Jak wypromować firmę w internecie?
BLOG

Jak wypromować firmę w internecie?

Oto kilka sposobów na wypromowanie swojej firmy online.

Internet jest pełen platform marketingowych, które nie kosztują ani grosza – wystarczy wiedzieć, gdzie szukać. Być może nie masz gotówki do wydania na marketing we wczesnych etapach swojego startupu, ale to nie znaczy, że nie ma skutecznych sposobów na promocję swojej marki.

Bez względu na to, jaką metodę wybierzesz do promowania swojej firmy w Internecie, o ile zapewnisz wartość dodaną po drodze i zastosujesz odpowiedni zestaw nawyków marketingowych, w końcu zbierzesz nagrody. To się nie stanie z dnia na dzień. Ale z drugiej strony coś wartościowego nigdy samo się nie zrobi. Poniżej znajdziesz najlepsze metody – zarówno w krótkim, jak i długim okresie – do wypromowania Twojej firmy.

1. Utwórz blog i regularnie publikuj wysokiej jakości treści.

Najwyraźniej najważniejszym sposobem reklamowania swojej firmy w Internecie jest stworzenie bloga, w którym można publikować i udostępniać wysokiej jakości treści, które regularnie dodają wartości. Jest to zdecydowanie strategia długoterminowa i nie opłaci się z dnia na dzień, ale każdy przedsiębiorca musi zrozumieć znaczenie zastosowania tej metody marketingu internetowego.

Budowanie godnego uwagi bloga w dowolnej branży lub niszy pomaga zwiększyć ruch poprzez zwiększenie zainteresowania Google, ale także prowadzi do stworzenia autorytetu. Jeśli możesz stać się autorytetem w swojej branży, zwrócisz uwagę zarówno konsumentów, mediów, jak i właścicieli firm. To z kolei spowoduje śnieżną kulę, zwiększy autorytet, a ostatecznie olbrzymią widoczność i sprzedaż.

Założyć bloga

2. Sprzedawaj treści.

Jeśli chcesz uzyskać wczesny ruch i masz całkiem nową domenę – mniej niż 2 lata z niewielkim autorytetem – powinieneś pracować nad marketingiem swoich treści. Jak to działa? Napisz jeden wysokiej jakości artykuł na swojej stronie. Upewnij się, że jest on ukierunkowany na słowa kluczowe, wnikliwy, unikalny i wnosi dużą wartość. Upewnij się, że wszystko, o czym mówisz, pomaga ludziom w jakiś sposób, kształtować lub formować.

Gdy to zrobisz, napisz kolejny artykuł na stronie takiej jak Medium lub Quora, upewniając się, że jest on ukierunkowany na słowa kluczowe, wnikliwy, unikalny i dodaje wiele wartości. Utwórz jeden link z tego artykułu, używając podstawowego lub odpowiedniego słowa kluczowego, z powrotem do głównego artykułu w witrynie lub blogu. Nazywa się to content marketingiem i jest to najskuteczniejsza metoda na uzyskanie przewagi na serwerach SERP Google, a także dotarcie do dużej istniejącej publiczności za pośrednictwem tych witryn.

3. Połącz się z innymi na grupach LinkedIn.

Grupy LinkedIn to świetny sposób na szybkie łączenie się z innymi osobami z Twojej branży lub niszy w celu rozpowszechnienia wiadomości. Możesz promować swoje treści za pośrednictwem grup LinkedIn, o ile nie uważasz się za spam. Najlepiej jest dodać wartość do rozmowy lub dyskusji przed upuszczeniem linków.

Grupy LinkedIn to także świetny sposób na kontakt z ludźmi, z którymi możesz nie mieć wzajemnych powiązań. Możesz wysłać wiadomość do dowolnego członka grupy bez połączenia, co może stać się ogromnym zasobem w zależności od konkretnych okoliczności. Udostępniaj aktualizacje często w grupie i pamiętaj, aby pozostać w centrum uwagi bez przekroczenia wymiaru.

Grupy LinkedIn

4. Korzystaj z reklam na Facebooku i strategicznie kierowanych stron docelowych.

Reklamy na Facebooku, choć nie są bezpłatne, stanowią doskonałą okazję do dotarcia do odpowiednich danych demograficznych dla Twojej firmy. Tak długo, jak dobrze znasz swojego klienta, możesz korzystać z takich danych, jak zainteresowania, lokalizacja geograficzna, stan cywilny, wiek i wiele innych, aby zlokalizować potencjalnych klientów, którzy wyślą je na strategicznie ukierunkowane strony docelowe, znane również jako strony ścisłe.

Eksperymentuj z mikro-wydatkami, aby zobaczyć, która strona reklamy otrzyma najlepsze odpowiedzi na wprowadzenie konsumentów na ścieżkę sprzedaży. Znalezienie odpowiedniej mieszanki lub przepisu na reklamę na platformie takiej jak Facebook może zająć sporo czasu, ale gdy kampania przyniesie zyski, wystarczy kontynuować skalowanie.

5. Wykorzystaj moc wpływających na Instagram.

Dziś, dzięki wciąż przenikającej mocy mediów społecznościowych, możesz natychmiast dotrzeć do rzeszy ludzi z całego świata w mgnieniu oka. Ale wiemy również, że algorytmy i widoczność działają przeciwko nam, szczególnie gdy nie mamy zasięgu setek tysięcy lub milionów obserwujących.

Instagram

Aby dotrzeć do tych ludzi, potrzebujemy wzmacniaczy, zaawansowanych użytkowników i wpływowych osób, które pomogą nam rozpowszechniać nasze wiadomości. Chociaż nie będzie to darmowe, zapewni ci natychmiastowy dostęp do szerokiego grona odbiorców w Twojej konkretnej niszy, o ile wybierzesz odpowiedni wpływ na Instagram, aby pomóc w rozpowszechnianiu wiadomości.

