Trendy na Nowy Rok 2021
BLOG

7 kreatywnych trendów brandingowych na 2021 rok

Podobnie jak same marki, trendy brandingowe muszą co jakiś czas tworzyć się od nowa, aby zachować świeżość. Trendy brandingowe, które kiedyś wyglądały nowocześnie i nowatorsko, nagle stają się przestarzałe i staromodne. Aby pozostać na czasie w oczach odbiorców w nowym roku, najlepiej uwzględnić najważniejsze trendy w projektowaniu marek z 2021 roku.

Oto 7 najlepszych trendów brandingowych 2021 roku.

1. Umieść twarz przy nazwie

Ludzie lubią oglądać innych ludzi – zwłaszcza w postach w mediach społecznościowych. Ostatnio projektanci brandingu zauważają to i widzimy dużo więcej zdjęć osób reprezentujących markę, szczególnie twarze, a zwłaszcza twarze o osobowościach. W końcu twarze bardzo dobrze humanizują markę, a wiele trendów brandingowych w 2021 r. skłania się w kierunku tej ogólnej humanizacji.

Często w przypadku tego trendu brandingowego firmy wykorzystują ilustrowane przedstawienie prawdziwej osoby. Pozwala to nie tylko na lepszą kontrolę nad ostatecznym wyglądem, ale także otwiera możliwości dla różnych stylów artystycznych, które mogą komunikować typ Twojej marki.

2. Użyj nietypowej sztuki

Zwłaszcza jeśli kierujesz reklamy na młodsze rynki, chcesz, aby Twoje materiały brandingowe wyróżniały się wyjątkowością – tym dziwacznym czynnikiem. Korzystanie z jedynych w swoim rodzaju zdjęć, szczególnie uroczych, zabawnych lub kapryśnych, to świetna droga do zapamiętania i rozpoznania, dwa fundamenty marki.

Marki najczęściej używają ręcznie rysowanych ilustracji dla tego stylu, chociaż z definicji dziwacznego wszystkie style artystyczne są w grze. Nie bój się eksperymentować. Zwierzęta antropomorficzne są popularnym wyborem, zwłaszcza gdy są ładnie ubrane, aby podkreślić absurd. Ale wyróżnienie się oznacza nie tylko robienie tego, co robią inni – możesz wypróbować niecodzienny styl, jeśli pasuje to do osobowości Twojej marki.

3. Uwzględnij ekspresjonistyczne kolory marki

Tradycyjny branding zakłada, że proste, spójne schematy kolorów są najlepsze, ponieważ konsumenci uczą się kojarzyć Twoją markę z jej kluczowymi kolorami. I choć to prawda, jednocześnie ogranicza to Twoją markę. Co zrobić, jeśli chcesz wyrazić tożsamość marki za pomocą bardziej złożonych schematów kolorów i użyć różnych kolorów, aby nadać znaczenie każdemu ze swoich produktów? Rozwiązanie: poszerzenie palety kolorów marki o różnorodne ekspresjonistyczne kolory.

W 2021 roku wyraziste i intensywne kolory wyrażają to, co reprezentuje marka.

Dlatego coraz więcej marek testuje niekonwencjonalne, nienaturalne schematy kolorów z dużą różnorodnością i intensywnością. Te efektowne odcienie działają zarówno osobno, jak i razem, a jedynie poprzez kolor mówią wiele o marce lub produkcie.

4. Stań za czymś

Na świecie dzieje się tak wiele złych rzeczy. Ludziom na ogół trudniej jest pozostać neutralnym, to samo dotyczy firm. Szczególnie w przypadku młodszych rynków, takich jak Gen Z i Millenialsi, konsumenci oczekują, że marki, za którymi podążają, zajmą stanowisko społeczne, ekologiczne lub ekonomiczne. Dla coraz większej liczby klientów marki, które nie oznaczają czegoś, naprawdę nic nie znaczą.

Dlatego jednym z trendów brandingowych w 2021 roku jest zajęcie stanowiska w ważnej kwestii, najlepiej takiego samego stanowiska, jak Twoi docelowi odbiorcy. Co więcej, Twoja pozycja staje się trudniejsza, kiedy uczyni się z niej część tożsamości marki – całe modele biznesowe można zbudować wokół marek, które stanowią jeden istotny problem.

