Reklama online - jak stworzyć skuteczną reklamę
BLOG

Reklama online – jak stworzyć skuteczną reklamę?

Reklama internetowa to jeden z najbardziej skutecznych sposobów zwiększenia zasięgu, znalezienia nowych klientów i dywersyfikacji źródeł przychodów dla firm każdej wielkości.

Przy tak wielu dostępnych opcjach – od PPC (PPC to skrót od pay per click) i płatnych mediów społecznościowych po reklamy displayowe online i reklamy w aplikacji – nowy użytkownik może czuć się zagubiony.

Reklama online: płatne wyszukiwanie

Gdy myślisz o reklamach online, istnieje spora szansa, że myślisz o reklamach w płatnych wynikach wyszukiwania.

Płatne wyszukiwanie – znane również jako reklama płatna za kliknięcie lub PPC – jest jednym z najbardziej popularnych i skutecznych rodzajów reklam internetowych.

Płatne wyszukiwanie pozwala licytować według odpowiednich terminów i fraz, które mogą powodować wyświetlanie reklam tekstowych użytkownikom, gdy wprowadzą określone zapytania do Google.

Te terminy i frazy są znane jako słowa kluczowe i stanowią podstawę reklamy PPC. Reklamodawcy licytują słowa kluczowe w ramach aukcji reklam.

Gwarantuje to, że wszyscy reklamodawcy mają szansę na wyświetlanie reklam użytkownikom, a nie reklamodawcom o największym budżecie reklamowym.

Słowa kluczowe powinny być bardzo trafnie dobrane dla Twojej firmy. Uporządkowane i podzielone na logiczne grupy reklam oddzielone według typu kampanii, aby były wyświetlane odpowiednim użytkownikom we właściwym czasie dla właściwej kampanii.

Reklama online: Płatne serwisy społecznościowe

Podczas gdy płatne wyszukiwanie mogło zmienić reklamy internetowe, płatne serwisy społecznościowe zmieniają sieć jutra.

Serwisy społecznościowe pozostają najpopularniejszą rozrywką online dla dorosłych na całym świecie. A reklamodawcy opracowali swoje strategie, aby dotrzeć do konsumentów tam, gdzie spędzają czas. Mianowicie w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.

Płatne reklamy społecznościowe działają podobnie do płatnego wyszukiwania, z tym wyjątkiem, że reklamodawcy, a nie użytkownicy, podejmują inicjatywę – reklamodawcy muszą „szukać” użytkowników, a nie odwrotnie.

Jedną z największych zalet płatnych reklam społecznościowych jest szczegółowość, z jaką reklamodawcy mogą docierać do potencjalnych klientów, a ta zasada stanowi podstawę wielu platform i produktów reklamowych.

Reklamodawcy mogą kierować reklamy do użytkowników za pomocą setek parametrów, od danych demograficznych (takich jak wiek, płeć, dochód, poziom wykształcenia i stan cywilny) po preferencje przeglądania i zachowania społeczne.

Reklamodawcy mogą również kierować reklamy do użytkowników na podstawie typów stron i profilów, które obserwują, rzeczy, które kupują oraz czytanych wiadomości.

Tych niestandardowych odbiorców można utworzyć z istniejących danych klientów (w celu stworzenia „podobnej” widowni podobnych użytkowników) do list e-mail, które Facebook i Twitter mogą sparować z ich danymi, aby uzyskać lepszy wgląd w ich zachowanie.

Powstanie tak zwanego „marketingu tożsamości” okazało się najnowszą – i zapewne najgłębszą – zmianą w marketingu cyfrowym ostatniej dekady, oferując reklamodawcom niewiarygodne możliwości rozwoju działalności.

Poznaj swoich odbiorców

Tak jak reklamodawcy w płatnych wynikach wyszukiwania muszą przeprowadzić dogłębne badanie słów kluczowych przed rozpoczęciem kampanii, tak reklamodawcy społecznościowi muszą znać swoich idealnych klientów wewnątrz i na zewnątrz, aby upewnić się, że kierują reklamy do odpowiednich segmentów odbiorców za pomocą odpowiednich komunikatów. Tutaj w grę wchodzą personalia kupujących.

Tworzenie szczegółowych danych kupujących dla idealnych klientów pozwala wykraczać poza powierzchowne informacje o najbardziej lojalnych klientach i zagłębiać się w opcje kierowania, które pozwalają docierać do potencjalnych klientów o wysokim stopniu szczegółowości.

Pozwala to nie tylko zmaksymalizować efektywność wydatków na reklamę, ale także oferuje bardziej trafne, ukierunkowane reklamy dla odbiorców – najnowsze dane pokazują, że ludzie bardziej doceniają reklamy online, gdy są ściśle ukierunkowane i dostosowane do ich zainteresowań.

Reklama online: elementy kampanii

Reklama internetowa to znacznie więcej niż zwykłe umieszczanie reklamy w Internecie i liczenie na najlepsze.

Najbardziej skuteczne kampanie reklamowe łączą wiele powiązanych ze sobą elementów, z których wszystkie wykonują unikalne funkcje w celu maksymalizacji potencjału kampanii.

