Obniżenie kosztów marketingu - reklamy bez utraty wartości
BLOG

9 sposobów na obniżenie kosztów marketingu – reklamy – bez utraty wartości

5. Ponownie przemyśl narzędzia programowe

Większość działów marketingu inwestuje w wiele narzędzi programowych, które pomagają w codziennych wysiłkach, obejmując wszystko, od śledzenia wskaźników SEO do planowania postów społecznościowych. Narzędzia te są często nazywane martech (skrót technologii marketingowej). Problem pojawia się, gdy narzędzia te są drogie, automatycznie odnawiają się i / lub nie zapewniają oczekiwanej wartości przy zakupie.

Ponadto wiele marek może w pewnym stopniu nakładać się na siebie funkcji między platformami i może nie zdawać sobie sprawy z możliwości wyeliminowania niektórych narzędzi, ponieważ funkcje te zostały objęte innymi opcjami.

Zastanawiając się nad budżetem, zastanów się, które narzędzia wspomagają sukces Twojego zespołu, a które nie. Być może niektóre narzędzia nie spełniają już swojego zadania, ale nie znalazłeś jeszcze ważnego powodu do ich anulowania.

Jeśli naprawdę używasz wszystkich narzędzi ze stosu martech, skontaktuj się z dostawcami, aby porozmawiać o opcjach płatności. Może się okazać, że istnieje obniżony plan z podobnymi funkcjami po niższych kosztach, lub firma może zaoferować rabat lub plan płatności tylko dlatego, że o to poprosiłeś. Próba nie zaszkodzi, więc skontaktuj się z przedstawicielem każdego narzędzia programowego, aby dowiedzieć się, jakie opcje mogą być dla Ciebie dostępne.

6. Zleć na zewnątrz lub przeprowadź w domu

Ta kolejna opcja może wydawać się sprzeczna, ale to tylko z założenia: rozważ najtańsze zadania outsourcingowe lub przeniesienie zadań wewnętrznych. Te zalecenia to przeciwieństwa, ale oba stanowią potencjalne oszczędności w Twoim budżecie.

Jeśli zajmujesz się czymś wewnętrznym, co pochłania zbyt dużo czasu i zasobów Twojego zespołu, rozważ zlecenie go freelancerowi lub agencji graficznej. Zazwyczaj oznacza to, że przekazujesz pochodnię komuś, kto jest ekspertem w każdym zadaniu, i może być w stanie to zrobić bardziej efektywnie i / lub bardziej efektywnie niż robiłeś to wewnętrznie.

Z drugiej strony, jeśli zleciłeś zlecenie na zewnątrz, rozważ konsekwencje wprowadzenia go w życie. Jeśli ktoś w Twoim zespole ma czas lub umiejętności, aby wykonać zadanie, możesz być w stanie wyeliminować koszty poprzez ponowne przypisanie zadania wewnętrznie. Może to być szczególnie przydatne, jeśli niektórym pracownikom lub zespołom usprawniono przepływ pracy przez COVID-19. Jeśli typowe priorytety nie są możliwe w dzisiejszym krajobrazie, rozważ dodanie zadań zleconych na zewnątrz do niewykorzystanych zespołów.

7. Poproś klientów, aby Cię polecili

Prawdopodobnie już to słyszałeś, ale Twoi obecni klienci są najlepszym produktem Twojej marki. Możliwe, że wielu klientów chętnie poleci Twoją markę znajomym i rodzinie, ale nie poprosiłeś ich o to, więc nie zrobią tego. To kolejny świetny przykład zasady „nie zaszkodzi spytać”.

Rozważ skontaktowanie się z segmentami istniejącej bazy klientów, aby zapytać, czy będą się dzielić Twoją marką w swoich sieciach. Jeśli ta taktyka się powiedzie, jest to prawdopodobnie najtańsza metoda pozyskiwania nowych klientów – a co za tym idzie – nowych źródeł przychodów.

8. Ustal priorytet jednej platformy społecznościowej

Jeśli większość czasu w zespole spędzasz na zarządzaniu różnymi platformami społecznościowymi, rozważ skupienie się tylko na najbardziej efektywnych komponentach. Jeśli Twoi odbiorcy konsekwentnie angażują się w Twoją markę na Instagramie i LinkedIn, ale rzadko widzisz wyniki na Twitterze lub Facebooku, zdecyduj, czy warto kontynuować te wysiłki.

Jeśli planujesz długoterminowo rozwijać te słabo wydajne platformy, możesz nadal inwestować w nie w krótkim okresie. Ale jeśli już nie masz pewności, jak sprawić, by mniej skuteczne platformy działały dla Ciebie, być może nadszedł czas, aby pozwolić im odejść. Konsumenci zazwyczaj rozumieją, że każda marka niekoniecznie musi być zgodna z każdą platformą społecznościową i może się zdarzyć, że Twoja oferta wartości lub baza klientów będzie bardziej naturalna na niektórych platformach niż na innych. Zastanów się, czy nadszedł czas, aby się w to zagłębiać, czy też konieczne jest kontynuowanie szerszej strategii na wszystkich platformach.

9. Daj pracownikom wystarczająco dużo do zrobienia

Wreszcie, aby zmaksymalizować wartość swoich funduszy marketingowych, upewnij się, że wszyscy pracownicy najemni mają wystarczająco dużo roboty. Stosunkowo często pracownicy we wszystkich organizacjach rozciągają zadania, aby wypełnić swoje codzienne osiem godzin, ponieważ po prostu nie mają wystarczającej liczby zadań do wykonania.

Chociaż z pewnością nie jest to prawdą w przypadku wszystkich pracowników, warto sprawdzić u każdego członka zespołu, czy chodzi o obciążenie pracą, czy wydajność. Czasami pracownicy nawet nie zdają sobie sprawy z tego, jak byli niewykorzystani, dopóki nie pojawi się ta rozmowa. W takich przypadkach dodanie większej liczby zadań może być mile widzianą interwencją, która oszczędza pracownikom znalezienia sposobów na zabicie czasu w ciągu dnia.

Jest to podwójnie prawdą, ponieważ niektóre działy są bardziej w stanie przejść na działania przyjazne dla COVID niż inne. Na przykład ktoś, kogo cały dzień pracy koncentruje się wokół organizacji wydarzeń, może mieć teraz znacznie mniej do roboty niż ktoś, kto publikuje treści związane z Twoją marką. Przypisywanie nowych zadań wszystkim, których przepływ pracy został znacznie zakłócony, to kolejny sposób na maksymalne wykorzystanie ograniczonych zasobów.

Mam nadzieję, że te pomysły zainspirowały Cię do głębokiego zanurzenia się w działaniach marketingowo – reklamowych przed dokonaniem cięć.

Chociaż na razie może być potrzebna strategia zmniejszania, ograniczenie finansowania nie musi oznaczać obniżenia wartości Twoich wysiłków.

Przynajmniej przemyślenie każdego z tych zaleceń przeprowadzi Cię przez cenne ćwiczenie, które może pomóc w wyjaśnieniu priorytetów marketingowych Twojej marki. A kiedy przyjdzie czas na ponowne zainwestowanie, będziesz gotowy.

Grafik Projekty Reklama

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?

Pages: 1 2