e-katalog katalog online cyfrowy
BLOG

Jakie są korzyści z publikowania katalogów cyfrowych?

W dzisiejszym szybko zmieniającym się cyfrowym świecie decyzja Twojej firmy o opublikowaniu katalogu cyfrowego nie będzie częścią trendu, będzie koniecznością. Katalogi cyfrowe niosą ze sobą bogactwo funkcji i funkcjonalności, które oferują Twojej firmie wymierne korzyści.

W dobie Internetu, gdzie wykorzystanie smartfonów osiąga najwyższy poziom w historii, zapotrzebowanie na katalog cyfrowy dostępny na urządzeniach mobilnych jest sprawą najwyższej wagi.

Oto 10 najważniejszych korzyści płynących z publikowania katalogów cyfrowych, które mogą podnieść poziom Twojej marki, usprawnić operacje i znacznie zwiększyć zyski.

1. Większy zasięg i dostęp mobilny

Katalog cyfrowy dostępny na urządzeniach mobilnych. Katalogi cyfrowe umożliwiają Twojej firmie natychmiastowe dotarcie do odbiorców na całym świecie, przełamanie barier geograficznych i odblokowanie wszystkich nowych kanałów marketingowych.

Gdy znajdziesz się już w świecie cyfrowym, Twój katalog może zostać zaindeksowany i widoczny w głównych wyszukiwarkach. Możesz zacząć wykorzystywać siłę platform społecznościowych i ponownie angażować potencjalnych nabywców za pomocą strategii remarketingowych.

Twój katalog cyfrowy będzie dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Dzięki czemu Twoje produkty będą zawsze w zasięgu potencjalnych klientów.

2. Opłacalność

Ciągła inflacja sprawia, że ​​drukowanie i dystrybucja katalogów fizycznych staje się droższą opcją.

Publikując katalog cyfrowy, możesz pomóc swojej firmie obniżyć te koszty i przeznaczyć zasoby na dodatkowe działania marketingowe. Udostępnienie wersji cyfrowej wraz z drukowanym katalogiem daje klientom wybór sposobu przeglądania Twoich produktów. Ograniczenie konieczności drukowania i wysyłania dużej liczby katalogów.

Twój katalog online jest również wolny od kosztów ponownego wydruku. W przypadku zmiany cen lub błędów, wszelkie aktualizacje katalogu online mogą być dokonane natychmiastowo. Bez konieczności ponownego drukowania, oszczędzając czas i pieniądze.

3. Interaktywna i angażująca treść

Katalogi cyfrowe oferują klientom bardziej angażujące doświadczenia, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Osiąga się to poprzez włączenie do katalogów cyfrowych elementów interaktywnych, takich jak:

Wideo — osadzaj filmy produktowe, aby przyciągnąć uwagę klientów.

Hiperłącza – umożliwiające Twoim klientom bezproblemową nawigację po treści lub przejście do Twojej witryny e-commerce.

Wyskakujące okienka – w celu dostarczenia dodatkowych informacji o produkcie lub animacji i 360-stopniowego widoku produktów, aby klienci mogli zapoznać się z produktami.

Interaktywność w katalogach cyfrowych znacznie poprawia prezentację Twoich produktów. Ułatwiając klientom zrozumienie Twojej oferty i zaangażowanie się w nią.

4. Zwiększaj sprzedaż bezpośrednio ze swojego katalogu cyfrowego

Przejście na technologię cyfrową umożliwia osadzanie hiperłączy i koszyków zakupowych w e-katalogu. Zapewnia to bezproblemową integrację z Twoją witryną e-commerce. Umożliwiając klientom dokonywanie zakupów bezpośrednio z katalogu lub przejście do Twojej witryny, gdzie mogą sfinalizować zamówienie.

Ten usprawniony proces zmniejsza tarcia na ścieżce zakupowej, co skutkuje wyższą sprzedażą i lepszym doświadczeniem użytkownika.

e-katalog katalog online cyfrowy

5. Aktualizacje w czasie rzeczywistym

W szybko zmieniającym się świecie handlu detalicznego i e-commerce informacje o produktach mogą się często zmieniać. Katalogi cyfrowe umożliwiają dokonywanie natychmiastowych aktualizacji. Zapewniając klientom zawsze dostęp do najbardziej aktualnych szczegółów produktów, cen i dostępności. Bez konieczności czekania na kolejny cykl drukowania.

