Jak wypromować firmę w internecie?
BLOG

Jak wypromować firmę w internecie?

12. Regularnie uczestnicz w forach branżowych.

Wiele osób ma błędne posty na forum poświęcone SEO. Wchodzą tam i upuszczają spamerskie linki i zastanawiają się, dlaczego zostali wyrzuceni z forów. Nie możesz tego zrobić. Jeśli poważnie myślisz o promowaniu swojej firmy w Internecie, gdy znajdziesz forum branżowe, dołącz do rozmów i dodaj wartość, zanim spróbujesz zamieścić link.

Nikt nie lubi osoby, która pojawia się jako nowy gość na forum i zaczyna spamować linki. Ponownie musisz pomyśleć o wykonaniu jak największej ilości pracy, aby uzyskać jak najmniejszy początkowy zwrot. Dodać wartość. Czatuj z innymi. Zasugeruj. Odpowiadać na pytania. Po prostu nie spamuj linków. Dodaj swój link do podpisu po kilku postach lub po tym, jak pozwalają na to reguły forum, ale nie próbuj przekierowywać ludzi do Twojej witryny przy każdym zakręcie. Jeśli to zrobisz, nie zadziała to dobrze.

13. Zaoferuj klientom bezpłatny produkt lub usługę.

Badania potwierdziły, że ludzie częściej przyjmują coś za darmo, niż płacą za to cenę nominalną. Dlaczego więc nie zaoferować swoim klientom bezpłatnej usługi lub produktu? Może zaoferujesz 15-minutową bezpłatną konsultację lub produkt podstawowy, który chcesz rozdać.

Cokolwiek zaoferujesz, pamiętaj o zabezpieczeniu danych kontaktowych klienta, abyś mógł się z nimi później skontaktować. Jeśli rozdajesz usługę za darmo, masz możliwość odsprzedania tych klientów swoim płatnym usługom. Ludzie są bardziej skłonni czuć się winni, gdy przyjmują coś za darmo.

14. Korzystaj z witryn z listami firm, takich jak np. Google Moja Firma.

Jeśli prowadzisz lokalną firmę i chcesz przyciągnąć pobliskich klientów do tradycyjnej lokalizacji lub oferujesz jakąś profesjonalną usługę, która jest specyficzna geograficznie, powinieneś umieścić swoją firmę na lokalnych stronach z listami firm, takich jak np. Google

Google Moja Firma to szczególnie skuteczny sposób wyświetlania i weryfikowania informacji o Twojej firmie, udostępniający informacje publiczne, takie jak adres Twojej firmy na potrzeby wyglądu Map Google, godziny otwarcia sklepu i inne informacje związane z Twoją firmą. Upewnij się, że te informacje są dokładne i aktualne.
Więcej informacji na ten temat, znajdziesz w artykule: Jak stworzyć reklamę w internecie – wizytówkę w Google Moja Firma?

Google

15. Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem SEO.

Oczywiście optymalizacja witryny pod kątem trafnych słów kluczowych jest ważnym aspektem marketingu firmy w Internecie. Należy jednak pamiętać, że jeśli Twoja firma jest nowa – ma mniej niż dwa lata – i masz bardzo mało autorytetu lub treści, ciężko będzie ci zająć miejsce na szczycie SERP Google dla każdego słowa kluczowego, które jest mało konkurencyjne.

SEO

Celem jest tworzenie doskonałej treści, ale także optymalizacja SEO na stronie i poza nią. Chociaż może to być bardzo długa dyskusja, zwróć uwagę na takie rzeczy, jak szybkość witryny, użyteczność mobilna, opisy meta, profil linku, poziom czytania, cytowanie źródeł, jakość treści, wnikliwość i tak dalej. Jest to bardziej podobne do maratonu niż sprintu, więc nie zniechęcaj się w krótkim okresie, jeśli nie zobaczysz ogromnych rezultatów.

Poniżej znajdują się linki, które pomogą Ci zacząć:
Przewodnik dla początkujących po SEO
Przewodnik SEO firmy Google
Kompleksowy przewodnik po SEO

Optymalizacja SEO

Czytając te przewodniki, możesz dostosować swoją stronę internetową i zająć wyższą pozycję w Google i innych wyszukiwarkach. Nawet jeśli zdecydujesz się zatrudnić agencję SEO, nie będą w stanie Cię oszukać, jeśli znasz ten proces.

16. Współfinansuj nagrodę lub prezent w konkursie.

Znajdź coś, co możesz rozdać i współfinansuj nagrodę lub konkurs z inną firmą, grupą lub specjalistą w swojej dziedzinie. Korzystaj z narzędzi takich jak LinkedIn i Facebook, aby nawiązywać kontakty z innymi, i znajdź inną podobnie myślącą firmę lub specjalistę, który przeprowadzi z tobą nagrodę lub podarunek. Chodzi o to, aby ponownie zwiększyć wartość w oczach opinii publicznej.

