Etykiety na kosmetyki
BLOG

10 wskazówek dotyczących etykiet na kosmetykach i produktach do pielęgnacji

Wkładasz czas, wysiłek i trochę duszy w rozwój spektakularnych produktów kosmetycznych, które czynią życie łatwiejszym i bardziej bajecznym. Jedną z głównych decyzji, które musisz teraz podjąć, jest sposób sprzedaży swojego produktu. Nawet jeśli Twój produkt jest najlepszy z najlepszych, konsumenci nie kupią go, jeśli etykieta nie przyciągnie ich uwagi. Dlatego etykietowanie Twojego produktu jest prawie tak samo ważne, jak jakość samego produktu.

Jeśli jesteś na etapie tworzenia etykiety kosmetycznej, ale odkryłeś, że jest to o wiele bardziej złożone zadanie, niż początkowo sądziłeś. Ten przewodnik dotyczący etykietowania kosmetyków został stworzony dla Ciebie! Postępuj zgodnie z tymi 10 wskazówkami, aby uzyskać legalne i skuteczne etykiety kosmetyków i produktów do pielęgnacji.

Upewnij się, że przestrzegasz przepisów

Kosmetyki w UE reguluje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009. Niektóre wymagania dotyczące kosmetyków regulowane są na poziomie krajowym. Drugim aktem prawnym jest lokalna Ustawa o produktach kosmetycznych z 4 października 2018 r.

Znajdziesz w nich, jakie informacje muszą znajdować się na etykiecie produktu kosmetycznego.

Uznają Twój produkt za niewłaściwie oznakowany, jeśli:

  1. Etykieta wprowadza w błąd lub zawiera fałszywe informacje.
  2. Etykieta nie zawiera prawidłowych informacji o producencie, dystrybutorze lub pakującym lub nie zawiera numeru zawartości.
  3. Wymagane informacje nie są podane w sposób jasny, aby konsumenci mogli je łatwo zrozumieć.
  4. Opakowanie lub jego składniki wprowadzają w błąd. Składniki muszą być wymienione na etykietach kosmetyków w malejącej kolejności występowania (w obrębie produktu).

Jeśli stworzysz etykietę bez przestrzegania tych przepisów, zmarnujesz czas i pieniądze, które można znacznie lepiej wykorzystać na inne aspekty biznesowe.

Stwórz rozpoznawalną markę

Jeśli klient kupi Twój produkt i pokocha go, może być zainteresowany innymi produktami z Twojej linii. W Twoim najlepszym interesie jest opracowanie spójnej marki, które klient może rozpoznać.

Obejmują one nazwę Twojej firmy, logo, schemat kolorów i czcionki. Powinny pasować do wspólnego, markowego motywu, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Pozwól swojej osobowości wpłynąć na charakterystyczny wygląd Twojej marki, jednocześnie tworząc elementy projektu, które przemawiają do docelowej bazy klientów.

Utwórz punkt skupienia

Po opracowaniu marki i charakterystycznych cech musisz określić przyciągający wzrok punkt centralny dla swojej etykiety. Stworzenie przyciągającego uwagę projektu zapewni Ci przewagę nad innymi podobnymi produktami.

Twoim punktem centralnym może być:

  • Twoja marka
  • Odpowiedni obraz lub logo
  • Twoje hasło

Eksperymentuj z fakturą i kolorem, aby stworzyć punkt centralny, który zachęci docelowych klientów do bliższego przyjrzenia się Twojemu produktowi.

Zidentyfikuj swój produkt

Wyraźnie określ przeznaczenie produktu, aby klienci mogli łatwo znaleźć to, czego potrzebują. Chociaż możesz myśleć, że opakowanie Twojego produktu mówi samo za siebie, nie zawsze jest to prawdą w świecie reklamy produktu. Może to również wyeliminować złe recenzje od osób, które nie używają Twojego produktu zgodnie z przeznaczeniem.

Zrób swoje badania

Poświęć trochę czasu na rozpoznanie rynku w poszukiwaniu podobnych produktów i zbadaj konkurencję. Niektóre linie odniosą większy sukces niż inne. Spróbuj zidentyfikować cechy wspólne odnoszących sukcesy produktów i umieść je na swojej etykiecie. Zapoznanie się z najnowszymi trendami może również stanowić mocny punkt wyjścia dla Twojej wytwórni.

Wybierz odpowiednie opakowanie

Mając na uwadze swoje produkty, musisz wybrać najbardziej odpowiednie rodzaje opakowań. Przenośność i łatwość dostępu są szczególnie ważne.

Ponieważ wygoda jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie przez klienta. Twój wybór musi również świadczyć o jakości i zaufaniu do produktu.

zamów projekt graficzny kontakt Grafikola.pl

Cover photo by Senchy