
Jak uzyskać świetne logo dla firmy?
Co sprawia, że logo jest świetne?
Przedstawiam kilka niezbędnych rzeczy, których potrzebujesz, aby uzyskać doskonałe logo firmowe.
Jesteś już gotowy, aby posiadać idealne logo zaprojektowane dla Twojej firmy. Ale skąd wiesz, że dostaniesz coś wspaniałego? To znaczy, masz zamiar zainwestować znaczną ilość czasu i pieniędzy, więc na pewno chcesz, aby było niesamowite.
Z mojego doświadczenia wynika, że poniżej wymienione kryteria stanowią doskonały plan na zaprojektowanie idealnego logo dla firmy. Poznajmy szerzej te kryteria.
- Oryginalność
- Odpowiedniość
- Adaptowalność
- Prostota
Twoje logo powinno być oryginalne
Aby Twoje logo wyróżniało się na tle konkurencji, musi być oryginalne. Nie daj się też wciągnąć w myśl, że Twoje logo musi mówić o tym, co robi Twoja firma.
Potrzebujesz logo, które różni się od logo innych osób. Nie ulegaj pokusie naśladowania logo konkurencyjnej firmy. Kopiowanie wyglądu i stylu logo innej osoby będzie szkodliwe tylko dla Twojej marki.


Więcej znanych logo, które wyglądają podobnie znajdziesz tutaj.
Twoje logo powinno być odpowiednie
Twoje logo musi pasować do branży, w której działasz. Nie jest dobrze używać dziwacznej czcionki, jeśli prowadzisz np. biuro rachunkowe. I naprawdę nie powinieneś używać tego krwistoczerwonego koloru, który lubisz, jeśli jesteś dentystą 🙂
Twoje logo powinno odzwierciedlać wartości Twojej marki, tak samo jak Twoje produkty lub usługi. Z pewnością wyróżnij swoje logo na tle innych logo w branży.
Twoje logo powinno się dostosowywać
Twoje logo pojawi się w wielu różnych miejscach, takich jak strona internetowa, koszulki, długopisy, auto firmowe i tak dalej. Powinno być dostosowane do użycia na jasnym i ciemnym tle. W małych i dużych rozmiarach i drukowane na różnych materiałach.
Unikaj gradientów, cieni, fazowań i bardzo skomplikowanych szczegółów. Jeśli twoje logo musi być oglądane w określonym rozmiarze lub tylko na jasnym tle, aby było rozumiane, to jest to źle przemyślany i wykonany projekt.
Twoje logo powinno być proste
Przestrzeganie tej zasady nie oznacza, że Twoje logo musi być nudne. Niektóre z najbardziej znanych logo na świecie są niezwykle proste, ale jednocześnie bardzo sprytne w zaprojektowaniu.
Kiedy tworzę wstępną koncepcję logo, pracuję tylko w kolorze czarnym. Robiąc to w ten sposób, nie polegam na fantazyjnych efektach lub kolorach. Skupiam się wyłącznie na kształcie logo. Kolor pojawia się na późniejszym etapie procesu projektowania.

Podsumowanie
Te wyżej wymienione zasady to nie wszystko i to nie koniec projektowania logo. Trzeba o nich pamiętać i powinny znajdować się w samym centrum procesu projektowania – podczas tworzenia logo. Jeśli podczas pracy ze swoim projektantem będziesz mieć je na uwadze, możesz mieć pewność, że Twoje logo będzie gotowe na wszystko, czego wymaga Twój marketing.