Funkcja aktualizacji w czasie rzeczywistym umożliwia także realizację krótkoterminowych kampanii promocyjnych w trakcie cyklu życia katalogu. Zapewnia elastyczność strategii marketingowych i sprzedażowych w celu zwiększenia przychodów, gdy jest to wymagane.

6. Zaawansowane analizy i spostrzeżenia

Analytics dla katalogów cyfrowych. Katalogi cyfrowe umożliwiają integrację śledzenia analitycznego w celu dostarczenia bezcennych danych o interakcjach z klientami. Informują, które produkty są najczęściej oglądane, ile czasu klienci spędzają na każdej stronie i współczynnikach konwersji.

Dzięki analityce Twoje spostrzeżenia dotyczące danych mogą zostać wykorzystane do udoskonalenia strategii marketingowych. Optymalizacji lokowania produktów i poprawy jakości obsługi klienta.

Efektywne wykorzystanie analityki, pomoże Twojemu katalogowi cyfrowemu zapewnić wzrost współczynników konwersji klientów i przychodów.

7. Zrównoważony rozwój środowiska

Ograniczenie zużycia papieru poprzez wybór katalogów cyfrowych przyczynia się do zrównoważonego rozwoju środowiska. To przyjazne dla środowiska podejście nie tylko zmniejsza Twój ślad węglowy, ale także przemawia do świadomych ekologicznie konsumentów. Poprawiając reputację Twojej marki.

8. Ulepszona nawigacja i możliwości wyszukiwania

Katalogi cyfrowe łączą w sobie łatwość nawigacji i zaawansowane funkcje wyszukiwania. Dzięki czemu klienci mogą szybko znaleźć dokładnie to, czego szukają.

Możesz tworzyć strony i menu umożliwiające nawigację po kliknięciu. Które natychmiast przeniosą klientów do kategorii produktów, które chcą wyświetlić. Wyszukiwanie zaawansowane umożliwia kupującym skupienie się na pożądanych produktach za pomocą wyszukiwanych słów kluczowych.

Te przyjazne dla użytkownika funkcje poprawią jakość zakupów, drastycznie redukując czas i wysiłek, jaki klienci muszą poświęcać na znajdowanie produktów.

9. Spójność i modernizacja marki

Przejście na katalog cyfrowy pomoże Ci zachować spójność marki we wszystkich kanałach marketingowych. Co więcej, pozycjonuje Twoją firmę jako nowoczesną i znającą się na technologii. Atrakcyjną dla cyfrowej bazy konsumentów, która ceni innowację i wygodę.

Publikując online, możesz w pełni dostosować swój katalog cyfrowy, aby mieć pewność, że spełnia wytyczne marki.

10. Zapewnij dostępność

Wiodące platformy publikacji cyfrowych umożliwiają integrację funkcji ułatwień dostępu z treścią katalogu poprzez funkcje takie jak:

Zgodność z technologią czytnika ekranu

Skróty klawiaturowe umożliwiające poruszanie się po katalogu

Możliwość dostosowania rozmiaru tekstu w celu poprawy czytelności

Zwykła wersja tekstowa Twojego katalogu, którą można edytować, aby stała się dostępna w formacie AAA WCAG 1.0

Dostępność w Twoim katalogu cyfrowym zapewnia klientom z wadami wzroku i motoryki nieoceniony kanał interakcji z Twoimi produktami i zakupu ich.

Końcowe przemyślenia

Korzystanie z katalogów cyfrowych to strategiczne posunięcie, które oferuje wiele korzyści uzupełniających tradycyjne metody drukowania. Od oszczędności kosztów i zwiększonego zasięgu po aktualizacje w czasie rzeczywistym i cenne analizy. Korzyści płynące z katalogów cyfrowych umożliwią firmom utrzymanie konkurencyjności na coraz bardziej cyfrowym rynku.

Jako studio graficzne Grafikola.pl dołożę wszelkich starań, aby pomóc Ci wykorzystać te korzyści, ulepszyć Twoją markę i stymulować rozwój. Poprzez opracowanie katalogu produktowego pdf, potrzebnego do stworzenia katalogu cyfrowego. Przyszłość katalogowania jest cyfrowa, a czas na zmianę jest właśnie teraz.

Polecam – Digital Catalogue. Przekształcenie katalogu produktowego pdf na katalog cyfrowy.