
Jak zaprojektować wizytówkę? – poradnik cz. 2
2. Wybierz swój rozmiar
Następną decyzją jest rozmiar karty. Nawet jeśli planujesz się wyróżniać, musisz wiedzieć, co robią wszyscy inni, aby temu przeciwdziałać.
Wizytówki standardowe:
rozmiar 85 x 55 mm
rozmiar 90 x 50 mm
Wizytówki kwadratowe:
rozmiar 65 x 65 mm
Wizytówki metki:
rozmiar 85 x 25 mm
Wizytówki bigowane:
rozmiar 135 x 55mm do 90 x 55mm
rozmiar 170 x 55mm do 85 x 55mm
Bez względu na rozmiar, przy projektowaniu zawsze należy wziąć pod uwagę trzy czynniki:
- Spad drukarski: najbardziej zewnętrzna część karty, która zostanie usunięta.
- Linia cięcia (margines zew.): linia docelowa do cięcia kart.
- Linia bezpieczeństwa (margines wew.): wszystko poza tą linią podlega błędom cięcia. Nie pozwól, aby istotne elementy, takie jak tekst lub logo, wypadały poza tę linię.
Chociaż obszary te różnią się w zależności od rozmiaru i drukarki, bezpiecznym rozwiązaniem jest ustawienie linii przycinania w odległości 3 mm od krawędzi. Następnie ustaw linię bezpieczeństwa na 3 mm od linii cięcia. Jest to połączenie 6 mm od krawędzi obszaru spadu do wnętrza obszaru bezpieczeństwa.
3. Dodaj swoje logo i grafikę
Teraz zaczynamy rysować elementy wizualne projektu Twojej wizytówki, przede wszystkim logo. Twoje logo powinno zająć centralne miejsce na wizytówce, chociaż czasem mogą się przydać także inne ozdoby i drugorzędne grafiki.
Nie zapominaj, że masz do dyspozycji dwie strony. Jedną strategią jest poświęcenie jednej strony wizytówki wyłącznie na logo, podczas gdy druga strona zawiera dane kontaktowe danej osoby. Jednak dobrze jest mieć logo po obu stronach, więc często zobaczysz mniejsze, nietypowe logo z boku z danymi kontaktowymi.
Jest to tylko jedna z wielu strategii, więc nie krępuj się eksperymentować z rozmieszczaniem logo, dopóki nie znajdziesz jednej właściwej dla swoich upodobań.
Minimalizm jest popularnym wyborem dla wizytówek, ale jeśli ta pusta przestrzeń Ci nie odpowiada, możesz wypełnić ją dodatkową grafiką.
Kolejnym coraz bardziej popularnym trendem jest wzbudzanie zainteresowania i ciekawości poprzez pozostawienie odrobiny tajemnicy. Zazwyczaj marki umieszczają grafikę bez słów z adresem URL z jednej strony, a następnie wszystkie niezbędne wyjaśnienia (w tym markę i nazwisko pracownika) z drugiej.
4. Dodaj niezbędny tekst
To, co faktycznie mówi Twoja wizytówka, zależy od Ciebie. Freelancerzy pracujący w domu mogą nie potrzebować adresu pocztowego, ale wymagają tego zawody, które konsultują się osobiście. A może to strategiczny wybór, na przykład zwrócenie uwagi na imponujących obserwatorów w mediach społecznościowych. Chodzi o to, że różni ludzie korzystają z różnych tekstów na swoich wizytówkach.
Następnym krokiem jest decyzja, co umieścić na swojej wizytówce. Poniżej znajduje się lista niektórych popularnych opcji, dzięki czemu możesz zdecydować, które uwzględnić lub wykluczyć.
Imię – dane. Każda wizytówka potrzebuje nazwy.
Nazwa firmy – inna podana, z wyjątkiem marek osobistych, w którym to przypadku Twoje imię i nazwisko jest nazwą firmy.
Tytuł pracy – w przypadku tradycyjnych kart podaj tytuł pracy. Pomaga to również przypomnieć posiadaczowi, kim jesteś, co robisz, a nawet jak się poznaliście.
Numer telefonu – nawet jeśli telefon nie jest preferowaną metodą komunikacji, to dla niektórych osób jest ważny.
E-mail – poczta e-mail jest normą dla niezwłocznej komunikacji biznesowej.
Adres URL witryny – w tym adres URL witryny jest nieagresywnym zaproszeniem do odwiedzin.
Media społecznościowe – jeśli media społecznościowe są odpowiednie dla Twojej dziedziny lub chcesz po prostu pokazać swoją osobowość, dołącz linki do social media.
Adres – niezbędny do przyciągnięcia klientów do biura lub lokalizacji sklepu.
Kod QR – chociaż nie jest tak popularny jak lata temu, kod QR jest nadal dobrym skrótem do przesyłania dowolnych danych.
Slogan – całkowicie opcjonalny, slogan pomaga w identyfikacji marki i dodaje trochę osobowości.
Pamiętaj, że wizytówki to nie tylko przekazywanie informacji, ale także ich przechowywanie. Ludzie mogą już znać Twój numer, adres lub adres URL, jednak trzymaj zawsze kartę pod ręką, na wypadek, gdyby zapomnieli.
Ciąg dalszy w części 3 już niebawem.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?

