Nowoczesna reklama dla małych firm
BLOG

Nowoczesna reklama dla małych firm

W tym artykule przedstawię główne taktyki medialne stosowane w nowoczesnej reklamie, które pomagają małym firmom dotrzeć do konsumentów.

Reklama przekształciła się w niezwykle złożoną formę komunikacji w jakich firma może przekazać wiadomość do konsumenta.

Dzisiejsi reklamodawcy mają do wyboru szeroki wachlarz możliwości.

Sam Internet zapewnia wiele z nich wraz z pojawieniem się kampanii marketingu wirusowego: filmy, banery, artykuły reklamowe, sponsorowane strony internetowe, markowe chat rozmowy i wiele więcej.

Oto kilka przykładów tego, co jest dostępne dla Twojego zapasu medialnego:

Reklama online (inaczej Cyfrowa)

Jeśli zobaczysz reklamę w Internecie, jest ona klasyfikowana jako internetowa reklama. W rzeczywistości są to reklamy na tej samej stronie lub na wielu innych witrynach, które odwiedzasz.

Reklamy te są głównym motorem przychodów w Internecie.

Kolejna aleja reklamy online to reklama natywna, która jest cyfrową odmianą drukowanej reklamy i treści sponsorowanych.

Istnieje jeszcze kilka strategii marketingu cyfrowego, w tym umieszczanie reklam na popularnych witrynach i serwisach społecznościowych.

Google-Ads-Google-AdSense
słowa-kluczowe-GoogleAds-AdSense

Google Adwords i Adsense

AdWords Google pozwala firmom poprzez określony budżet reklamowy na wyświetlanie reklam w całej sieci Google. Za pomocą słów kluczowych lub zwykłego wyszukiwania związanego z firmą oraz jej produktami i usługami pojawiającego się w wynikach wyszukiwania.

Na przykład firma reklamująca ubezpieczenia pokaże się w zapytaniach dotyczących produktów ubezpieczeniowych.

W programie Google AdWords właściciel konta płaci Google za to, aby wyświetlać swoje reklamy internetowe. W programie Google AdSense właściciel konta zarabia na wyświetlaniu reklam internetowych na oferowanych powierzchniach. Google AdSense pozwala na udostępnianie powierzchni reklamowych na stronach internetowych, ale także na Twoim kanale YouTube.

Firmy, które chcą się reklamować, mogą to zrobić rejestrując się w Adsense, a dzięki algorytmom Google dopasuje reklamę pod różne witryny z powiązanymi treściami lub parametrami wyszukiwania. W rezultacie, firmy mogą docierać do większej liczby odbiorców za pośrednictwem reklam Google.

Google umieszcza reklamy na innych witrynach w celu produkcji kliknięcia i ruchu na witrynie.

Dzięki programom Google możesz łatwo dotrzeć do nowych klientów reklamując się w sieci reklamowej Google. Nie potrzebujesz do tego specjalistycznej wiedzy, poza jasno określonymi celami kampanii reklamowej.

Pamiętaj, że reklama nie jest darmowa, a źle dobre słowa kluczowe lub parametry reklamy, mogą wygenerować duże koszty. O ile nie płacisz za liczbę wyświetleń (jak np. w serwisie Facebook) a za same kliknięcia.

LinkedIn

LinkedIn

Firmy mogą tworzyć strony firmowe i publikować treści, filmy, produkty, oferty na stronie LinkedIn jako sposób na dotarcie do milionów użytkowników.

Strona LinkedIn może być rozszerzeniem witryny firmy i prowadzić do niej poprzez linki w treści. Również pracownicy firmy mogą zakładać strony na LinkedIn o podobnej treści, które zawierają linki do strony internetowej firmy i oferty produktów.

Przedsiębiorcy mogą również umieszczać reklamy na LinkedIn, które mogą być kierowane na określone cechy lub dane demograficzne użytkowników LinkedIn.

Na przykład, jeśli firma chce reklamować się osobom, które pracują w dziedzinie rachunkowości, mogą umieścić reklamę, która jest skierowana tylko do użytkowników LinkedIn, którzy pracują w branży księgowej lub mają stopień księgowy.

Dzięki LinkedIn wielu członków należy do określonych grup.

Reklamy mogą być kierowane do określonej grupy, takiej jak grupa kryptowalutowa lub grupa technologiczna.

Inne serwisy społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, oferują podobne programy takie jak te przedstawione przez Google i LinkedIn.

