Jak przygotować katalog, który pomoże w sprzedaży
BLOG

Jak przygotować katalog, który pomoże w sprzedaży?

Nawet w coraz bardziej cyfrowym świecie drukowane katalogi pozostają jednym z najpopularniejszych sposobów sprzedaży produktu. Są nie tylko namacalne i łatwe w użyciu, ale można je również zintegrować z wielokanałową strategią marketingową.

Dobrze zaprojektowany i wydrukowany katalog może szybko dotrzeć do tysięcy klientów, którzy nigdy nie odwiedzili Twojego sklepu.

Dla każdego, kto myśli o stworzeniu katalogu po raz pierwszy – zamieszczam przewodnik. Poradzę w jaki sposób przygotować katalog, który zapewni sprzedaż.

Tworzenie struktury katalogu

Przejrzyj dowolną liczbę katalogów, a zobaczysz wspólne funkcje, które istnieją w każdym z nich.

Są to podstawy, które należy zawrzeć w każdym udanym katalogu, który będzie wspierał sprzedaż Twoich produktów.

O ile okładka, indeksy treści i strony produktów są zawsze wymagane, potrzeba korzystania ze wszystkich poniższych elementów będzie się różnić w zależności od typu tworzonego katalogu:

– przód i tył okładki

– spis treści wyszczególniający różne sekcje katalogu

– separatory sekcji, aby czytelnicy mogli szybko przejść do odpowiedniej strony

– strony produktów z opisami

– płatne reklamy od innych firm poszukujących ekspozycji

Zbieranie informacji o produkcie

Jedną z najważniejszych części tworzenia katalogu jest informacja o produkcie. Oczywiście wraz ze zdjęciami, które powiedzą klientom wszystko, co powinni wiedzieć o przedmiotach.

Zbierz razem następujące informacje o produkcie, które zostaną zawarte w katalogu:

– nazwa produktu

– kody SKU lub numer referencyjny / pozycja

– kategoria produktu / podkategoria

– opis przedmiotu

– cechy produktu

– zakresy cen (indywidualne / luzem)

– kody kreskowe

Informacje te znajdziesz albo w poprzedniej wersji katalogu, w wewnętrznych bazach danych lub systemach ERP, albo na stronie internetowej firmy.

Zebrane dane będą musiały zostać zweryfikowane i dokładnie sprawdzone, aby upewnić się, że są aktualne i odpowiednie do wykorzystania.

Pozyskanie obrazów

Zdjęcia będą pierwszą rzeczą, która przykuwa uwagę klienta podczas przeglądania katalogu.

Chociaż wszystkie używane obrazy będą musiały być wysokiej jakości (co najmniej 300 dpi), muszą również wyraźnie przedstawiać funkcje produktu.

Obraz o wystarczającej rozdzielczości do drukowania nie będzie właściwie dobry, jeżeli rzeczywiste zdjęcie jest słabo oświetlone, nieostre lub źle ustawione.

projekt katalogu; katalog; katalog produktowy; katalog firmowy; katalog sprzedaż; katalog na targi; katalog na wystawę; katalog z produktami firmy;

Organizacja układu katalogu

Po zebraniu wszystkich informacji o produkcie i zdjęć można rozpocząć tworzenie układu katalogu. Na tym etapie grafik może już zrozumieć różne elementy projektu, więc wszystko zaczyna kształtować się w czytelny format.

Możesz już zatrudnić projektanta graficznego, który wykona dla Ciebie projekt katalogu. Pierwsze wydanie lub przeprojektowanie katalogu będzie wymagało więcej pracy i czasu od projektanta. Chyba, że używasz tego samego formatu i nowe edycje można tworzyć przy użyciu istniejącego szablonu, co skróci cały proces.

Grafik użyje Adobe InDesign lub Illustrator do stworzenia różnych szkiców katalogu. Wtedy możesz rozpocząć sprawdzanie różnych szczegółów, aby upewnić się, że katalog jest gotowy do drukowania.

