii Twojego produktu lub usługi.

Oto przydatna lista kontrolna układów, których będzie potrzebować Twój projekt:

  • Okładka przednia i tylna
  • Indeks z kodami produktów
  • Strona(y) wprowadzająca
  • Nagłówki i stopki, indeksy, kolumny strony
  • Spis treści
  • Separatory rozdziałów
  • Układy produktów
  • Ikony, symbole, logo

4. Idealny obraz

Wszystko kręci się wokół obrazów, zdjęć. W końcu 60,8% marketerów twierdzi, że elementy wizualne są integralną częścią skutecznego marketingu. Rozważmy perspektywę użytkownika końcowego. Badania pokazują, że ludzie zapamiętują 65% informacji po trzech dniach od obejrzenia informacji połączonej z obrazem. Upewnij się, że treść i elementy wizualne zawarte w Twoim katalogu cyfrowym są idealnie dopasowane.

Zdjęcia produktów zaprezentują Twoją firmę i będą doskonałym narzędziem sprzedażowym. Upewnij się, że wszystkie zdjęcia i materiały wizualne są wysokiej jakości, mają dobre oświetlenie i rozdzielczość odpowiednią do druku. Drukarze zalecają rozdzielczość 300 dpi jako optymalną do drukowania – im wyższa rozdzielczość, tym lepiej. Rozważ skorzystanie z usług profesjonalnego fotografa, aby zapewnić najlepsze możliwe zdjęcia produktów.

Istnieje kilka fantastycznych witryn ze zdjęciami royalty free, takich jak Unsplash i Adobe Stock. Efektywne zdjęcia produktów mogą zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 30%. Pamiętaj, że zdjęcia, materiały wizualne i grafiki niskiej jakości będą tylko źle odzwierciedlać integralność Twojej oferty.

5. Typografia

Ogólną zasadą jest używanie nie więcej niż trzech krojów pisma. Dzięki temu wszystko będzie czystsze i przyciągnie uwagę czytelników. Spójny układ tekstu jest kluczowy i pozwoli Twojemu klientowi znaleźć to, czego szuka, eliminując wszelkie możliwe czynniki rozpraszające.

Katalogi cyfrowe umożliwiają dodatkową interaktywną nawigację. Klienci mogą kliknąć tekst i tytuły, aby przejść do określonych sekcji wydania. Możesz to zrobić dodając do nagłówków hiperłącza nawigacyjne.

6. Korzystaj z ulepszonych funkcji projektowania katalogów online

Katalogi cyfrowe oferują mnóstwo funkcji projektowych, które przyspieszają proces od przeglądania do zakupu. Oto sposoby zapewnienia łatwej obsługi użytkownika.

Wykorzystaj w swoim projekcie zaawansowaną funkcję wyszukiwania i interaktywną nawigację, aby skierować klienta bezpośrednio do przedmiotu, który wzbudził jego zainteresowanie i zapewnić użytkownikowi łatwą obsługę.

Wbudowane narzędzia zakupowe pomagają konwertować klientów bezpośrednio w katalogu. Włączając tę funkcję, upewnij się, że elementy projektu sprawiają, że ikona koszyka jest wyraźna i widoczna dla wszystkich klientów.

Elementy interaktywne, takie jak filmy i widoki produktów 360 stopni, to wyjątkowy sposób na ulepszenie projektu. Działają jak mobilne okno sklepu dla Twojej firmy i pozwalają klientom usiąść, zrelaksować się i odkryć zalety Twojego produktu lub usługi. Po obejrzeniu filmu o produkcie czytelnicy są o 64–85% bardziej skłonni do zakupu od Ciebie.

Zapakuj swój cyfrowy katalog pełen linków do swojej witryny i mediów społecznościowych, aby zwiększyć możliwości sprzedaży.

Upewnij się, że korzystasz z responsywnego projektu – dostęp do Twojego katalogu cyfrowego można uzyskać na wielu urządzeniach. Upewnij się, że Twój katalog cyfrowy jest zakodowany, aby wyświetlał optymalny wygląd na każdym urządzeniu.

7. Bądź świadomy swoich statystyk

Poczekaj, na tym cyfrowy proces projektowania się nie kończy. Nadszedł czas na śledzenie wydajności Twojego katalogu cyfrowego. Mając więcej danych, zyskujesz lepszy wgląd i podejmujesz lepsze decyzje, jeśli chodzi o dalsze zmiany w projekcie. Oto, jak możesz zachować czujność w swoich statystykach.

Google Analytics dostarczy Ci szczegółowe raporty umożliwiające analizę wydajności Twojego katalogu cyfrowego.

Korzystaj z raportów opartych na zachowaniach użytkowników – danych demograficznych, używanych urządzeniach, stronach odwiedzanych przez użytkowników i czasie, jaki spędzają na tych stronach – aby zobaczyć, jak reagują na różne elementy projektu.

Eksperymentuj z oprogramowaniem, takim jak Google Optimise. Umożliwi to testowanie różnych projektów obok siebie i porównywanie kluczowych wskaźników konwersji.

Rozważ narzędzia zbierające dane o zachowaniach użytkowników. Zachowanie użytkowników wyświetlane na wizualnych mapach cieplnych, nagraniach sesji i śledzeniu kursora zapewni bezcenny wgląd w interakcję klientów z Twoim katalogiem.