6. Utwórz przydatne samouczki wideo na YouTube.

YouTube oferuje wspaniałe zasoby do marketingu Twojej firmy w Internecie. Chociaż na początku możesz znaleźć trudności w budowaniu odbiorców, jednak jeśli skupisz się na tworzeniu przydatnych samouczków wideo, w końcu dotrzesz do dużej liczby osób. Ponownie musisz skupić się na dodawaniu wartości bez większego zainteresowania generowaniem zysków.

YouTube jest świetnym zasobem do samouczków, ponieważ możesz uczyć ludzi o wszystkim w łatwym do zrozumienia formacie. Niezależnie od tego, czy korzystasz z dzielenia ekranu, aby nauczyć umiejętności cyfrowych, czy nagrywasz coś w prawdziwym świecie, po prostu upewnij się, że jakość nagrania i ogólna zawartość są wysokie. Pamiętaj też, aby umieścić link w opisie z powrotem do odpowiedniej zawartości w swojej witrynie.

7. Rozwijaj relacje z klientami poprzez e-mail marketing.

E-mail marketing to coś, w co powinien zaangażować się każdy właściciel firmy, ale nie jest to łatwe zadanie. Aby odnieść sukces w e-mail marketingu, musisz rozdać coś za darmo w zamian za adres e-mail konsumenta. To musi być coś wartościowego. Jeśli poważnie podchodzisz do zbierania wiadomości e-mail, poświęć czas na utworzenie bezpłatnego raportu lub ebooka, które pomogą ludziom z Twojej branży lub niszy. Następnie rozwijaj relacje z tym konsumentem poprzez kampanie nakrapiane za pomocą systemu takiego jak Aweber, Get Response, Constant Contact lub Mailchimp. Nie próbuj jednak sprzedawać na każdym rogu. Najpierw połącz, a potem skup się na sprzedaży.

8. Użyj listy Angie lub TripAdvisor.

Witryny takie jak Angie’s List i TripAdvisor oferują niemal każdej firmie możliwość dotarcia do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Witryny te są świetnym źródłem do znalezienia każdej lokalnej firmy, dając ci możliwość pozostawienia opinii klientów na podstawie ich doświadczeń z Twoją firmą.

Jeśli sprzedajesz usługi, wypróbuj listę Angie. Jeśli zajmujesz się zagadnieniami związanymi z podróżowaniem, dlaczego nie wymienić na stronie TripAdvisor? Te linki są nie tylko dobre dla SEO, ale również zyskasz dostęp do dużej grupy odbiorców, którzy szukają produktów lub usług w Twojej branży lub niszy. Poświęć trochę czasu na stworzenie dobrego wpisu i zachęć klientów do publikowania autentycznych recenzji na podstawie ich doświadczeń z Tobą.

9. Buduj zaufanie konsumentów na platformach takich jak Yelp i Trust Pilot.

Jedną z barier hamujących zarówno właścicieli firm, jak i specjalistów jest zaufanie. Ludzie niechętnie ufają firmom o których nie mają bezpośredniej wiedzy ani nie znają kogoś, kto z nimi pracował. Oczywiście witryny takie jak Yelp mogą w tym pomóc, ale podobnie jak witryny takie jak Trust Pilot.

Trust Pilot i Yelp są specjalnie zaangażowane w pomoc klientom w znalezieniu odpowiedniej firmy do współpracy, a to zwiększa przejrzystość, zapewniając doświadczenia poprzednich klientów z firmą. Witryny te są największymi na świecie recenzjami online i należy je wykorzystać, aby pomóc zbudować zaufanie potencjalnych klientów.

10. Wykorzystaj bogate fragmenty, AMP i FBIA.

Jeśli chcesz zyskać odrobinę trakcji dzięki zawartości, możesz skorzystać z obszernych fragmentów, Przyspieszonych stron mobilnych (AMP) lub artykułów błyskawicznych z Facebooka (FBIA), aby pomóc we wczesnej ekspozycji. Fragmenty rozszerzone mają zastosowanie do wielu formularzy treści, w tym artykułów zgodnych ze specyfikacją AMP, lokalnych firm, muzyki, przepisów kulinarnych, recenzji, telewizji, filmów i filmów.

Istnieją wtyczki WordPress, których można używać do rozszerzonych fragmentów za pomocą specyfikacji Schema.org, a także wtyczki dla AMP i FBIA. Biorąc pod uwagę niedawny nacisk Google’a i Facebooka na urządzenia mobilne, na przykład posiadanie artykułów AMP i FBIA da ci niewielką przewagę nad tymi, którzy tego nie robią, zwiększając widoczność na SERP i kanałach informacyjnych.

11. Współpracuj z popularnymi blogerami w swojej niszy.

Dotarcie do popularnych blogerów w Twojej niszy może być skutecznym sposobem na promocję firmy w Internecie, szczególnie jeśli masz coś wartościowego do dodania do jednego z ich postów. Jeśli znajdziesz popularnego blogera, który często pisze na określony temat, który jest bezpośrednio związany z twoją pracą, dlaczego nie sięgnąć i nie szukać sposobów współpracy?

Świetnym sposobem, aby tak się stało, jest oferowanie usług jako bloger gościnny. Oczywiście, musisz mieć dobre przygotowanie do pisania i może być trudno znaleźć popularnego bloga, który pozwoli ci to zrobić, ale warto spróbować, jeśli w końcu zdobędziesz post gościa.

Pages: 1 2