Ulotka gastronomia
BLOG

Udana ulotka restauracyjna – projekt ulotki dla restauracji, gastronomii

Dobrze przemyślana i zaprojektowana ulotka restauracyjna to znacznie więcej niż tylko kilka kartek papieru, które towarzyszą menu. Gdy wszystko będzie dobrze wykonane, ulotka gastronomiczna może być odzwierciedleniem marki i jakości, jaką ma do zaoferowania Twoja restauracja.

Twoja ulotka restauracyjna może wpływać na to, jakie decyzje podejmą Twoi klienci, zanim nawet rozważą przeglądanie menu, a to czasami oznacza, że może być głównym motorem zysku Twojej restauracji. Jeśli zastanawiasz się nad wykonaniem ulotki restauracyjnej do swojego lokalu, a może nawet przebudowaniem istniejącej ulotki, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zaprojektować świetną ulotkę w krótkim czasie.

Pamiętaj o swojej docelowej grupie

Pierwszym i najważniejszym etapem projektowania ulotki restauracyjnej jest zrozumienie odbiorców. Kiedy już będziesz mieć lepszą wiedzę na temat swojej grupy docelowych klientów, możesz zacząć zastanawiać się nad stylem ulotki.

Jeśli wiesz, że np. Twoja restauracja przyciąga głównie rodziny, każdy projekt ulotki powinien nie tylko przemawiać do rodziców, ale także do ich dzieci. Gwarantuje to, że klienci w każdym wieku mogą zrozumieć Twoją wiadomość i odnieść się do niej.

Ta sama zasada odnosi się również do ekskluzywnych restauracji, które są atrakcyjne dla starszych lub bogatszych tłumów.

Ulotka dla restauracji
Ulotka dla restauracji

Poznaj swoich klientów

Zakładając, że Twoja restauracja nie została jeszcze otwarta, powinieneś być w stanie wybrać losowe ramy czasowe i obserwować rodzaj odwiedzających Cię klientów:
– Kto się pojawia?
– O której częściej odwiedzają Cię klienci?
– Czy są głównie starsi czy młodsi?
Wszystkie te małe informacje pomogą lepiej zobrazować Twoją restaurację.

Wykorzystaj swoją obecność online na swoją korzyść.

Jeśli masz profil w mediach społecznościowych, wyślij ankietę z obietnicą bezpłatnego deseru lub zniżki dla osób, które wypełnią formularz. W zależności od pytań, które zadasz, ta strategia może nauczyć Cię wiele o klientach i obserwatorach, których wcześniej nie znałeś.

Twoja konkurencja jest Twoim najlepszym przyjacielem

Spójrz, dla kogo Twoja konkurencja świadczy usługi i jak. Czy są jakieś luki, które Twoja restauracja może wypełnić? Np.: dowiedziałeś się, że 50% populacji Twojego miasta ma powyżej 60 lat, a Twoja konkurencja nie robi nic w tym kierunku? Wykorzystaj tę wiedzę na swoją korzyść.

Bądź wierny sobie

Pracowałeś ciężko, aby stworzyć markę swojej restauracji, zbyt dużo pracy, aby teraz nie pozostać jej wiernym. Tworząc ulotkę dla restauracji, upewnij się, że odpowiada ona marce, którą zbudowałeś. Dotyczy to nie tylko Twojej ulotki, ale każdego przekazu reklamowo-marketingowego produkowanego przez Twoją restaurację. Twoje materiały reklamowe powinny być spójne marketingowo z Twoimi założeniami.

Jest to ważne nie tylko w przypadku grafiki, ale także może być ważniejsze, jeśli chodzi o tekst i utrzymanie jednolitego stylu. Jeśli prowadzisz na przykład japońską restaurację, nie powinieneś pisać „pierogi z kurczakiem”, ale zamiast tego „kurczak Gyoza”, co jeszcze bardziej wzmacnia Twoją markę i zanurza Twoich klientów w Twojej tożsamości, pozostając autentycznymi dla pochodzenia restauracji.

kurczak Gyoza
kurczak Gyoza

Nie komplikuj

Twoja ulotka powinna pokazywać tylko najlepsze dania, które oferuje Twoja restauracja. Długie ulotki restauracyjne wprawiają w zakłopotanie więcej niż informowanie. A jeśli Twoi klienci będą chcieli mieć większy wybór, znajdą więcej propozycji w menu restauracji.

Udostępniając swoim klientom najlepsze potrawy, ostatecznie ułatwiasz im podejmowanie decyzji. Zasadą jest, że ulotka w restauracji powinna mieć nie więcej niż 2 strony i uzupełniać menu, a nie je zastępować.

Ulotka restauracja
Ulotka restauracja

Pages: 1 2