Wskazówki reklamowe dla mniejszych firm świadczących usługi domowe
Firmy świadczące usługi domowe, takie jak: hydraulicy, spawalnicy, kominiarze, malarze, firmy sprzątające, krawcowe czy usługi budowlane mają ze sobą coś wspólnego.
Ich branże są bardzo konkurencyjne. Wystarczy wykonać szybkie wyszukiwanie w Google pod „remonty domów”, a zobaczysz, co mam na myśli.
Co zatem wyróżnia jedną firmę spośród innych?
Jakie taktyki marketingowe przyniosą najlepszą odpowiedź dla Twojej firmy?
Poniższe wskazówki pomogą Wam, skierować firmę na sukces i oddzielić Twoją markę od reszty.
Branding
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy prowadzisz dobrze rozwiniętą działalność, Twoja marka jest wszystkim. Począwszy od Twojego logo, poprzez materiały reklamowe, a skończywszy na korzystaniu z Internetu – Twoja marka mówi wiele o Twojej firmie.
Podobnie jak w życiu, jeśli chodzi o reklamę i marketing – wygląd się liczy.
Potrzebujesz swojej tożsamości biznesowej, aby powiedzieć „kompetentny, profesjonalny i odnoszący sukcesy”. Firmy nie mogą już działać z ręcznie rysowanym logo i listą usług wydrukowanych na komputerze domowym.
Profesjonalna i dopracowana marka budzi zaufanie potencjalnych klientów. Silna tożsamość wizualna pomoże również zapewnić rozpoznawalność marki, gdy przyjdzie czas, aby skontaktować się z potencjalnymi firmami świadczącymi usługi domowe.
Reklama
W przypadku firm świadczących usługi domowe niektóre strategie reklamowe działają lepiej niż inne. Obecnie większość możliwości reklamowych i marketingowych jest dostępna online.
Posiadanie strony internetowej nie jest już „przyjemne”, jest koniecznością. 81% ludzi przeprowadza badania online przed zainwestowaniem w zakup.
Oprócz posiadania solidnej, zoptymalizowanej organicznie witryny, potrzebne są takie narzędzia marketingu jak np. kampanie Google AdWords, które mogą również przynosić duże korzyści.
Google faktycznie stanowi 90,1% całego marketingu w wyszukiwarkach. W 2020 r. 75% wyszukiwań nigdy nie wychodzi poza pierwszą stronę wyników.
Zatem jeśli Twoja firma nie pojawia się na górze lub w pobliżu wyników wyszukiwania, tracisz wiele potencjalnych zleceń.
Patrząc na bardziej tradycyjne strategie reklamowe i marketingowe, przyjrzyjmy się reklamie radiowej. Jeśli jest wykonywana poprawnie i służy do promowania określonych ofert lub konkursów, może być bardzo skuteczna.
Jest to szczególnie właściwe, gdy wybierzesz porę wiadomości lub czas rozmów radiowych. Słuchacze dostrajają się do tych stacji w celach informacyjnych i zwykle są właścicielami domów w wieku 35–55 lat. To idealny rynek docelowy dla większości firm świadczących usługi domowe.
Powtarzalne podawanie nazwy i hasła Twojej firmy tysiącom lokalnych konsumentów może również zdziałać cuda dla świadomości i rozpoznawalności marki. Tylko upewnij się, że tekst reklamy jest chwytliwy i niezapomniany, abyś mógł uzyskać wartość swoich pieniędzy.
Kolejna wypróbowana taktyka marketingowa, którą polecam dla firm świadczących usługi domowe, to reklama ulotkowa wysyłana pocztą.
Każdy, kto twierdzi, że tradycyjna poczta nie działa, po prostu nie robi tego dobrze lub nie patrzy na dane. Przynajmniej z naszego doświadczenia, widzimy, że ulotki i pocztówki mogą być bardzo skuteczne. Chociaż współczynniki odpowiedzi i zamykania mogą być niskie (mniej niż 1%) – mieliśmy bardzo udane kampanie o prawie 10%.
Wszystko zależy od doboru grafiki i siły oferty. Pamiętaj tylko o wbudowaniu mechanizmu śledzenia odpowiedzi, abyś mógł rozszyfrować, co działa dla Twojej firmy, a co nie.
Strona internetowa
Twoja strona internetowa może być czymś więcej niż elektronicznym zastępcą. Może to być strona e-commerce – w pełni zdolna do transakcji biznesowych.
Jest to nie tylko skuteczny sposób działania, ale także skuteczny sposób prowadzenia działalności podczas naszego obecnego dystansu fizycznego. Nikt nie przewidział, że wszystko może się tak szybko zmienić, więc Twoja firma musi znaleźć sposoby na dostosowanie się.
Dodanie szczegółowego formularza do swojej witryny umożliwiłoby zbieranie zdjęć i informacji od właścicieli domów, abyś mógł przekazać im ofertę online. Mniej złożone usługi mogą być przetwarzane za pośrednictwem strony e-commerce, umożliwiając klientom łatwe płacenie online.
Obsługa klienta
To musi być najważniejszym składnikiem uruchomienia i utrzymania udanego biznesu usług domowych.
Stworzenie niesamowitej kampanii marketingowej, która przyciąga setki nowych potencjalnych klientów, jest świetne. Ale brak odpowiedniego personelu do skutecznej obsługi tych potencjalnych klientów jest katastrofą.
Upewnij się, że spodziewasz się wzrostu liczby połączeń generowanych przez kampanie bezpośrednie, AdWords lub kampanie radiowe i bądź gotowy do szybkiej i skutecznej obsługi tych nowych klientów.
Wiele firm świadczących usługi domowe zdaje się popadać w syndrom „grubego kota”. Gdy firma dobrze się rozwija, mają dużo zleceń to nie odbierają nowych połączeń albo nie przygotowują nowych ofert. Jednak tylko dlatego, że biznes obecnie kwitnie, sytuacja może się radykalnie zmienić w przyszłym miesiącu.
Nic nie rozprzestrzenia się szybciej niż zła reklama – szczególnie dzięki sile, szybkości i łatwości mediów społecznościowych. Wystarczy kilka niezadowolonych sytuacji, aby powiedzieć kilku znajomym lub członkom rodziny o swojej fatalnej obsłudze klienta lub zacząć publikować negatywne komentarze w Internecie.
Z drugiej strony, silne i pozytywne opinie klientów są bezcenne. Zachęcaj klientów, którzy są zadowoleni z Twoich produktów lub usług do przedstawienia opinii online. Lub zbierz opinie klientów, aby dodać je do swojej witryny. Chociaż ludzie mogą nie wierzyć całym sercem w to, co firmy mają do powiedzenia na swój temat, z pewnością słuchają swoich rówieśników.
Nie przegap więc okazji, aby zapewnić pozytywne wrażenia marki zarówno obecnym klientom, jak i potencjalnym nowym.
Kolejnym drobnym akcentem, który może mieć duży wpływ, jest proste „dziękuję”. Czy to za pośrednictwem karty z podziękowaniem, e-maila, czy nawet specjalnej oferty dla obecnych klientów.
Ludzie lubią czuć się zauważani i doceniani. Poświęć trochę czasu, aby osobiście podziękować swojemu klientowi za zaufanie do firmy. To wiele mówi.
Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?