
10 narzędzi, o których powinien wiedzieć, każdy marketingowiec – cz. 1
Oto lista narzędzi, które mogą pomóc każdemu specjaliście ds. marketingu, wykonywać swoje zadania o wiele łatwiej i wydajniej.
1. Logo
Nie lekceważ potęgi dobrego logo. Badania pokazują, że około 94% całej populacji świata rozpoznaje logo Coca Coli. Być może ustawiasz swoje cele nieco niżej niż powszechne uznanie, ale dobre logo jest nadal niezbędne do komunikowania tożsamości i wartości marki oraz pomagania jej wyróżniać się z tłumu.
Poniżej zamieszczam linki do stron, gdzie znajdziesz gotowe projekty logo, kreator logo oraz stworzenie logo poprzez konkurs graficzny. Znajdziesz tu wiele różnych poziomów cen dla niestandardowego logo, zapewniając sobie maksymalne wykorzystanie tego ważnego narzędzia do budowania marki.

Konkurs na logo (ok 500 projektów)
Kreator logo dla Twojej firmy – wypróbuj gratis – bez rejestracji
Gotowe projekty logo z Księgą Znaku
Niestandardowe logo
2. Pakowanie
Shopify szacuje, że rynek e-commerce wygeneruje 4,5 biliona dolarów rocznej globalnej sprzedaży do 2021 roku. Oznacza to, że tona firm potrzebuje lub będzie potrzebować opcji pakowania i wysyłki, aby dostarczyć swój produkt do klientów.
Firmy takie jak Zapakuj.to czy Packlane gwarantują, że „rozpakowanie” przez klienta przesyłki, będzie przyjemne i markowe.
Na tych wymienionych, a zarazem przyjemnych dla użytkownika stronach internetowych możecie dostosować styl i rozmiar opakowania, tworzyć schematy kolorów, a nawet przesyłać oryginalne dzieła sztuki.

Dobrze przemyślane pakowanie to darmowy marketing dla firmy.
Wg jednego z badań, aż 40% osób chętnie podzieliłaby się zdjęciem zakupionego produktu (Social-Media), jeżeli przyszedłby w oryginalnym, ładnym opakowaniu.
To właśnie 40% Twoich klientów, którzy mogliby promować firmę “za darmo”. Co więcej, aż 52% osób deklaruje, że chętnie wróciłaby do firmy, która dba o zapewnienie opakowań typu “premium”.

3. Yotpo
Yotpo pomaga wykorzystać jedno z najpotężniejszych narzędzi brandingowych – zadowolonych klientów.
Obecnie 90% kupujących korzysta z opinii online, aby pomóc sobie w podjęciu decyzji o zakupie. A 70% konsumentów pozostawia opinię, jeśli zostanie o to poproszona. Yotpo zapewnia narzędzia, które pomogą Ci uzyskać opinie od ostatnich klientów, a także cenne informacje, takie jak zdjęcia, pytania i odpowiedzi.
Automatycznie wyświetla najlepsze recenzje w Twojej witrynie i na wielu różnych platformach, takich jak Facebook i Instagram.
Konsumenci ufają sobie znacznie bardziej niż marketerom – Yotpo korzysta z tego zaufania.

Yotpo startuje na Shoplo. Aplikacja jest bezpłatna. Zainteresowani mogą ją pobrać na platformie Shoplo.com pod tym linkiem.

Jak działa Yotpo?
Yotpo pozwala znacząco zwiększyć liczbę ocen produktów w e-sklepie, wysyłając klientom maile zachęcające do wystawienia opinii o zakupionym przedmiocie.
Tym, którzy to zrobią, aplikacja przekazuje w ramach podziękowania kupony rabatowe, skłaniające do kolejnego zakupu.
Wszystkie opinie pozyskane za pośrednictwem aplikacji to opinie realnych klientów, którzy rzeczywiście dokonali transakcji w e-sklepie, co zdecydowanie zwiększa ich wiarygodność.
4. Influencer Marketing
Marketing wpływowy jest niezbędny do budowania marki cyfrowej.
Marketing influencerów może być nieformalny i trudny do śledzenia. Traackr zapewnia platformę do monitorowania skuteczności influencerów, odkrywania ich nowych trendów związanych z danym tematem i nawiązywania długoterminowych relacji.

Traackr to system ewidencji wszystkich rodzajów aktywacji osób wywierających wpływ, w tym organicznej obrony, darowizn i płatnych partnerstw.
Influencer Marketing Hub: apps apple i play google
5. Adresy URL
Twoja strategia marketingowa prawdopodobnie obejmuje dystrybucję adresu URL, być może tylko na stronę główną, a może na specjalną ofertę rabatową lub post na blogu.
Ale adresy URL, a zwłaszcza adresy URL stron w większych witrynach, takich jak posty na Facebooku, mogą być brzydkie i zniechęcające dla klientów.
Wiele usług skracania adresów URL może zniszczy tożsamość domeny w tym procesie, tworząc niejednoznaczne linki, które klienci uznają za niewiarygodne.
Rebrandly oferuje markowe skracacze domen, zachowując tożsamość marki w adresie URL.
Social Media Examiner informuje, że markowe domeny mogą zwiększyć współczynniki klikalności na Twitterze nawet o 34%.

Rebrandly to wiodąca w branży platforma do zarządzania linkami do oznaczania, śledzenia i udostępniania krótkich adresów URL za pomocą niestandardowej nazwy domeny.
Rebrandly na: apps apple i play google
Przeczytaj także:
10 narzędzi, o których powinien wiedzieć, każdy marketingowiec – cz. 2
Jak stworzyć reklamę w internecie – wizytówkę w Google Moja Firma?
Jak wypromować firmę w internecie?
Ulotki gastronomiczne – catering
Udana ulotka restauracyjna – projekt ulotki dla restauracji, gastronomii
Zakładasz firmę i szukasz skutecznej reklamy?

