Katalogi produktowe

Najlepsze i najskuteczniejsze katalogi firmowe będą promować produkty, zachęcać do zakupów i informować klientów o poziomie jakości.
Tak istotny jest, dobry projekt katalogu.

Katalog produktowy Poznań Warszawa Wrocław Gdańsk
Katalog produktowy

Jeśli Twoja firma potrzebuje nowego katalogu, prawdopodobnie zwrócisz się do studia graficznego, aby go dla Ciebie stworzył.

Dobry grafik będzie w stanie przeprowadzić Cię przez cały proces projektowania katalogu, czyniąc go tak prostym i bezstresowym, jak to tylko możliwe. Pozostawiając Ci doskonałe źródło informacji o marketingu Twoich produktów.

Jak zatem powinien działać skuteczny proces projektowania katalogu firmowego? Czego można oczekiwać od projektanta katalogu produktowego i najważniejsze rzeczy, które należy zrobić, aby ułatwić ten proces.

7 kroków do doskonałego procesu projektowania katalogu firmowego

Proces projektowania katalogu produktowego, składa się z różnych etapów, ale należy wykonać siedem kluczowych kroków.

Katalogi produktowe
Katalogi produktowe

Zbieranie danych o produktach firmowych

Jedną z pierwszych rzeczy, które musisz zrobić, to zacząć zbierać listę wszystkich produktów, które chcesz umieścić w katalogu. 

Ważne jest, aby zrobić to wcześnie, ponieważ jeśli zorientujesz się, że zapomniałeś o czymś w trakcie procesu projektowania. 

To naprawienie tego prawdopodobnie będzie wymagało czasu i pieniędzy.

Pisanie treści do katalogu

Ktoś z Twojej firmy, osoby z działu marketingu lub strona trzecia, będą musieli napisać opisy produktów dla każdego artykułu w katalogu. 

Nie należy zapominać o znaczeniu prawidłowego wykonania tego zadania.

Dobra treść może mieć ogromne znaczenie, jeśli chodzi o sprzedaż.

Katalogi produktowe
Katalogi produktowe

Wybór wyglądu katalogu produktowego

Na początku procesu będziesz musiał zadowolić się ogólnym wyglądem i stylem katalogu. 

Musi to odzwierciedlać Twoją firmę, zarówno pod względem marki, jak i charakteru. 

Firma sprzedająca wysokiej klasy meble na wymiar będzie potrzebowała zupełnie innego wyglądu niż firma sprzedająca lakiery samochodowe.

Planowanie układu

Układ ma ogromny wpływ na skuteczność katalogu produktowego.

Miejsce umieszczenia produktów w katalogu może mieć duży wpływ na ich sprzedaż.

Układ musi być również łatwy do zeskanowania, aby zapewnić jak największe zaangażowanie klientów.

Katalogi produktowe

Tworzenie obrazów

Będziesz potrzebować zarówno wysokiej jakości zdjęć produktów, jak i zdjęcia na okładkę oraz bardziej ogólne obrazy tła.

Jeśli jeszcze ich nie masz, będziesz musiał je wyprodukować samodzielnie lub zlecić firmie zewnętrznej.

Poświęć dużo czasu na wybór zdjęć, które naprawdę przedstawiają Twoją firmę i produkty w jak najlepszym świetle.

Weryfikacja publikacji

Naprawdę powinieneś zostawić sporo czasu na końcu procesu produkcyjnego.

Aby sprawdzić ostateczną wersję katalogu, zanim wyślesz ją do drukarni, umieścisz na swojej stronie internetowej lub zaczniesz wysyłać e-mailem do klientów.

Bardzo łatwo jest przeoczyć drobne błędy, dlatego upewnij się, że jak najwięcej osób przejrzało katalog tyle razy, ile to możliwe.

Katalogi produktowe
Katalogi produktowe

Sprawdź wyniki

Po wydrukowaniu i wysłaniu katalogu produktowego do klientów ważne jest, abyś sprawdził skuteczność projektu.

Zwróć uwagę na to, które produkty z katalogu sprzedają się najczęściej, a które najmniej.

Lub które cechy katalogu produktowego cieszą się widoczną reakcją klientów.

Posłuży Ci to, jako wskaźnik ogólnej skuteczności katalogu oraz ułatwi wprowadzenie ulepszeń do kolejnej edycji katalogu.

Współpracując razem, stworzymy najlepszy katalog produktowy dla firmy

W procesie tworzenia katalogu – to Ty jesteś kluczem do sukcesu.
Zaprojektujemy razem katalog?