Identyfikacja wizualna

LOGO, LOGOTYP, BRANDING, KEY VISUAL, MATERIAŁY FIRMOWE, WIZYTÓWKI, TECZKI, ULOTKI, FOLDERY

Identyfikacja wizualna materiały firmowe wizytówki

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to wszystkie wizualne i graficzne aspekty związane z komunikacją marki. Jest to spójny, przemyślany i rozbudowany system.

Spójność możemy osiągnąć dzięki kilku elementom, takim jak:

– logotyp,

– kolorystyka,

– czcionki,

– motyw graficzny / motyw przewodni,

oraz materiały firmowe (wizytówki, papier firmowy, foldery).

Co jednak najważniejsze – system identyfikacji wizualnej jest jednym z nadrzędnych elementów brandingu.

Czym jest branding?

Branding stał się jednym z najważniejszych aspektów biznesu, a jeśli jesteś przedsiębiorcą, nie możesz go pominąć. 

Branding może oznaczać różne rzeczy dla różnych osób, ale najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że branding nie jest wydarzeniem, nie jest logiem i nie chodzi tylko o reklamę. Marka to o wiele więcej – to suma wszystkich doświadczeń, jakie masz z produktem lub usługą, od momentu powstania, przez zakup, przez konsumpcję, aż po utylizację.

Zagłębmy się w to bez zbędnych ceregieli…

Czym jest Key Visual?

Kiedy firma się rozwija, często jednym z pierwszych elementów identyfikujących markę jest jej logo. Jednak dla wielu firm Key Visual ma większą wagę i zapewnia większą rozpoznawalność marki niż ich rzeczywiste logo.

Key Visual – graficzny motyw przewodni marki (w skrócie KV), poprawia wizerunek każdej firmy. Czy to jako dodatek do logo, czy samodzielny motyw. Przenoszony na inne elementy użytkowe i promocyjne pomaga zachować komunikacyjną spójność marki i ułatwia odbiorcy jej rozpoznawanie oraz zapamiętywanie.

Powinien być:
– prosty i zrozumiały,
– unikalny i charakterystyczny,
– użyteczny we wszystkich mediach,
– adresowany do określonej grupy docelowej,
– typografia: zachowana taka sama wielkość i styl,
– ilustracje: podobna stylistyka i charakter (również kolory),
– zdjęcia: zbliżone aranżacje, pomysł, kadr, układ grafiki względem tekstu​

Key Visual

PZU

key visual

Dwa łuki wycięte z logo symbolizujące nawiasy i ochronę z obu stron. Bardzo prosty i zrozumiały motyw, a dodatkowo mocno powiązany z wyglądem logo. Identyfikacja wizualna dzięki temu jest wyrazista i wręcz nie da się nie zauważyć powiązania. Widać, że tworząc logo od razu kreowano wygląd Key Visual.

Projekty graficzne Poznań Warszawa Gdańsk

Razem stwórzmy coś fajnego

KAŻDY PROJEKT JEST WYJĄTKOWY.
JAK PRACUJEMY RAZEM.