Projekt banera roll-up
Roll-up baner rozwijany – to idealne rozwiązanie, aby przyciągnąć uwagę na wystawach, w recepcji lub na ulicy, podnosząc świadomość swoich usług lub biznesu .
Co to jest roll-up?
Banery rolkowe to jedna z najczęściej zamawianych form reklamy drukowanej.
Są proste w zamówieniu i łatwe do transportu. Mogą być minimalistyczne i efektowne, albo tak szczegółowe i pouczające, jak chcesz.
Wiele osób zamawia od razu 2 według tych specyfikacji – jeden roll-up przyciąga uwagę swoim nagłówkiem, a drugi dostarcza dalszych informacji.
Większy wpływ można uzyskać dzięki dobremu projektowi roll-upów, a w połączeniu z silną strategią marketingową, baner rolkowy powinien zwiększać liczbę potencjalnych klientów, sprzedaż i zapytania.
Roll-upy są tak popularne, bo mogą być używane wielokrotnie, jest to niezwykła wartość.
Jeśli chcesz uzyskać jeszcze dłuższą przydatność takiego banera, staraj się nie używać niczego zależnego od daty, np. ofert lub rabatów.
Zawsze możesz stworzyć kilka projektów pasujących do różnych ofert lub stworzyć przekaz dla różnych odbiorców.
Pytania dotyczące projektowania roll-up’ów
Pierwszym pytaniem, jakie zadaję każdemu, kto przyjdzie do nas po projekt banerów typu roll-up, jest: „Gdzie to będzie użyte?”
Projekt i układ bannerów roll-up może się drastycznie różnić w zależności od ich rozmieszczenia.
Bezzałogowy sztandar roll-up’owy umieszczony w recepcji lub na chodniku może wymagać więcej informacji.
W tym przypadku cały baner może być użyty jako płótno. Zapytam wtedy „Co stoi przed nim?”.
Baner na białej ścianie wymaga mocnych kolorów, aby się wyróżnić, ale na ciemniejszej ścianie przyda się bardziej minimalny biały wzór.
Roll-up użyty na wystawie wymaga innego podejścia.
Taki roll-up może być umieszczony za cokołem lub biurkiem, co sprawia, że spód zwijanego banera nie nadaje się do użytku, ponieważ nie będzie widoczny. Dlatego tak ważny jest wywiad przeprowadzony przed projektowaniem roll-up’ów.
Wystawa zwykle gwarantuje lepsze, kierunkowe oświetlenie, dzięki czemu można zaprojektować rolowany baner z myślą o tym.
Problemy z projektowaniem roll-up’ów
Jednym z najczęstszych problemów, z którymi spotykam się podczas projektowania banera rolkowego, jest jakość obrazu.
Jako grafik studia graficznego Grafikola.pl mam dostęp do wielu obrazów o wysokiej rozdzielczości za pośrednictwem stron internetowych z fotografiami. Często możemy ominąć obawy związane z obrazem.
Istnieje jednak wiele okazji, kiedy klient nalega na użycie dostarczonego obrazu.
Wiele razy taki obraz nie jest wystarczająco wysokiej jakości, aby powiększyć go do standardowego rozmiaru roll-up’u.
Jeśli myślisz o dostarczeniu własnych zdjęć, upewnij się, że mają one rozdzielczość 300 dpi, masz prawa do ich używania i nie są pobierane np. z Facebooka ani Google Images. Jeżeli nie jesteś właścicielem tych obrazów, nie możesz ich legalnie używać.
Polecam darmową bazę zdjęć komercyjnych, które możesz wykorzystać przy swoim projekcie graficznym – pixabay
Wskazówki dotyczące projektowania roll-up’ów
Jeśli chodzi o sposób tworzenia projektu banera roll-up, istnieje kilka prostych wskazówek, które można zastosować i które poprawią Twój projekt.
1. Nie komplikuj zbytnio.
Bardzo często najskuteczniejszy projekt roll-up jest zgodny ze starym formatem. Podobnie jak przy projektowaniu plakatów.
Na samej górze roll-up’u powinien znajdować się nagłówek. Powinien jasno określać Twoją usługę lub sposób rozwiązania problemu przez firmę.
Większość projektów roll-up ma logo na samej górze. Ma to sens. Góra banera to pierwsza rzecz, na którą ludzie naturalnie będą patrzeć. Użyj tego, aby przekazać im swoją podstawową wiadomość.
To nie jest czas na naukę o rakietach czy projektantów, którzy spróbują na nowo wynaleźć koło – przekaż swój przekaz w silny, efektowny i przemyślany sposób, który pasuje do Twojej marki i przemawia do odbiorców.
2. Nie bój się białej przestrzeni.
Niektóre z najlepszych wzorów roll-up są po prostu najprostsze. Czyste białe tło w połączeniu z mocnym nagłówkiem, kompresyjnym paskiem i pięknym obrazem często działa najlepiej.
Kiedy klient otrzymuje taki projekt na e-mail, często nie wizualizuje go na ciemnym tle wystawy lub na zatłoczonym tle.
Najlepiej jest wtedy zamówić wizualizację roll-up’u pokazującą, jak ten minimalny projekt działa w danym otoczeniu. Pomaga to klientowi zobaczyć, jak wyraźny, mocny komunikat może wznieść się ponad hałas nadmiernie obciążonego projektu banerów.
3. Nie zapomnij pokazać kontaktu.
Widziałam wiele przykładów, w których klienci korzystali z bezpłatnej strony internetowej z projektowaniem banerów rolkowych, aby obniżyć koszty. Jedną rzeczą, o której wielu zapomina, jest kontakt.
Witryna lub numer telefonu są niezbędne, aby zachęcić klientów do uzyskania dodatkowych informacji.
Upewnij się, że umieściłeś kontakt w projekcie banera roll-up.
4. Zamów profesjonalny projekt roll-up.
Najłatwiejszym rozwiązaniem, choć nie najtańszym, jest poproszenie profesjonalnego grafika o stworzenie roll-up dla Ciebie.
Jeśli chcesz porozmawiać ze mną na temat projektu banera roll-up, skontaktuj się z nami.
Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?