Postaraj się odzwierciedlić swoje stanowisko w materiałach brandingowych, aby ludzie wiedzieli, o co ci chodzi. Mówienie o tym w mediach społecznościowych działa, podobnie jak parowanie z popularną postacią w Twoim ruchu. Również Twój projekt marki powinien odzwierciedlać Twoje stanowisko, na przykład prezentując zielone i środowiskowe obrazy w Twoim logo i na Twojej stronie internetowej lub wykorzystując zdjęcia do zademonstrowania Twojego aktywizmu.

5. Rozszerz swoją markę o geometryczne wzory

Jednym z bardziej zaskakujących trendów brandingowych w 2021 roku jest wykorzystanie wzorów jako rozszerzenia Twojej marki: duże bloki powtarzających się grafik, aby stworzyć hipnotyzujący wygląd tapety. Żeby było jasne, wzory nie zastępują logo ani głównych obrazów. Ale we właściwym miejscu, takim jak reklama, t-shirt, gadżet, tło strony internetowej lub drukowane menu, wzory mogą znacznie zwiększyć doświadczenie Twojej marki.

Zazwyczaj ten trend w projektowaniu marki wykorzystuje geometryczne kształty, które idą ręka w rękę z powtarzającymi się wzorami przez większość historii ludzkości. Geometryczne wzory uderzają w ten doskonały środek między stymulacją a rozpraszaniem, dzięki czemu dobrze pasują do materiałów brandingowych, które chcą umieścić logo na środku sceny.

Aby w pełni wykorzystać ten trend brandingowy, niech Twój wzór naśladuje element z Twojego logo. Jeśli Twoje logo jest minimalistyczne, możesz nawet użyć go jako źródła wzoru.

6. Celowo uczyń to szorstkim

W przypadku niektórych odbiorców doskonałość jest wadliwa. Więcej niż niewielu konsumentów preferuje wygląd szorstki na krawędziach: asymetria, nabazgrany tekst, nieproporcjonalne obrazy, linie, które-prawie-łączą-ale-nie-całkiem-spotykają-i-po prostu-się-gapisz- w-tej-maleńkiej-przerwie-między-nimi-jak- „no dalej!”

Celowo niedoskonały projekt marki, zwykle połączony z ilustracjami i odręczną typografią, dobrze rezonuje z młodszymi, bardziej kontrkulturowymi odbiorcami. Ten trend brandingowy powstał jako odpowiedź na perfekcyjny w pikselach projekt marki z przeszłości, bez włosów nie na miejscu – dla wielu ludzi ten rodzaj perfekcji wydaje się dziś podejrzany.

Ten styl nie będzie pasował do tożsamości każdej marki, ale dla niektórych będzie pasował jak ulał. Jeśli Twoja marka jest skierowana na bardziej niekonwencjonalne rynki, ten trend brandingowy jest doskonałą okazją, aby zagłębić się w niezbadane terytoria i naprawdę nadać swojej marce odrębny wygląd i styl.

7. Stwórz wciągające doświadczenie

Twoja marka to nie tylko logo, witryna internetowa czy opakowanie – to wszystko i nie tylko. W 2021 roku ludzie oczekują nie tylko dobrze zaprojektowanego produktu, ale także zabrania ich w podróż. Jeśli chcesz pójść o krok dalej i naprawdę ich zachwycić, daj im doświadczenie.

Ze względu na rosnącą liczbę zakupów online, rozpakowywanie jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. W 2021 roku marki i projektanci przemyślą cały proces otwierania opakowania i sprawią, że będzie to wyjątkowe doświadczenie, upewniając się, że nawet najmniejszy szczegół znajduje się na marce i urzeka klienta, otwierając pudełko i rozpakowując swoje produkty.

Nowy Rok trendy 2021

Jak wykorzystasz trendy brandingowe 2021 roku?

Patrząc na wszystkie trendy w projektowaniu marek na nowy rok, widać wyraźny zwrot w kierunku personalizacji i łączenia. Nigdy wcześniej ludzka strona brandingu nie była tak istotna – relacja między marką a klientem dotyczy mniej transakcji, a bardziej przyjaźni i emocji.

Ludzie rozmawiają ze swoimi markami w mediach społecznościowych, otwierają e-maile od swoich marek, klikają reklamy swoich ulubionych marek, gdy tylko je zobaczą.
Dobry branding w 2021 roku powinien się na tym opierać.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam, zrobić wspólnie coś świetnego?