Zakładasz firmę i szukasz skutecznej reklamy?
Jaką wybrać reklamę, gdy jesteś startupem?
Startupy stoją przed wieloma wyzwaniami, a najbardziej niepewne jest pozostanie z dodatnimi środkami pieniężnymi.
Nowa firma musi co miesiąc płacić wiele rachunków, wynagrodzeń i dodatkowych kosztów operacyjnych, jednocześnie starając się osiągać zyski.
Walka prowadzi do porzucenia zbędnych niegdyś inwestycji, takich jak marketing i reklama. Zaniedbanie reklamy początkowej hamuje rozwój. Problemy pogarszają się, jeśli przedsiębiorca nie wie, jak skutecznie mierzyć strategię marketingową.
Jednak skuteczna reklama nie musi być kosztowna.
Chociaż strategie o wyższym budżecie mogą znaczniej zwiększać ruch i szybkość rozmów biznesowych. Mimo to istnieje wiele bardzo skutecznych, tanich strategii reklamowych, które mogą pomóc w rozwoju startupu.
Użyj technik marketingu referencyjnego
Najlepszym sposobem na reklamę startupów jest stworzenie strategii, która pozwoli Twoim klientom na marketing za Ciebie.
W jaki sposób?
Nowi klienci prawdopodobnie będą kupować, gdy zostaną skierowani do Twojej firmy przez byłych klientów – przyjaciół, rodzinę i kolegów z pracy. Ludzie ufają w osobiste rekomendacje bardziej niż cokolwiek innego, a rozwój sieci społecznościowych i strategii sprzedaży społecznościowej odgrywa wielką rolę.
Co robić?
Stwórz program polecający, który może być całkowicie darmowy lub zaoferuj obecnemu klientowi zniżkę w zamian za polecenie nowego klienta.
Opracuj strategię SEO
Strategia treści współdziała z optymalizacją wyszukiwarek. Większość firm korzysta z Google AdWords w reklamach, które są dość drogie, ale SEO jest świetną alternatywą, ponieważ nie musisz płacić za każde kliknięcie z wyszukiwarek.
Reklama Twojej strony firmowej w Internecie poprzez jej pozycjonowanie na dobrze dobrane słowa kluczowe jest jedną z najskuteczniejszych metod promocji.
Skuteczna strategia SEO wymaga zidentyfikowania odpowiedniego słowa kluczowego, które przyciągnie duży ruch do Twojej witryny startowej przy niskiej konkurencji. Ulepszy Twoją witrynę, aby zawierała te hasła, które zwiększą Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Wprowadź zmiany strukturalne i zmiany kodu w swojej witrynie.
Dodaj słowa kluczowe w swoich tagach tytułowych.
Publikuj treści o wysokiej jakości i twórz nowe strony docelowe, aby kierować nowe zapytania.
Dodaj wewnętrzne linki między powiązanymi stronami.
Przyciągaj wysokiej jakości linki zwrotne do swojej domeny.
To dużo pracy, ale Twój koszt będzie tylko czasem, który jest tego wart, a Twój startup będzie czerpał ogromne korzyści długoterminowe. Ponieważ SEO może stanowić nawet 50% miesięcznego ruchu w nadgodzinach.
Uruchom strategię marketingu treści
Rozpocznij blog lub przewodnik i dodaj nowe informacje lub rozrywkę w wyjątkowy i praktyczny sposób.
Na przykład odpowiadanie na pytania, które mogą mieć Twoi klienci, to świetny sposób na poszerzenie grona odbiorców, a jednocześnie istnieje kilka form content marketingu i nie wszystkie z nich są drogie.
Możesz uzupełnić kampanię infografikami, podcastami i filmami, aby lepiej zaangażować również swoich gości.
Właściwa strategia marketingu przychodzącego i contentowego poprawi reputację Twojej marki, zwiększy ruch i uzupełni kolejną strategię marketingową.
YouTube
Reklama w postaci kanałów wideo na YouTube i podobnych serwisach cieszy się ogromną popularnością.
Najpopularniejsze z nich odnotowują dziennie tysiące odwiedzin unikalnych użytkowników. Przemyślane i dobrze wykonane filmy to świetna i przede wszystkim skuteczna reklama firmy w Internecie.
Przeciętny film w kanale powinien mieć od kilku do kilkunastu minut i musi odpowiadać na potrzeby widza. Dużą popularnością cieszą się wszelkiego typu poradniki, recenzje i porównania.
