Ma również silny związek z projektowaniem emocjonalnym, ponieważ projektanci muszą brać pod uwagę emocje, oczekiwania i przekonania widza podczas tworzenia wizualizacji.
W tym miejscu w grę wchodzi teoria kolorów, ponieważ wybrana paleta kolorów nie tylko przekaże widzowi określone wiadomości, ale również wpłynie na jego emocjonalną reakcję na projekt. Na przykład czerwony to kolor, który często oznacza niebezpieczeństwo lub ostrzeżenie. Podczas gdy niebieski kojarzy się z oceanem i niebem, a zatem zachęca do spokojniejszej reakcji.
Musi zatem wykorzystywać elementy, w tym typografię, które pasują do tonu dzieła i kształtują emocje użytkownika. Gdy wchodzą w interakcję z całym projektem graficznym od początku do końca. Zasadniczo projektowanie graficzne w studio graficznym Poznań polega również na rozważeniu projektu z myślą o psychologii użytkownika.
Jak widać, projektowanie graficzne różni się od sztuk wizualnych tym, że nie koncentruje się tylko na pięknie ale raczej zapewnia, że piękno i użyteczność idą w parze.