• Grafikola.pl – Studio Graficzne
Grafikola.pl – Studio graficzne

Grafikola.pl – projekty graficzne

  • Oferta
    • Identyfikacje wizualne firmy
    • Logo
    • Publikacje
    • Opakowania i etykiety
    • Reklama w internecie
    • Reklama do druku
    • Książki
    • Prezentacje firmowe
    • Etykiety produktowe
  • Etykiety
  • Dlaczego i jak
    • Referencje
  • Portfolio
  • Wyceń
  • Pakiety
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
  • Oferta
    • Identyfikacje wizualne firmy
    • Logo
    • Publikacje
    • Opakowania i etykiety
    • Reklama w internecie
    • Reklama do druku
    • Książki
    • Prezentacje firmowe
    • Etykiety produktowe
  • Etykiety
  • Dlaczego i jak
    • Referencje
  • Portfolio
  • Wyceń
  • Pakiety
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt

Menu

  • Grafikola.pl – Studio Graficzne
logo dla firm
BLOG

Czy potrzebuję profesjonalne logo?

12 listopada 2019 /
To pytanie rozważa prawie każdy właściciel firmy.

Rozpoczęcie nowej działalności może być naprawdę ekscytującym, ale zarówno stresującym czasem. Planowanie i przygotowywanie takich rzeczy jak: powierzchnia biurowa, lokale handlowe, meble, ubezpieczenia, zapasy, personel i pożyczki bankowe i tak dalej. Lista może być bardzo zniechęcająca.

Jak dodamy do tej mieszanki – logo to głowa może nam po prostu eksplodować.

Ale czy na pewno logo jest tak ważne w mojej firmie?
W odpowiedzi na to pytanie prawdopodobnie oczekujesz, że powiem „oczywiście, że potrzebujesz logo!”
Zatem może Cię zaskoczę, gdy usłyszysz, że to nie jest zawsze konieczne, aby mieć logo podczas rozpoczynania działalności.

Dlaczego więc nie potrzebujesz logo?

Oto przykład. Pan Kowalski chce otworzyć piekarnię w swoim regionie. Na tym wczesnym etapie swojej działalności, zamiast spędzać czas i wysiłki na zaprojektowanie logo – powinien, wkładać swoje środki w podnoszenie świadomości na temat swoich usług i prowadzić swoją działalność najlepiej jak potrafi.
Zadaniem logo jest połączenie ludzi z marką piekarni pana Kowalskiego. Logo wywołuje emocje, które przywołują opinie/zdanie na temat usługi pana Kowalskiego. Ale jeśli jego firma jest nowa, to logo naprawdę nie ma z nią nic wspólnego. Potrzeba czasu, aby pan Kowalski zbudował reputację swojej marki, a ludzie poznali jego usługi.

A co w przypadku materiałów marketingowych?

Pan Kowalski nie potrzebuje logo do zrobienia niektórych wizytówek i dobrze zaprojektowanej ulotki. Oczywiście, że posiadanie logo może pomóc w wyborze palety kolorów lub wpłynąć nieco na układ projektów. Ale na tym etapie, nie potrzebuje takiej, aby stworzyć coś, co wygląda równie świetnie.
Porada: możesz wybrać ładnie wyglądającą czcionkę i wykorzystać ją do wpisania swojej nazwy firmy. Taka, która pasuje do osobowości i stylu, który chcesz wybrać, wraz z kolorem, który również pasuje do Twojej wizji firmy.

Pamiętaj – posiadanie logo, nie czyni Twojej marki lepszą niż kogoś innego.

Twoja marka to coś więcej niż tylko logo. Logo to po prostu wierzchołek góry lodowej marki. Jest to fundamentalna część tej góry lodowej, która leży poniżej linii wodnej, z uwagi na to, że musisz się tym przejmować. Chcesz zbudować solidne podstawy obsługi klienta i doświadczenia, świetnego marketingu i osobowości. Musisz także mieć silne powody, cele i zadania. Gdy już je osiągniesz, logo będzie łączyło ludzi.

Kiedy zatem potrzebujesz logo?

Wróćmy więc do pana Kowalskiego. Czy powinien mieć logo zaprojektowane dla swojej nowej firmy?

W przypadku pana Kowalskiego powiedziałabym, że nie potrzebuje logo na tym wczesnym etapie swojej działalności. Po kilku latach działania firmy, lepiej zrozumie swoich najlepszych klientów i ich potrzeby.
W tym momencie będzie miał wystarczającą ilość danych o swoich klientach i firmie, które można wykorzystać do stworzenia logo pasującego do jego marki. Takie, które jego klienci rozpoznają i będą mu lojalni oraz coś, co może teraz wykorzystać w ramach kampanii świadomości marki w swoim marketingu.

Podsumowując

Pan Kowalski to tylko jeden przykład startupowego biznesu. Istnieją inne przypadki, w których logo może być bardzo potrzebne i odpowiednie. Wszystko sprowadza się do konkretnych okoliczności i potrzeb właściciela firmy oraz tego, ile przeprowadzili badań w dziedzinie biznesu, w której chcą zaistnieć.

Istotne jest, aby porozmawiać z profesjonalnym projektantem, zanim zaczniesz wydawać pieniądze na zaprojektowanie logo. Pomoże Ci wybrać właściwą ścieżkę, miejmy nadzieję, że zaoszczędzisz więcej bólu i wydatków w procesie uruchamiania firmy.

Potrzebujesz grafika?
Jeśli tak, możesz zostawić adres e-mail.
Skontaktujemy się z Tobą i może uda się nam zrobić wspólnie coś świetnego?
logomateriały marketingowenowa działalnośćnowa firmaprofesjonalne logozakładanie firmy
By Alex
firmowa-kartka-świąteczna halloween plakat

Może cię również zainteresować

Jak przygotować katalog, który pomoże w sprzedaży

Jak przygotować katalog, który pomoże w sprzedaży?

12 marca 2020
Google Moja Firma

Jak stworzyć reklamę w internecie – wizytówkę w Google Moja Firma?

9 sierpnia 2019
Godzinowe pakiety graficzne

7 sprawdzonych zalet projektowania graficznego opartego na Pakietach Graficznych

15 czerwca 2022

Archiwa

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • wrzesień 2022
  • czerwiec 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • listopad 2021
  • sierpień 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
Studio Graficzne projekty reklama

Kontakt

Grafikola.pl
tel: 663-488-355
email: biuro@grafikola.pl

Projektowanie grafiki

Warszawa Kraków Łódź Wrocław Poznań Gdańsk Białystok Bydgoszcz Bytom Częstochowa Gdynia Gliwice Katowice Kielce Lublin Radom Szczecin Toruń

© Grafikola.pl 2008-2023
  • Regulamin
  • Polityka ochrony danych
  • Pytania
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności
Polityka prywatności i ciasteczka

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT