Czym jest księga znaku?
Za każdym razem, gdy tworzysz nową treść wizualną, definiujesz swoją markę dla potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, czy jest to post w mediach społecznościowych, czy projekt objaśniający produkt, komunikujesz tożsamość swojej marki, zaangażowanie w jakość i ogólną wartość.
Dzieje się tak niezależnie od tego, czy masz brand book, czy nie. Czy nie chciałbyś się więc upewnić, że każda tworzona przez Ciebie treść wizualna dostarcza tego samego przekazu? Jeden źle wykonany projekt może stracić potencjalnego klienta. A infografika spoza marki niewiele zrobi dla promocji Twojej firmy, jeśli nikt nie rozpozna, że to Ty ją stworzyłeś.
Księga znaku kodyfikuje ogólną tożsamość wizualną Twojej organizacji w pojedynczy, użyteczny zasób. Ten dokument — niezależnie od tego, czy jest to broszura w formacie PDF, czy wydrukowana księga — może być wielokrotnie używany jako przewodnik przez pracowników w całej organizacji.
Typowa księga znaku będzie zawierać:
– Zestaw zdefiniowanych czcionek
– Paletę kolorów marki
– Style ilustracji i ikon
– Style i kierunek fotografii
Może zawierać również inne elementy. I we wszystkich tych przypadkach będzie zawierać instrukcje dotyczące ich użycia. Na przykład niektóre czcionki będą używane tylko w nagłówkach, podczas gdy inne będą służyły tylko do kopiowania treści.
Wszystkie te elementy są częścią Twojej ogólnej tożsamości wizualnej jako marki. Ta tożsamość powinna być starannie opracowana, aby dokładnie komunikować cel, wartości, ambicje, cechy i obietnicę Twojej marki. Brand book to po prostu zasób, który sprawia, że każdy element jest łatwy do wykorzystania w całej komunikacji Twojej firmy.
Czym więc jest brand book? To kim jest Twoja firma i kim chcesz się stać. Tak jak każda firma potrzebuje deklaracji misji, tak każda firma potrzebuje również księgi znaku.