Etykiety produktowe. Jak zbudować markę stylu życia winnicy?
Budowanie marki, podobnie jak tworzenie niesamowitego wina, wymaga więcej niż tylko jednego składnika. Projekt etykiety produktowej z wyróżniającym się designem, przyciągnie wzrok potencjalnych klientów. Jednak doświadczone winiarnie nie poprzestają na opracowaniu projektu etykiety na wino. Podchodzą do swojej marki z perspektywy stylu życia.
Najważniejszym zadaniem marki jest wywołanie emocji. Pomaga w tym dobrze opracowana etykieta produktowa i zachowanie stylu w pozostałych materiałach marketingowych. Ale najważniejsze jest odszukanie tego uczucia, które sprawia, że ludzie chcą wciąż wracać. Pamiętaj o tym budując strategię swojej marki. Podam taki przykład: miłośnicy wina wybiorą wino np. różowe, ponieważ jest to ich odmiana. Ale wybiorą dokładnie Twoje wino różowe ze względu na to, jak się przy Twojej marce czują. Spełniasz w tym momencie jakąś część ich fantazji.
Zatem Twoja marka powinna połączyć design etykiety produktowej wraz ze spełnieniem dodatkowych emocji. Może to być poczucie spędzenia spokojnego dnia nad morzem. Spotkanie z dawno niewidzianymi przyjaciółmi. To w jaki sposób marka łączy się z konsumentami sprawia trwałą więź i pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Winiarnie odnoszące sukcesy sprzedażowe, zapewniają konsumentom cechy jego najlepszego życia. Ulepszają swój przekaz poprzez dopracowane etykiety produktowe, komunikację reklamową i całą spójność marketingową.
Aby dotrzeć do swoich idealnych klientów, rozpocznij od opracowania profilu konsumenta. Odpowiedz sobie na pytania:
– Jakie są ich postawy, zwyczaje i zainteresowania?
– Jakie marki kochają?
– Jak kupują wino?
– Co robią w wolnym czasie?
Skoncentrowanie się na idealnym kliencie pomaga udoskonalić projekt etykiety produktowej, podejście do budowania marki oraz wskazać, w jaki sposób pasujesz do szerszego obrazu.
Pomocne może być również, zastanowienie się jak wygląda życie Twojego konsumenta bez Twojej marki. Jakie problemy może rozwiązać dla nich Twoja winiarnia? Staraj się nie skupiać na funkcjach, ale na uczuciach. Dwa przykłady na koniec: „Nasze wino zapewnia smak ucieczki”, „Czas na spokojną chwilę w stresującym życiu.”