Starbucks
BLOG

Programy lojalnościowe w mobilnym świecie – co nam oferują?

Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego.

Coraz częściej oczekujemy natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań.
W większym stopniu korzystamy z programów lojalnościowych dostępnych z poziomu aplikacji mobilnych. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta – zapewniają nam łatwą i szybką rejestrację w każdym momencie. Nie musimy pamiętać o posiadaniu przy sobie tych wszystkich kart plastikowych bez których nie zostaną nam uwzględnione dodatkowe punkty czy rabaty.

Kolejnym czynnikiem przemawiającym za takim rozwiązaniem jest to, iż telefon praktycznie mamy zawsze przy sobie.

Jednak coś za coś – firmy, dzięki wirtualnym kartom lojalnościowym pozyskują wiedzę o naszych zachowaniach. Na podstawie takich danych, marketerzy wysyłają do nas – zarejestrowanych użytkowników, spersonalizowane treści, które są częścią strategii oferty, produktu firmy.

Programy lojalnościowe w mobilnym świecie

Standardowe funkcjonalności programów lojalnościowych zmieniają swoją funkcję i rolę, aby jeszcze bardziej pozyskać naszą uwagę i zaangażowanie. Plastikowa karta powoli ustępuje miejsca aplikacjom mobilnym, które dzięki ogólnej dostępności internetu, pozwalają firmom szybciej nawiązać interakcję z klientem. Łatwiejsze jest przekazywanie informacji o promocjach i dodatkowych rabatach.
Dla marketerów jest to niezwykle przydatne narzędzie. Zbierają oni w ten sposób bazę kontaktów, pozwalającą na późniejszą automatyzację i optymalizację działań marketingowych skierowanych do nas.

Klasyczne programy lojalnościowe przechodzą zmiany i nie ograniczają się już do zbierania punktów i wymiany ich na nagrody. Przeanalizowano zachowania konsumentów i wyszło, że poszukujemy ciągłego bodźca, który będzie nas pobudzał do działania. Dlatego coraz częściej zauważalna jest strategia programów partnerskich i stosowana gry-walizacja. Rywalizacja na zasadzie gier i ciągłe nasze zaangażowanie.

Programy lojalnościowe dla konsumentów

Programy lojalnościowe są inwestycją, która z pewnością przyniesie wymierne korzyści dla firm. Odpowiednio dopasowane narzędzia i niestandardowe funkcjonalności wpłyną na odmienne doświadczenia konsumenckie i przewagę konkurencyjną. Świadomość społeczeństwa i nasze oczekiwania wychodzą poza ofertę produktową, oczekujemy nie tylko rzetelności i wiarygodności marki, ale także natychmiastowej gratyfikacji, która wywoła w nas pozytywne uczucia.