Marketing na Instagramie
BLOG

Marketing na Instagramie

Od początku istnienia Instagrama platforma na nowo zdefiniowała zaangażowanie w mediach społecznościowych. Jest to obszar, który marketerzy postanowili podbić, co oznacza, że konkurencja jest zacięta, a sukces staje się coraz bardziej nieuchwytny. Ale dobrą wiadomością jest to, że kwitnie marketing na Instagramie i nie chodzi np. o zatrudnienie najwybitniejszego wpływowego autora, aby udostępnił swoje posty. Raczej wymaga on bardziej precyzyjnego podejścia do wywarcia wrażenia na właściwej grupie docelowej.

Oto kilka przykładów tych, którzy opanowali to rzemiosło do perfekcji. Każdy z Was może coś zaczerpnąć z tych paru poniżej opisanych sukcesów marketingowych na Instagramie.

Kylie Jenner

Najsłynniejsza na świecie rodzina mediów społecznościowych ma swoją najnowszą gwiazdę w postaci młodej miliarderki Kylie Jenner. 22-latka urodziła się w sprzyjających okolicznościach i to dzięki niej Kylie Cosmetics przemknęła przez zatłoczony rynek i przyspieszyła swój wzrost do 10-osobowej postaci w ciągu zaledwie trzech lat. Częścią tego sukcesu był sposób, w jaki Kylie podbiła Instagram dzięki mocnej mieszance historii oraz postów na żywo i interaktywnych osobistych relacji.

Klocki Lego

Pamiętasz zeszłoroczny królewski ślub? Było to jedno z najczęściej obserwowanych wydarzeń globalnych w maju 2018 roku. Ale co na Ziemi miało z tym wspólnego Lego? W końcu to tylko marka sprzedająca klocki, prawda? Źle, a to dlatego, że firma zawsze była liderem w przekształcaniu ważnych wydarzeń. Korzystając z popularnego hashtagu #RoyalWedding, Lego udostępnił wideo przedstawiające ceremonię w postaci z jej charakterystycznymi blokami.

Mając do tej pory ponad 150 000 wyświetleń filmu, można śmiało powiedzieć, że Lego uderzyło w złoto marketingowe. Lekcja dla innych polega na piggybacku na już popularnym wydarzeniu światowym, tworząc własne dzięki towarzyszącym obrazom na Instagramie.

Rent the Runway

Aktualizacje produktów są zawsze nudne dla użytkowników, szczególnie jeśli jesteś marką modową. Ale informowanie klientów o nich jest konieczne, więc jak dopasować ich do osi czasu w sposób wypełniony atrakcyjnymi wizualnie obrazami?
Popularna marka wypożyczalni modowych Rent the Runway zrobiła to perfekcyjnie. Publikując komentarze użytkowników w celu wyróżnienia aktualizacji i dostarczając więcej szczegółów produktu za pośrednictwem sekcji napisów w zwięzły, wciągający i dowcipny sposób.
To świetny przykład tego, jak możesz zamienić przyziemne informacje w angażujące efekty wizualne, jeśli wykorzystasz je mądrze.

Instagram marketing

Jonathan Jadali

Jonathan Jadali, który ma ponad 8 000 obserwujących, nosi jedną z niewielu osobistych marek Insta, która nie tylko może pochwalić się wystarczającą liczbą akolitów, aby zdobyć tytuł „influencera”, ale popiera go wiedzą i inteligencją.
22-letni przedsiębiorca giełdowy, samozatrudniony, Jadali zarobił fortunę wartą miliony. Inwestując w Bitcoin w początkowym boomie kryptograficznym, a następnie sprzedając wszystkie swoje aktywa kryptograficzne.
Każdy, kto ma ambicje podążać drogą Jadali, musi zrobić coś więcej niż tylko podążać za swoją pasją. Musisz także nauczyć się, jak zaprezentować swoje rzemiosło w świecie Insta.
Innymi słowy, zilustruj, w jaki sposób Twoje strategie doprowadziły do konkretnych rezultatów i udostępnianych treści w codziennym życiu.

Tesla Motors

Co jest lepszego niż prowadzenie grywalizowanej wersji swojego nieziemskiego samochodu?
Dokładnie zrobiła to Tesla Motors, współpracując z programistą Vector Unit w celu zintegrowania samochodów Tesli z ich grą, Beach Buggy Racing 2.

Film promocyjny przesłany na Instagram Tesli zdobył dwa miliony wyświetleń. Lekcja tutaj jest jasna: znajdź niszowe partnerstwa, które pozwalają się łatwo zidentyfikować i dotrzeć do alternatywnych odbiorców.

Airbnb

Większość marketerów niesłusznie uważa, że powinieneś wirusować i zdobywać miliony wyświetleń na jednego posta. Chociaż strategia ta przynosi dywidendy, musisz także uczyć się od tych, którzy utrzymują stały, odpowiedni wpływ.
Airbnb jest jedną z takich innowacyjnych firm, a oś czasu na Instagramie pozwala nam realizować marzenia o globalnych poszukiwaniach. Marka stale pozyskuje treści generowane przez użytkowników z różnych lokalizacji Airbnb na całym świecie. Tworząc w ten sposób efektowne obrazy, które z pewnością sprawią, że będziesz tęsknił za więcej. Oś czasu jest piękna i terapeutyczna, ale generuje również stały strumień zaangażowania dla każdego postu. Co jest znacznie lepszą strategią dla marek opartych na usługach niż dążenie do cudów za jednym hitem.

Nike

Niewiele firm produkuje bardziej popularne tenisówki niż Nike, to na pewno, ale czy to samo można powiedzieć o jego sprawności Insta?
Odpowiedź jest ostateczna: tak.
Niedawno firma opracowała genialną strategię wzbudzenia zainteresowania nadchodzącym nowym butem React. W chwalonej kampanii znalazł się React, który został umieszczony na poduszkach, sprężynach i gąbkach. Co stanowi wyjątkowy sposób na przekazanie jego uniwersalnego komfortu.
Nike trafiło w ten punkt, osiągając siedem milionów wyświetleń po przesłaniu uzupełniającego filmu na temat premiery produktu.
Ostatecznie był to ich najczęściej oglądany post w 2018 roku.

Instagram social

Bez względu na nowe dodatki na Instagramie wyjątkowość jest trendem cenionym najwyżej, jak pokazałam w tych w/w przypadkach.
Pamiętaj więc, aby zrozumieć swoich odbiorców i być kreatywnym w swoich dążeniach. Zaangażowanie jest definiowane nie przez liczby, ale przez to, na ile przyciąga uwagę użytkownika.

Przeczytaj także: