Etykieta na wino
BLOG

Jak zbudować autentyczną markę wina?

Marketing to proces wyróżniania się, a nie dopasowywania. Jak więc wykorzystać to do zbudowania marki, która jest wyjątkowa?

Pojawia się oczekiwanie, że marki wina muszą wyglądać i czuć się w określony sposób. Często marki postępują zgodnie z tradycyjnymi wytycznymi z obawy, że nie zostaną mile widziane przez dystrybutorów i konsumentów. Ale aby zaprezentować swoją prawdziwą, autentyczną markę, musisz podjąć pewne ryzyko. Zostaw podręcznik za sobą. Przygotuj się na znalezienie fanów i obserwujących, którzy pokochają Twoją kreatywność, postępowość i oryginalność.

Pozostań wierny swoim wartościom

Inwestuj swoje pieniądze tam, gdzie leżą Twoje wartości. Obecnie konsumenci wspierają autentyczne marki, których wartości są zbieżne z ich własnymi. Tak długo, jak będziesz trzymać się swoich podstawowych zasad, wszystko, co robisz, będzie napędzane pasją — a Twoi docelowi odbiorcy to zauważą.

Korzystaj z sieci społecznościowych

Wykorzystanie mediów społecznościowych jest koniecznością, jeśli chcesz, aby Twoja marka była rozpoznawalna poza obszarem lokalnym. Ale platformy społecznościowe to nie tylko sprzedaż produktu.

Czasami opłaca się po prostu być obecnym i aktywnym w różnych witrynach. Zwiększa to świadomość marki, tworzy więź między Tobą a potencjalnym klientem i pomaga dotrzeć do bardziej zróżnicowanej publiczności.

Szczególnie w dobie Covid trzeba umieć budować swoją markę wirtualnie. Zrób miejsce na nowe dyskusje, nowych klientów i nowe pomysły — możesz być zaskoczony, jak jeden post może wywołać gorliwe rozmowy.

Marketing to proces wyróżniania się i niedopasowywania

Nie próbuj dopasować się do tłumu

Idź śmiało. Świętuj swoje główne wyróżniki. Jeśli wkraczasz do świata wina — lub już tu jesteś — musisz przyjrzeć się swoim motywacjom i zrozumieć, co wnosisz do rozmowy.

Gdy odkryjesz, co czyni Twoją markę wyjątkową, będziesz mógł wykorzystać to w swoich działaniach brandingowych i marketingowych. Znajdziesz klientów, którzy naprawdę Cię wspierają i zrewolucjonizujesz branżę winiarską na swój sposób.