17. Przemówienie podczas profesjonalnej konferencji lub seminarium internetowego.

Jeśli jesteś autorytetem w swojej dziedzinie, dlaczego nie wygłosić wykładu na profesjonalnej konferencji lub webinarium? Oczywiście TED Talks byłyby pierwszą propozycją dla profesjonalnych konferencji, ale można mówić na wielu innych konferencjach, a nawet prowadzonych seminariach internetowych.

Jeśli chodzi o marketing online, seminaria internetowe są jednym z najpotężniejszych narzędzi do sprzedawania prawie wszystkiego bardzo zaangażowanym odbiorcom. Im większa grupa odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz w stanie sprzedawać swoje produkty lub usługi. W dłuższej perspektywie z pewnością zapewni Ci to ekspozycję i pozwoli na budowanie większego autorytetu w czasie, i jest to doskonały element portfolio lub wznowienie, którego można również użyć, szczególnie w przypadku profesjonalnych przemówień.

TED Talks

18. Korzystaj z komunikatów prasowych, aby przekazywać ważne wiadomości lub wydarzenia dotyczące firmy.

Dobrze napisany komunikat prasowy i zdrowy profil linków może w niewielkim stopniu pomóc w SEO, ale może również umożliwiać przekazywanie ważnych wiadomości firmowych lub wydarzeń, dzięki którym można aktywnie śledzić media za pośrednictwem odpowiedniego kanału PR.

Istnieje kilka stron internetowych, z których możesz skorzystać:

19. Utwórz markowy podpis e-mail.

Jednym z najprostszych sposobów promowania swojej firmy w Internecie jest użycie markowego podpisu e-mail. Umieść swoje linki i wszelkie potencjalne wyróżnienia, które Twoja firma mogła otrzymać bezpośrednio w swoim podpisie e-mail. Pomaga to pasywnie promować Twoją firmę wśród osób, z którymi codziennie się kontaktujesz.

W podpisie e-maila powinieneś również umieścić linki do mediów społecznościowych, a także wszelkie odpowiednie linki do ważnych materiałów marketingowych firmy – cyfrowych broszur lub wiadomości przedstawiających Twoją firmę. Upuść niewielki slogan lub jedno zdanie o swojej firmie i jej misji.

20. Zasada Pareto.

Zasada Pareta 80/20

Wdrożenie zasady 80-20 w celu identyfikacji klientów o wysokiej wartości i wprowadzania ich na rynek.
Reguła 80-20 lub zasada Pareto stanowi, że 80 procent wyników pochodzi z 20 procent wysiłków. Zasadniczo jest to tylko niewielka część tego, co robimy, co faktycznie daje wyniki. Dotyczy to jednak również sprzedaży, która stanowi, że 80 procent twoich przychodów pochodzi od 20 procent twoich klientów.

Jeśli potrafisz określić, którzy klienci generują największy dochód dla Twojej firmy, możesz skalować sprzedaż, wysyłając im dodatkowe oferty i rabaty na inne usługi i produkty. Możesz także skierować marketing online bezpośrednio do tych klientów, jeśli używają systemu portalu do logowania lub są śledzeni przez pliki cookie.

Zasada Pareta

21. Publikuj zdjęcia i filmy z odpowiednimi hashtagami na Pinterest, Flickr, Tumblr i Instagram.

Istnieje wiele witryn o wysokich autorytetach, na których można publikować zdjęcia i filmy, aby zbudować następujące elementy. Najpierw przychodzą na myśl Pintrest, Flickr, Tumblr i Instagram. Używaj odpowiednich hashtagów i opisów, aby odpowiednio kategoryzować to, o czym piszesz, i obserwuj innych w swojej branży lub niszowych za pomocą tych hashtagów.

To nie jest technika marketingu online, która zapewni natychmiastową sprzedaż, a nawet natychmiastowy ruch. To zajmie trochę czasu. Ale dopóki dodajesz wartość i pasjonujesz się tym, co robisz, będziesz budować to w następnych miesiącach i latach. Pamiętaj, aby komentować, polubić i angażować się w posty innych ludzi tak często, jak to możliwe, aby dostać się na początek.

Wniosek

Istnieje zapewne jeszcze więcej bezpłatnych sposobów promowania Twojej firmy. Wszystko, co musisz zrobić, to myśleć nieszablonowo i być kreatywnym. Niektóre z wyżej wymienionych taktyk przyniosą natychmiastowe rezultaty, a niektóre z nich mogą potrwać tygodnie lub miesiące, zanim zaczniesz widzieć wyniki.

Jeśli nie masz dużych pieniędzy na marketing, musisz poświęcić swój czas na promocję swojej firmy.

Przeczytaj także:

Pages: 1 2