Obniżenie kosztów marketingu - reklamy bez utraty wartości
BLOG

9 sposobów na obniżenie kosztów marketingu – reklamy – bez utraty wartości

W tej chwili jest mniej konkurentów, ponieważ inne marki wycofują się z działań marketingowych, reklamowych – dzięki czemu możesz negocjować ofertę przy niższych kosztach niż zwykle. Ponadto dane z poprzednich kryzysów i recesji pokazują, że marki, które pozostają w efektywnych działaniach zachowują swój udział w rynku bardziej niż marki, które je ograniczają.

Pomimo tych faktów rozumiem, że w przypadku niektórych marek utrzymanie działań marketingowo-reklamowych w tej chwili wymaga zasobów, które po prostu nie są dostępne. Jeśli dokonałeś już cięć gdzie indziej, a teraz musisz zwrócić się do ograniczenia wydatków marketingowych, oto jak podejść do tego, aby zminimalizować straty wartości.

1. Przeprowadź audyt

Pierwszy krok jest absolutnie niezbędny: przeprowadź audyt istniejącej strategii. Przejrzyj wszystkie wysiłki, które są obecnie uwzględnione w Twoim planie marketingowym. Pobierz wszelkie dostępne dane na temat tego, co działa, a co nie. Może to oznaczać obliczanie ROI, monitorowanie wskaźników takich jak zaangażowanie lub ruch organiczny, a nawet dokonywanie ocen świadomości marki i długoterminowych nastrojów konsumentów.

Ten krok jest ważny, ponieważ pozwala obiektywnie zrozumieć skuteczność działań marketingowych. Być może dzięki temu uświadomisz sobie, że niektóre elementy Twojej strategii są mniej skuteczne w porównaniu do innych.

Po przejściu przez ten proces będziesz gotowy, aby kontynuować dalsze etapy.

2. Ogranicz określone wysiłki

To następne zalecenie ma kluczowe znaczenie dla Twojej zdolności do obniżania kosztów i utrzymania wartości. Zamiast dokonywać głębokich cięć lub wstrzymywać całą strategię marketingową, musisz przejść przez strategię linia po linii, aby ocenić każdy element indywidualnie. W tym miejscu będziesz także pobierać dane z audytu, używając liczb, aby uzyskać wyraźniejszy tego obraz, jakie taktyki służą Twojej marce.

Przy podejmowaniu decyzji, które elementy należy wyciąć, należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy:

Ile czasu zajmuje mojej drużynie wykonanie tej taktyki?

Czy wyniki tego wysiłku są krótkoterminowe czy długoterminowe?

Jeśli usunę teraz ten przedmiot, czy trudno będzie odzyskać wartość wzdłuż linii, czy też natychmiast wzrośnie, kiedy będziemy mogli ponownie zainwestować?

Czy inne elementy mojej strategii zależą od tego komponentu?

Po przemyśleniu tych pytań podejmij decyzje. Pomocne może być skonsultowanie danych z innymi osobami, aby uzyskać dodatkowe spojrzenie na wartość każdego elementu strategii. Pomyśl o tym ćwiczeniu jak o przejściu do budżetu marketingowego za pomocą grzebienia o drobnych zębach, usuwając tylko te elementy, które nie przynoszą inwestycji.

Dla każdego wyciętego przedmiotu rozważ również strategię reinwestycji. W którym momencie ponownie zapoznasz się z tym fragmentem swojej strategii? Czy Twoje przychody muszą osiągnąć określoną wartość, czy zainwestujesz w pewnym momencie w przyszłości, niezależnie od tego, w jaki sposób osiągane są przychody? Są to ważne pytania, które należy rozważyć nawet po podjęciu decyzji o cięciach.

3. Celuj strategicznie

Kolejnym sposobem na obniżenie kosztów jest zaprzestanie kierowania reklam do wszystkich. Jeśli nie masz jeszcze hiper-specyficznego wyobrażenia o swojej grupie docelowej (być może korzystasz z wizerunku marki lub innych narzędzi do identyfikacji odbiorców), robisz swojej marce szkodę.

