
YouTube nowe logo – co tydzień
Jeśli zdarzyło Ci się odwiedzić YouTube w poniedziałek, być może zauważyłeś nieznane logo. Aby uczcić Miesiąc Czarnej Historii (BHM), firma ogłosiła, że Black artyści będą co tydzień w lutym zmieniać logo witryny.

Nowy projekt logo pojawi się na stronie w każdy poniedziałek. Logo brazylijskiego artysty Leandro Assisa (poniżej) zawiera znajomy czerwony przycisk odtwarzania, ale ze stylizowanym napisem „BHM” zastępującym standardowy napis YouTube.

Wraz z nowymi logo, prace artystów pojawią się również na własnej stronie profilowej. Projekt banera Assis dla kanału (poniżej) to wspaniały kolaż kolorowego tekstu oraz ilustrowanych naklejek i symboli.

„Inspiracją do stworzenia tego artykułu byli Czarni wokół mnie” – mówi Assis w poście na blogu przedstawiającym nowy projekt BHM. „Znaczenie i znaczenie naszych włosów, sposobu, w jaki tańczymy, rytmów, które tworzymy i piękna różnych odcieni skóry”.
„Podczas Miesiąca Historii Czarnych będziemy świętować historie, głosy i kulturę Czarnych, które przyczyniły się do kreatywności i innowacji w YouTube i na całym świecie” – wyjaśnia firma. „Zaplanowaliśmy wiele ekscytujących zajęć i zaczynamy miesiąc od wspierania grafik zaproszonych artystów Blacków, którzy dzielą się tym, czym jest dla nich Black kreatywność”.
Od Cola-Cola po Kit-Kat, mogliście zaobserwować, jak różne marki eksperymentowały z usuwaniem lub zastępowaniem swoich logo w ostatnich miesiącach. Jednak wysiłek YouTube może być jednym z ulubionych pomysłów – nie tylko pomaga widzom odkrywać i eksplorować prace czarnych artystów, ale także daje tej pracy jedną z największych platform w sieci.
Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie prace zostaną zaprezentowane w przyszłym tygodniu.