Nie każda kampania reklamowa online będzie zawierała każdy element, ale następujące elementy inicjatywy marketingu cyfrowego będą wspólne dla wielu kampanii.

Reklamy tekstowe i wizualne

Google AdWords i Bing Ads oferują reklamodawcom wybór reklam tekstowych lub większej liczby reklam wizualnych, takich jak banery.

Reklamy tekstowe są często nazywane po prostu reklamami PPC, natomiast banery i podobne formaty reklam są powszechnie nazywane reklamami displayowymi.

Ponadto platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, oferują wysoce wizualne formaty reklamowe, które można traktować jako połączenie obu.

Dzisiejsi reklamodawcy udostępniają dziesiątki formatów reklamowych, dzięki czemu możesz wybrać format i sieć reklamową, która najlepiej odpowiada Twoim kampaniom.

Strony docelowe

Strony docelowe to wyspecjalizowane, zoptymalizowane strony internetowe, na które odwiedzający są przekierowywani po kliknięciu reklamy.

Dedykowane strony mogą zawierać określone produkty przedstawione w samych reklamach lub mogą zawierać monit o przekazanie reklamodawcy dodatkowych informacji, takich jak formularze internetowe.

Takie strony można wykorzystać do przekonania potencjalnych klientów do wykonania działania, takiego jak dokonanie zakupu lub funkcjonowanie jako kolejny krok w dłuższej „ścieżce”, na przykład żądanie dodatkowych informacji lub pobranie części treści w celu generowania potencjalnych klientów.

Śledzenie połączeń

Dla wielu reklamodawców rozmowy telefoniczne są najcenniejszym źródłem potencjalnych klientów.

Z tego powodu reklamodawcy mogą śledzić połączenia telefoniczne generowane z internetowych kampanii reklamowych.

Precyzyjne określenie reklamy i słowa kluczowe, pomagają potencjalnym klientom w chęci skontaktowania się z Twoją firmą.

Treść sponsorowana

Wielu reklamodawców decyduje się na wykorzystanie sponsorowanych treści jako elementu swoich internetowych kampanii reklamowych.

Treści sponsorowane mogą przybierać różne formy, od treści redakcyjnych w stylu reklamowym prezentowanych na stronach internetowych (powszechnie znanych jako reklama natywna), po sponsorowane aktualizacje na platformach społecznościowych.

Zarówno Facebook, jak i Twitter oferują reklamodawcom tę funkcję, przy czym obie platformy oferują szeroki zakres sponsorowanych opcji aktualizacji, takich jak promowane posty na Facebooku i sponsorowane tweety.

Analityka

Reklamodawcy nie tylko publikują reklamy w Internecie i mają nadzieję na najlepsze – muszą dokładnie wiedzieć, jak skuteczne są ich reklamy i skąd pochodzi ich ruch.

Właśnie dlatego analityka jest kluczowym elementem każdej strategii reklamowej online.

Narzędzia analityczne, oferują wiele informacji na temat kampanii reklamowej, od udziału w wyświetleniach i współczynnika klikalności po koszt konwersji i trendy w czasie.

Narzędzia analityczne są również nieocenione przy ustalaniu, w jaki sposób konsumenci odkrywają i ostatecznie wchodzą w interakcje z Twoją witryną, proces znany jako modelowanie atrybucji.

Marketing e-mailowy

E-mail marketing jest jednym z najczęstszych elementów internetowej kampanii reklamowej.

Niektórzy reklamodawcy rozpoczynają kampanie wyłącznie za pośrednictwem poczty e-mail, aby wyróżnić oferty związane z czasem lub pliki do pobrania, podczas gdy inni używają poczty e-mail w celu uzupełnienia innych cyfrowych kanałów marketingowych.

E-mail marketing może być bardzo skuteczny, dzięki czemu jest popularnym wyborem dla dzisiejszych reklamodawców.

Remarketing

Konsumenci rzadko odkrywają witrynę i natychmiast decydują się na zakup. Podróż klienta może być długa i złożona oraz może odbywać się na wielu urządzeniach i stronach internetowych przez dłuższy czas.

Z tego powodu remarketing stał się jednym z najważniejszych narzędzi w zestawie marketera cyfrowego.

Remarketing pozwala śledzić użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę – ale nie udało jej się przekonwertować ani podjąć działań – po opuszczeniu witryny i wyświetlać im reklamy w innych witrynach.

To nie tylko znacznie zwiększa świadomość marki, ale także zapewnia użytkownikowi wiele dalszych możliwości odwiedzenia witryny i konwersji w późniejszym czasie.

Remarketing można włączyć w kampaniach w sieci wyszukiwania i displayowej, a także w inicjatywach reklamy społecznej.

PPC i płatne serwisy społecznościowe – idealne połączenie

Połączenie zasięgu płatnego wyszukiwania i szczegółowości płatnego serwisu społecznościowego jest najskuteczniejszym sposobem na maksymalizację zwrotu z inwestycji, dotarcie do nowych klientów i rozwój firmy.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?