Dzięki reklamie cyfrowej jest to możliwe. Ważne, aby zbadać i dotrzeć do określonych odbiorców, którzy prawdopodobnie kupią produkt lub usługę firmy – przed umieszczeniem reklamy.

Reklamy na telefonach komórkowych i mobilne

Dominującą siłą w reklamie cyfrowej są urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe, iPady i inne przenośne urządzenia elektroniczne z Internetem.

Obecne trendy w reklamie mobilnej wiążą się z szerokim wykorzystaniem mediów społecznościowych m.in. takich jak: Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn i Facebook.

Mobilna reklama jest podobna do reklamy online i nabiera coraz większego znaczenia jako metoda dotarcia do nowych klientów.

Materiały drukowane

Reklama drukowana była niegdyś ogromnym motorem sprzedaży. Jednak jest jedna ważna rzecz w reklamie, to, iż bycie innym jest dobre. Kiedy klienci ochłoną z reklam cyfrowych, nastąpi wielki powrót drukowanych materiałów reklamowych. Ich fizyczność, wyczucie dotykowe oraz trwałość, którą zapewniają nie pozwoli o nich zapomnieć.

Zazwyczaj reklamę drukowaną można podzielić na trzy podkategorie:

  1. Reklama okresowa – jest stosowana w pewnym okresie (np. reklama prasowa), po którym następuję przerwa i ponowne wznowienie reklamy, zwykle przez firmy, które posiadają niewielki budżet reklamowy.
  2. Broszury, ulotki, materiały informacyjne i reklama w miejscu sprzedaży. Materiały drukowane oferują bardziej intymny i dłuższy sposób angażowania konsumenta. Użyj tego podejścia, gdy masz więcej informacji niż zmieści się w reklamie prasowej.
  3. Bezpośrednia reklama pocztowa. W każdą z wyżej wymienionych technik można włączyć bezpośrednio Pocztę. Oznacza to po prostu, że wydrukowane elementy są wysyłane bezpośrednio na adres konsumenta.

Reklama partyzancka

Jest to powszechnie używany termin na wszystko co jest niekonwencjonalne i zazwyczaj zaprasza konsumenta do udziału lub interakcji.

Reklama tego typu, jeśli jest opracowana profesjonalnie i ze smakiem, może zwrócić uwagę każdego, nawet osobę, która potencjalnie nie jest zainteresowana ofertą danej firmy.

Za marketingiem partyzanckim kryją się kreatywne pomysły i innowacje, a nie duży budżet.

Reklama masowego przekazu

Masowa forma komunikacji obejmująca telewizję i radio.

Do niedawna nadawanie reklam tymi kanałami było najbardziej dominującym sposobem na osiągnięcie dużej liczby konsumentów.

Reklama telewizyjna straciła na popularności poprzez cyfrowy rejestrator wideo czy technologie umożliwiające pomijanie reklam.

Jest to jednak nadal skuteczny sposób na dotarcie do miliona ludzi.

Reklama zewnętrzna

Reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta. Jej zadaniem jest dotarcie do klientów, kiedy są poza domem.

Ten rodzaj reklamy zwykle lokowany jest w miejscach użyteczności publicznej, przy ruchliwych ciągach komunikacyjnych (ulice, deptaki) oraz w środkach komunikacji miejskiej.

Jej głównym celem jest wypromowanie konkretnej marki lub produktu dzięki docieraniu do bardzo szerokiego grona odbiorców – w tym również takich, którzy unikają innych form reklamy.

Formy reklamy zewnętrznej: reklama wielkoformatowa, plakat, afisz, billboard, citylight, diapazon, litery przestrzenne, szyld, reklama na środkach transportu, banner reklamowy, neon, mobil, reklama pneumatyczna, infoscreen.

Reklama społeczna

W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam – reklamy społeczne są zaprojektowane przede wszystkim w celu informowania i edukowania, a nie sprzedaży produktu lub usługi.

Natomiast kampania społeczna jest pojęciem szerszym, w którym zawierają się działania reklamowe z zakresu public relations.

Reklama lokowania produktu

Lokowanie produktu to promocja markowych towarów i usług w ramach kontekstu programu lub filmu, a nie jako wyraźna reklama.

Jeśli kiedyś się zastanawiałeś czy np. „wszyscy w tym serialu piją Pepsi?”, to właśnie zauważyłeś lokowanie produktu.

W ten sposób te filmy i programy otrzymują fundusze. Dla reklamodawców jest to doskonały sposób na dotarcie do określonej grupy demograficznej.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?