W praktyce oznacza to, że wiele z Twoich działań marketingowych nie daje rezultatów. Promujesz swoją markę wśród osób, które prawdopodobnie nie chcą lub nie potrzebują tego, co oferujesz. Jest to inwestycja, która rzadko się opłaca w perspektywie długoterminowej.

Jeśli nie masz informacji o tym, kim jest Twoja grupa docelowa, zrób to od razu. Wykorzystaj wszelkie posiadane dane na temat tego, kim są Twoi klienci, a następnie zastanów się krytycznie nad ich motywacjami i pragnieniami. Dane demograficzne i psychograficzne są równie ważne w opisywaniu grupy docelowej.  

Jeśli masz już odbiorców docelowych, wykorzystaj ten czas, aby upewnić się, że celowo kierujesz reklamy na te osoby. Jeśli znasz typ osoby, którą prawdopodobnie będzie Twój klient, ale nie reklamujesz się na platformach, na których spędza czas, ani nie używasz języka, który do nich przemawia, to wiedz, że Twoi odbiorcy są bezużyteczni.

Przeanalizuj swoją strategię marketingową po cięciach dokonanych w poprzednim kroku i upewnij się, że Twoje podejście do taktyki, która pozostała, zostało zaprojektowane tak, aby szczególnie spodobało się Twoim odbiorcom docelowym.

Pamiętaj, że możesz mieć kilka rodzajów potencjalnych klientów, potencjalnie reprezentowanych przez różne marki. Teraz może być dobry moment, aby wstrzymać wysiłki na rzecz kierowania na jeden lub więcej z tych segmentów, jeśli niektóre z nich dokonują konwersji mniej konsekwentnie niż inne. Nie oznacza to, że na stałe eliminujesz segment klientów ze strategii, ale pozwoli Ci skoncentrować swoje wysiłki na segmentach o wysokim zysku, dopóki finansowanie nie będzie łatwiej dostępne.

4. Zmień przeznaczenie istniejącej zawartości

Jeśli nie masz zasobów, aby tworzyć nowe treści, nie oznacza to, że nie powinieneś w ogóle publikować treści. Jeśli nie możesz zainwestować, zaczynając od zera na nowym materiale, wykaż się kreatywnością, wykorzystując to, co masz na nowe sposoby.

Jeśli Twoja marka ma blog, ponowne opublikowanie starych postów na blogu może być świetnym sposobem na rozpoczęcie. Jeśli możesz przejrzeć stare posty i uwzględnić nowe informacje, dodasz jeszcze więcej wartości. Czasami wystarczy zaktualizować fakty i liczby oraz aktualne przykłady, aby stare treści wydawały się nowe. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli masz starsze treści, które kiedyś były bardzo skuteczne (na przykład z perspektywy zaangażowania lub SEO). Jeśli czytelnictwo odpadło z czasem, odśwież utwór, aktualizując go w miarę możliwości.

Możesz także zmienić przeznaczenie innych rodzajów treści. Szczególnie przydatna jest do tego treść wideo. Załóżmy, że masz 60-sekundowy film „O nas” w swojej witrynie. Czy możesz zrobić 30-sekundowe cięcie na Facebooku, a następnie sześciosekundowe cięcie, aby wyświetlać się jako reklamy płatne? Jeśli tak, to właśnie przedłużyłeś żywotność swoich treści bez znacznej inwestycji zasobów.

Jak zapewne można sobie wyobrazić, istnieje niezliczona ilość sposobów na zmianę przeznaczenia treści. Zastanów się, czy możesz rozwinąć popularny podpis w mediach społecznościowych, aby utworzyć krótki post na blogu. Możesz też iść w innym kierunku i używać obrazów lub głębokich linii z postów na blogu jako treści społecznościowych. Zbierz kilka postów na blogu razem jako eBook lub zdekonstruuj przewodnik jako wiele postów na blogu. Baw się z łączeniem lub ograniczaniem istniejącej zawartości i sprawdź, czy możesz wymyślić nowe, mało wymagające strategie dystrybucji.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?

Pages: 1 2