Publikując filmy, warto pamiętać, by dodatkowe informacje umieszczać w ich opisach. Jeśli recenzujemy lub porównujemy na nim jakieś produkty, to w opisie koniecznie umieśćmy skrótowe informacje na ten temat i wstawmy link do tego produktu czy innej podstrony w naszym serwisie, która jest bezpośrednio powiązana z danym tematem.
Marketing mediów społecznościowych
Social media marketing nie może odbywać się przypadkowo, chociaż jest dostępny bezpłatnie. Jest to strategia, którą możesz szybko opanować, jeśli zainwestujesz kilka godzin dziennie.
Aby rozpocząć strategię mediów społecznościowych, utwórz profil biznesowy we wszystkich mediach społecznościowych związanych z Twoją działalnością i:
Subskrybuj treści, z którymi może współpracować Twój rynek docelowy.
Rozwijaj partnerstwo z innymi markami i stronami, aby zwiększyć zasięg.
Zaangażuj swoją społeczność, aby uzyskać pozytywny wizerunek marki.
Odpowiedz na pytania i wątpliwości zgłoszone w celu zapewnienia dobrej obsługi klienta (w przypadku sprzedaży produktów lub usług).
„Media społecznościowe mają pomóc w zbudowaniu relacji biznesowych poprzez kanał wirtualny. To „budowanie relacji” ma odbywać się z wykorzystaniem kilku ważnych zaplanowanych elementów.
Social Selling to proces długofalowej strategii. Tworzenie treści, tak, aby grupa docelowa zwróciła na nie uwagę.
Odpowiednio przygotowane posty, grafiki, video itp. mają wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów naszą osobą, firmą i chęcią pozostania z nami w kontakcie.
To wirtualne relacje, które mogą przenieść się do świata rzeczywistego” – zobacz więcej: Jak skutecznie korzystać z LinkedIn? – Agnieszka Wnuk.
E-mail marketing
E-mail marketing może być skuteczny, ponieważ możesz zastosować filtry, aby skierować właściwą wiadomość do właściwego celu we właściwym czasie.
Chociaż możesz również uzupełnić reklamę w mediach społecznościowych o e-mail marketing.
Pamiętaj, że e-maile promocyjne pozostają otwarte spośród najbardziej opłacalnych strategii marketingowych, które może wykorzystać startup.
Możesz łatwo utworzyć dobrą listę kontaktów na podstawie poleceń, kontaktów w mediach społecznościowych i uzgodnionego ruchu.
Utwórz stały, ale nieinwazyjny strumień wysyłanych wiadomości e-mail, a wkrótce zobaczysz znaczące zwroty.
Google Moja Firma
Stworzone przez Google mapy są obecne nie tylko na komputerach i laptopach, ale również na urządzeniach mobilnych z systemem Android.
Można je również przeglądać na smartfonach i tabletach z innymi systemami operacyjnymi.
Codziennie miliony ludzi na całym świecie za ich pomocą wyszukują adresy, restauracje, sklepy czy po prostu korzystają z opcji nawigacji, jaką dają mapy.
Daje to ogromną liczbę potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć, zakładając profil w usłudze Google Moja Firma.
Założenie wizytówki firmy jest bardzo proste i całkowicie bezpłatne. Można to zrobić, wchodząc na stronę www.google.pl/business i postępując zgodnie z instrukcjami.
Aktywacja wizytówki wymaga jej weryfikacji, którą można przeprowadzić telefonicznie, za pomocą SMS-a lub kartki pocztowej.
Więcej na ten temat znajdziesz tutaj
Walcząc z budżetem na start, nie musisz wycinać marketingu z biznesplanu. Zamiast tego skorzystaj z powyższych kreatywnych sposobów budowania rozpoznawalności swojej marki, produktu lub usługi przy niewielkich nakładach reklamowych lub bez nich.
Wkrótce osiągniesz silniejszą parę stałych przychodów i możesz zdecydować o innych strategiach marketingowych.
Pamiętaj o ukierunkowaniu wszystkich swoich działań na pomoc klientowi w realizacji jego potrzeb, pragnień i rozwiązywania problemów.
Odkryj swoją rzeczywistą przewagę konkurencyjną.
Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?
Przeczytaj także:
Jak stworzyć reklamę w internecie – wizytówkę w Google Moja Firma?
Jak wypromować firmę w internecie?
10 narzędzi, o których powinien wiedzieć, każdy marketingowiec – cz. 1
10 narzędzi, o których powinien wiedzieć, każdy marketingowiec – cz. 2