• Grafikola.pl – Studio Graficzne
Grafikola.pl – Studio graficzne

Grafikola.pl – projekty graficzne

  • Oferta
    • Identyfikacje wizualne firmy
    • Logo
    • Publikacje
    • Opakowania i etykiety
    • Reklama w internecie
    • Reklama do druku
    • Książki
    • Prezentacje firmowe
    • Etykiety produktowe
  • Etykiety
  • Dlaczego i jak
    • Referencje
  • Portfolio
  • Wyceń
  • Pakiety
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
  • Oferta
    • Identyfikacje wizualne firmy
    • Logo
    • Publikacje
    • Opakowania i etykiety
    • Reklama w internecie
    • Reklama do druku
    • Książki
    • Prezentacje firmowe
    • Etykiety produktowe
  • Etykiety
  • Dlaczego i jak
    • Referencje
  • Portfolio
  • Wyceń
  • Pakiety
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt

Menu

  • Grafikola.pl – Studio Graficzne
Wizytówki Warszawa
BLOG

Jak zaprojektować wizytówkę? – poradnik cz. 2

5 marca 2020 /

2. Wybierz swój rozmiar

Następną decyzją jest rozmiar karty. Nawet jeśli planujesz się wyróżniać, musisz wiedzieć, co robią wszyscy inni, aby temu przeciwdziałać.

Wizytówki standardowe:
rozmiar 85 x 55 mm
rozmiar 90 x 50 mm

Wizytówki kwadratowe:
rozmiar 65 x 65 mm

Wizytówki metki:
rozmiar 85 x 25 mm

Wizytówki bigowane:
rozmiar 135 x 55mm do 90 x 55mm
rozmiar 170 x 55mm do 85 x 55mm

Bez względu na rozmiar, przy projektowaniu zawsze należy wziąć pod uwagę trzy czynniki:

  1. Spad drukarski: najbardziej zewnętrzna część karty, która zostanie usunięta.
  2. Linia cięcia (margines zew.): linia docelowa do cięcia kart.
  3. Linia bezpieczeństwa (margines wew.): wszystko poza tą linią podlega błędom cięcia. Nie pozwól, aby istotne elementy, takie jak tekst lub logo, wypadały poza tę linię.

Chociaż obszary te różnią się w zależności od rozmiaru i drukarki, bezpiecznym rozwiązaniem jest ustawienie linii przycinania w odległości 3 mm od krawędzi. Następnie ustaw linię bezpieczeństwa na 3 mm od linii cięcia. Jest to połączenie 6 mm od krawędzi obszaru spadu do wnętrza obszaru bezpieczeństwa.

3. Dodaj swoje logo i grafikę

Teraz zaczynamy rysować elementy wizualne projektu Twojej wizytówki, przede wszystkim logo. Twoje logo powinno zająć centralne miejsce na wizytówce, chociaż czasem mogą się przydać także inne ozdoby i drugorzędne grafiki.

Nie zapominaj, że masz do dyspozycji dwie strony. Jedną strategią jest poświęcenie jednej strony wizytówki wyłącznie na logo, podczas gdy druga strona zawiera dane kontaktowe danej osoby. Jednak dobrze jest mieć logo po obu stronach, więc często zobaczysz mniejsze, nietypowe logo z boku z danymi kontaktowymi.

Jest to tylko jedna z wielu strategii, więc nie krępuj się eksperymentować z rozmieszczaniem logo, dopóki nie znajdziesz jednej właściwej dla swoich upodobań.

Minimalizm jest popularnym wyborem dla wizytówek, ale jeśli ta pusta przestrzeń Ci nie odpowiada, możesz wypełnić ją dodatkową grafiką.

Kolejnym coraz bardziej popularnym trendem jest wzbudzanie zainteresowania i ciekawości poprzez pozostawienie odrobiny tajemnicy. Zazwyczaj marki umieszczają grafikę bez słów z adresem URL z jednej strony, a następnie wszystkie niezbędne wyjaśnienia (w tym markę i nazwisko pracownika) z drugiej.

4. Dodaj niezbędny tekst

To, co faktycznie mówi Twoja wizytówka, zależy od Ciebie. Freelancerzy pracujący w domu mogą nie potrzebować adresu pocztowego, ale wymagają tego zawody, które konsultują się osobiście. A może to strategiczny wybór, na przykład zwrócenie uwagi na imponujących obserwatorów w mediach społecznościowych. Chodzi o to, że różni ludzie korzystają z różnych tekstów na swoich wizytówkach.

Następnym krokiem jest decyzja, co umieścić na swojej wizytówce. Poniżej znajduje się lista niektórych popularnych opcji, dzięki czemu możesz zdecydować, które uwzględnić lub wykluczyć.

Imię – dane. Każda wizytówka potrzebuje nazwy.

Nazwa firmy – inna podana, z wyjątkiem marek osobistych, w którym to przypadku Twoje imię i nazwisko jest nazwą firmy.

Tytuł pracy – w przypadku tradycyjnych kart podaj tytuł pracy. Pomaga to również przypomnieć posiadaczowi, kim jesteś, co robisz, a nawet jak się poznaliście.

Numer telefonu – nawet jeśli telefon nie jest preferowaną metodą komunikacji, to dla niektórych osób jest ważny.

E-mail – poczta e-mail jest normą dla niezwłocznej komunikacji biznesowej.

Adres URL witryny – w tym adres URL witryny jest nieagresywnym zaproszeniem do odwiedzin.

Media społecznościowe – jeśli media społecznościowe są odpowiednie dla Twojej dziedziny lub chcesz po prostu pokazać swoją osobowość, dołącz linki do social media.

Adres – niezbędny do przyciągnięcia klientów do biura lub lokalizacji sklepu.

Kod QR – chociaż nie jest tak popularny jak lata temu, kod QR jest nadal dobrym skrótem do przesyłania dowolnych danych.

Slogan – całkowicie opcjonalny, slogan pomaga w identyfikacji marki i dodaje trochę osobowości.

Pamiętaj, że wizytówki to nie tylko przekazywanie informacji, ale także ich przechowywanie. Ludzie mogą już znać Twój numer, adres lub adres URL, jednak trzymaj zawsze kartę pod ręką, na wypadek, gdyby zapomnieli.

Ciąg dalszy w części 3 już niebawem.

Grafik Projekty Reklama

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?

Kontakt
wizytówkiwizytówki bigowanewizytówki kwadratowewizytówki metkiwizytówki standardowewizytówki z logo
By Alex
Ulotki wakacje Zanzibar identyfikacja wizualna firmy poznań

Może cię również zainteresować

Jedzenie na wynos

6 sposobów na zwiększenie zamówień online na wynos

5 sierpnia 2020
Druk-Materiały-Firmowe-Reklamowe-Broszury

Druk jako potężna forma komunikacji?

16 lipca 2020
Etykiety produktowe projekt aktualizacja

Co musi zawierać etykieta produktowa?

11 stycznia 2023

Archiwa

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • wrzesień 2022
  • czerwiec 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • listopad 2021
  • sierpień 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
Studio Graficzne projekty reklama

Kontakt

Grafikola.pl
tel: 663-488-355
email: biuro@grafikola.pl

Projektowanie grafiki

Warszawa Kraków Łódź Wrocław Poznań Gdańsk Białystok Bydgoszcz Bytom Częstochowa Gdynia Gliwice Katowice Kielce Lublin Radom Szczecin Toruń

© Grafikola.pl 2008-2023
  • Regulamin
  • Polityka ochrony danych
  • Pytania
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT