Jakie są strategie marketingowe i promocyjne dla małych firm?
Marketing to proces zwracania uwagi na Twoją firmę przez osoby, które potrzebują lub chcą Twoich produktów lub usługi. Wiele małych firm ma świetny pomysł na biznes, ale nie sprzedaje go z powodzeniem.
Musisz wyjść i przekazać informacje o swoich produktach lub usługach odpowiednim osobom, które zbudują Twoją bazę klientów. Reklama i sprzedaż są częścią tego procesu, ale wymaga to więcej zaangażowania.
6 P marketingu
Zasadniczo istnieje sześć kluczowych aspektów, na których należy się skupić przy marketingu swoich produktów lub usług.
Wszystkie kluczowe zasady marketingu zaczynają się na P:
- product
- price
- promotion
- place
- people
- processes
Product
Produkt odnosi się do towarów lub usług, które oferujesz. Możesz wziąć pod uwagę szereg czynników, takich jak: opakowanie, oznakowanie, marka i jakość podczas opracowywania produktu.
Price
Ustawienie odpowiedniej ceny dla swoich produktów lub usług pomoże Ci osiągnąć zyski i pozostać konkurencyjnym.
Zacznij od uwzględnienia wszystkich kosztów związanych z produkcją i dostarczaniem Twoich produktów i usług.
Zbadaj swój rynek docelowy, aby ustalić, ile byliby skłonni zapłacić. Jeśli istnieje u Ciebie luka, masz więcej pracy do wykonania – być może obniżenie kosztów lub skupienie się na innym rynku.
Promotion
Promocja dotyczy metod, za pomocą których będziesz reklamować i sprzedawać swoje produkty i usługi.
Metody promocyjne mogą obejmować:
- strony internetowe
- media społecznościowe
- blogowanie
- biuletyny elektroniczne
- nawiązywanie kontaktów
- broszury i ulotki
- reklama telewizyjna, radiowa lub drukowana
- marketing szeptany
- programy lojalnościowe i premiowe
- akwizycja przez telefon
- email marketing i listy
- sponsoring
- działania PR, takie jak publikacje i wydarzenia medialne
Place
Ten aspekt marketingu odnosi się do tego, jak i gdzie klienci będą mogli kupować Twoje produkty lub usługi.
Kanały dystrybucji mogą obejmować:
- sprzedaż detaliczna bezpośrednio za pośrednictwem sklepu lub punktu sprzedaży
- sprzedaż towarów za pośrednictwem hurtowników
- sprzedaż detaliczna online
- wykorzystanie dystrybutorów, konsultantów lub agentów do sprzedaży swoich produktów
Podejmując decyzję o wyborze kanału, należy wziąć pod uwagę rynek docelowy i logistykę związaną z dostarczaniem Twoich produktów i usług.
People
Najprawdopodobniej będziesz musiał współpracować z dostawcami, dystrybutorami, hurtownikami, interesariuszami i pracownikami – wprowadzając swój produkt lub usługi na rynek.
Wszystkie te grupy stanowią część Twojego zespołu. Musisz się upewnić czy – rozumieją znaczenie zapewnienia wysokiej jakości produktów i obsługi klienta.
Processes
Właściwa obsługa klienta i procesy biznesowe są niezbędne do wspierania Twoich celów marketingowych.
Mogą obejmować procedury zamawiania nowych zapasów, zapewniające terminowe dostarczanie produktów lub usług.
Zapewniając klientom możliwość wyrażania opinii i regularnego przeglądu sprzedaży jak raporty finansowe.
Mała firma może być źródłem satysfakcji dla właściciela, ale prowadząc drobny biznes trzeba pamiętać o jednym – nie ma sukcesu bez inwestycji w reklamę.
Żyjemy w czasach ogromnej konkurencji w praktycznie każdej branży, dlatego firmy, które nie dbają o swoją rozpoznawalność, prędzej czy później będą musiały zniknąć z rynku.
Mały biznes może opierać się na podstawowych strategiach reklamy, które nie wymagają wcale wysokich inwestycji.
Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?
Przeczytaj także:
Jak stworzyć ulotkę reklamową, która da Ci oczekiwane korzyści?
Jak stworzyć reklamę w internecie – wizytówkę w Google Moja Firma?
Jak wypromować firmę w internecie?