Weź również pod uwagę liczbę stron, które chcesz utworzyć. Musi być wystarczająco dużo, aby podać wszystkie informacje, ale niezbyt wiele, aby nie przeciążyć przekazem klienta. Pamiętaj, że rozmiar katalogu wpłynie również na koszty druku.

Wskazówki dotyczące stylu

Podążanie za aktualnymi trendami stylowymi pomoże Ci łatwiej połączyć się z klientami. Podaję niektóre z bardziej popularnych stylów projektowania do rozważenia:

– mocne kolory,

zastosowanie odważnych, żywych i eksperymentalnych kolorów przyciąga wzrok i budzi większą ciekawość wewnętrznej zawartości katalogu

– obrazy martwej natury,

produkty stylowo rozmieszczone w „prawdziwym” środowisku mogą być bardziej atrakcyjne niż zwykłe tło

– dekoracyjne zdjęcia,

dodanie ilustracji lub elementów graficznych do zdjęć może dać poczucie zabawy i atrakcyjność wizualną, których nie oferują standardowe obrazy

– zdjęcia w danej lokalizacji

widok produktu używanego w różnych kulturowo miejscach, takich jak plaże lub zabytki, stwarza zupełnie nowe wrażenie dla produktu

Znajdź drukarnię

Aby zapewnić najlepszą możliwą jakość druku, musisz znaleźć odpowiednią drukarnię do współpracy.

Gdy pliki zostaną dostarczone zgodnie z wymaganiami, chcesz mieć pewność, że wykonają poprawnie zadanie i dostarczą katalogi na czas.

Przed wybraniem firmy poligraficznej rozważ koszty drukowania katalogu.

Katalog przesyłasz do drukarni w pliku pdf.

katalog-Bizzarto-meble-ekskluzywne
Bizzarto-meble-ekskluzywne-cennik

Kontrola jakości

Upewnij się, że wszystkie obrazy w katalogu mają rozdzielczość 300 dpi. Jest to minimalny standard wymagany do zapewnienia wyraźnego wydrukowania obrazów na papierze.

Grafik musi uwzględnić obszar spadu i obszar wewnętrznych marginesów. Bez ich umieszczenia obrazy znajdujące się w pobliżu lub spływające ze strony mogą zostać obcięte po wydrukowaniu.

Zapewnij prawidłowy układ

Współpraca z drukarnią to partnerstwo, które wymaga ścisłej współpracy. Podczas wysyłania plików PDF do drukarni sprawdź, czy strony są w odpowiedniej kolejności i w jednym pliku. Ułatwi im to wydajne zarządzanie i wykonanie zadania.

Doświadczone drukarnie mogą pracować w napiętych terminach, ale z doświadczenia wiem, że jest to o wiele mniej stresujące dla naszych klientów, jeśli zostanie wystarczająco dużo czasu na dostawę katalogów.

Weź również pod uwagę swoją dystrybucję. Jeśli jesteś w stanie zaplanować z wyprzedzeniem i otrzymać wydrukowane katalogi wcześniej, wysyłanie ich stanie się znacznie łatwiejsze.

broszura-reklmowa-psy-dla-psów-hurtownia
broszura-reklmowa-psy-dla-psów-hurtownia-zoologiczna

Katalogi drukowane są istotną częścią każdej koncepcji marketingu mix.

Zanim marketing cyfrowy zyskał na znaczeniu, marki mogły polegać wyłącznie na katalogach w celu sprzedaży swoich produktów. Aby dziś osiągnąć znaczącą sprzedaż, należy je włączyć do szerszego planu marketingowego.

Użycie kodów QR wraz z opisami produktów łączy witrynę i strony docelowe z katalogami. Umożliwia klientom skanowanie strony i natychmiastowe złożenie zamówienia poprzez urządzenia mobilne.

Im łatwiejszy jest proces zamawiania, tym lepiej dla Twojej firmy.

Katalogi nie tylko opowiadają historię produktu, ale także inspirują klientów do inwestowania w Twoją markę, ostatecznie zwiększając sprzedaż zarówno w Internecie, jak i poza nim.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?