Jak zaprojektować wizytówkę? - poradnik
BLOG

Jak zaprojektować wizytówkę? – poradnik cz. 1

To biznesowe wielofunkcyjne narzędzie spełnia wiele podstawowych potrzeb takich jak: reklama, rozpoznawalność marki, wezwanie do działania i oczywiście dane kontaktowe. Prawidłowo zaprojektowane wizytówki mogą pozostawić niezatarte wrażenie i nawiązać trwały kontakt z nowymi klientami.

Wizytówka to niewielka, drukowana karta papierowa, zwykle wielkości karty kredytowej, która przechowuje dane Twojej firmy, takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe i logo marki. Projekt wizytówki jest istotną częścią brandingu i powinien działać jako wizualne rozszerzenie projektu marki.

W tym poradniku omówię wszystko, co musisz wiedzieć o projektowaniu wizytówek, abyś mógł powiedzieć projektantowi dokładnie to, czego chcesz. Wizytówki powinny przede wszystkim mieć charakter osobisty.

Ale zanim przejdziemy do 8 kroków projektowania wizytówek, porozmawiajmy trochę o tym, czego potrzebujesz, zanim zaczniesz.

Zanim zaczniesz…

Niezależnie od tego, czy jesteś indywidualnym freelancerem, założycielem młodego startupu, czy częścią założonej firmy, istnieją dwa kluczowe elementy projektu, które musisz sfinalizować, zanim zaczniesz myśleć o wizytówkach:

  • gotowe logo
  • kolorystyka marki

Logo i schematy kolorów to dwa najważniejsze wizualnie wybory do brandingu. Elementy te nie tylko odegrają dużą rolę w tworzeniu wizytówki, ale również pomogą wpłynąć na inne obszary, takie jak układ i tożsamość.

Poznaj siebie

Jest jeszcze jedna wstępna czynność, która sprawia, że reszta procesu projektowania wizytówek przebiega sprawniej. Musisz wiedzieć, co chcesz komunikować. Jaką marką jesteś jako osoba fizyczna lub firma? Co chcesz powiedzieć o swojej wizytówce, nie tylko słowami, ale i jej wyglądem?

Jest to również temat warty własnej dyskusji, więc jeśli chcesz zanurzyć się głębiej, oto krótka lista pytań, które możesz zadać sobie w celu ustalenia swojej tożsamości marki. Poświęcenie kilku minut na refleksję na temat Twojej osobistej marki pomoże w zadaniu pytań dotyczących projektowania wizytówek, szczególnie jeśli chodzi o pokazanie Twojej osobowości.

Jak zaprojektować wizytówkę w 8 krokach

Gdy masz już logo, kolorystykę marki i dobry pomysł na to, co chcesz powiedzieć o swojej karcie, możesz zacząć. Wystarczy wykonać 8 kroków poniżej, aby ustalić, który projekt wizytówki będzie dla Ciebie najlepszy.

1. Wybierz swój kształt

Jeśli już zdecydowałeś się na tradycyjną prostokątną wizytówkę, możesz przejść do drugiego kroku. Jeśli jednak chcesz dowiedzieć się o wszystkich opcjach, nawet nieszablonowych strategiach, czytaj dalej.

Ponieważ techniki drukowania stają się coraz bardziej zaawansowane i niedrogie, profesjonaliści mają więcej miejsca na odkrywanie alternatywnych kształtów. Technika drukowania wycinania pozwala wyciąć dowolny kształt.

Na konserwatywnym końcu spektrum można po prostu zaokrąglić rogi, aby uzyskać bardziej przyjazną wizytówkę.

Standardowe zaokrąglenie wizytówki:

Ale jeśli naprawdę chcesz być zabawny lub wyróżniać się, możesz użyć praktycznie dowolnego kształtu: maskotki zwierząt, kontury produktów, które sprzedajesz lub kształtu, który jest całkowicie oryginalny.

Możesz nawet zbudować cały motyw wizytówki wokół sprytnego cięcia.

To, czy zastosować kreatywne kształty, zależy od obrazu, który chcesz przekazać. Specjalne kształty sprawiają, że wydajesz się bardziej zabawny i robią wrażenie, ale mogą mieć negatywny wpływ na bardziej formalne branże. Musisz także pamiętać o logistyce, na przykład o tym, jak karta mieści się w portfelu.

Ciąg dalszy w części 2 już niebawem.

Grafik Projekty Reklama

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?