Identyfikacja wizualna

LOGO, LOGOTYP, BRANDING, KEY VISUAL, MATERIAŁY FIRMOWE, WIZYTÓWKI, TECZKI, ULOTKI, FOLDERY

Identyfikacja wizualna materiały firmowe wizytówki

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to wszystkie wizualne i graficzne aspekty związane z komunikacją marki. Jest to spójny, przemyślany i rozbudowany system.

Spójność możemy osiągnąć dzięki kilku elementom, takim jak:

– logotyp,

– kolorystyka,

– czcionki,

– motyw graficzny / motyw przewodni,

oraz materiały firmowe (wizytówki, papier firmowy, foldery).

Co jednak najważniejsze – system identyfikacji wizualnej jest jednym z nadrzędnych elementów brandingu.

Czym jest branding?

Branding stał się jednym z najważniejszych aspektów biznesu, a jeśli jesteś przedsiębiorcą, nie możesz go pominąć. 

Branding może oznaczać różne rzeczy dla różnych osób, ale najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że branding nie jest wydarzeniem, nie jest logiem i nie chodzi tylko o reklamę. Marka to o wiele więcej – to suma wszystkich doświadczeń, jakie masz z produktem lub usługą, od momentu powstania, przez zakup, przez konsumpcję, aż po utylizację.

Zagłębmy się w to bez zbędnych ceregieli…

Czym jest Key Visual?

Kiedy firma się rozwija, często jednym z pierwszych elementów identyfikujących markę jest jej logo. Jednak dla wielu firm Key Visual ma większą wagę i zapewnia większą rozpoznawalność marki niż ich rzeczywiste logo.

Key Visual – graficzny motyw przewodni marki (w skrócie KV), poprawia wizerunek każdej firmy. Czy to jako dodatek do logo, czy samodzielny motyw. Przenoszony na inne elementy użytkowe i promocyjne pomaga zachować komunikacyjną spójność marki i ułatwia odbiorcy jej rozpoznawanie oraz zapamiętywanie.

Powinien być:
– prosty i zrozumiały,
– unikalny i charakterystyczny,
– użyteczny we wszystkich mediach,
– adresowany do określonej grupy docelowej,
– typografia: zachowana taka sama wielkość i styl,
– ilustracje: podobna stylistyka i charakter (również kolory),
– zdjęcia: zbliżone aranżacje, pomysł, kadr, układ grafiki względem tekstu​

Key Visual

PZU

key visual

Dwa łuki wycięte z logo symbolizujące nawiasy i ochronę z obu stron. Bardzo prosty i zrozumiały motyw, a dodatkowo mocno powiązany z wyglądem logo. Identyfikacja wizualna dzięki temu jest wyrazista i wręcz nie da się nie zauważyć powiązania. Widać, że tworząc logo od razu kreowano wygląd Key Visual.