KATALOG

Jak stworzyć udany projekt katalogu?

Katalogi są dla wielu firm jednym z najskuteczniejszych narzędzi sprzedażowych na rynku i bardzo potężną drogą promocji produktów i usług. Katalog drukowany pozostaje jednym z najlepszych narzędzi sprzedażowych na świecie.

Publikacje papierowe mają wiele zalet

  • stała ekspozycja marki
  • przyjazny dla użytkownika dla wszystkich grup wiekowych
  • łatwa czytelność
  • szybkie wyszukiwanie produktów.

Celem katalogu

Jest jak najszybsze zrozumienie zakresu dostępnych towarów lub usług i docenienie go za projekt.

Ale nie każdy katalog uniknie wizyty w koszu.

Niektóre zostają zachowane… na inne szybko rzucimy okiem, a inne trafiają bezpośrednio do kosza…

Jaka jest różnica między tymi katalogami? Co sprawia, że niektóre publikacje są ważniejsze od innych?

Jak możesz sobie pomóc upewnić się, że Twój zostanie uratowany ze stosu śmieci?

Projekt katalogu ma znaczenie!

Katalog jest podobny do logo lub wizytówki, narzędzia służącego do identyfikacji i wzmacniania świadomości marki.

Specjaliści ds. marketingu i graficy wiedzą, ile jest potrzebne zaangażowania w tworzenie katalogu i na ile dobry katalog może wpłynąć na sprzedaż.

Projekt katalogu, który przyciąga wzrok klienta i odpowiada na pytanie „Co on mi może dać?” – prawdopodobnie doprowadzi do większej sprzedaży.

 

Niezbędne jest stworzenie katalogu, który jest:

  • Funkcjonalny: łatwy do odczytania i intuicyjnie zaprojektowany;
  • Atrakcyjny: wykorzystuje wysokiej jakości papier i druk, przejrzysty, nowoczesny układ i projekt;
  • Przyciągający wzrok design, przemyślane layouty, wysokiej jakości obrazy i organizacja to podstawa świetnego projektu katalogu.

 

Więc od czego zaczynasz?
Wiesz już, że potrzebujesz katalog, a może nawet wiesz, czego w nim chcesz…

Teraz potrzebujesz tylko pomocy w uporządkowaniu informacji, aby móc je w atrakcyjny sposób zaprezentować.
Większość ludzi nie wie, od czego zacząć, jeśli chodzi o projektowanie katalogu.

katalog
katalog

Oto kilka pomocnych wskazówek, dzięki którym projektowanie katalogu będzie mniej wymagające.

1. Przedstaw historię za pomocą zdjęć i opisów produktów

Twoi klienci nie tylko szukają mnóstwa informacji. Chcą wiedzieć, na czym naprawdę im zależy. Na przykład, jak Twój produkt będzie pasował do ich codziennego życia lub jakie problemy zostaną dla nich rozwiązane kupując Twój produkt lub usługę. Spróbuj stworzyć całą historię ze zdjęciami i opisami, które powiedzą im wszystko, co chcą wiedzieć o Twoim produkcie, bez wciskania tego wszystkiego.

2. Projektuj dla swoich odbiorców – postaw się w sytuacji użytkownika końcowego

Jeśli chcesz, aby katalog dobrze spełniał swoje zadanie, musisz mieć pewność, że jego projekt przemawia do czytelników i dobrze się z nimi łączy. Na przykład, jeśli jesteś marką, która chce skierować swoją ofertę produktową do młodszego pokolenia. Kolory i motywy użyte w projekcie katalogu muszą być zupełnie inne niż te, które są skierowane do bardziej dojrzałych odbiorców.

Pamiętaj również o rozpiętości uwagi odbiorców docelowych. Ponieważ prawdopodobnie będziesz mieć znacznie mniej czasu w rękach młodszych odbiorców. Więc miej to na uwadze podczas projektowania katalogu.

3. Rozmiar i format

Zapewnij swoim produktom i usługom przestrzeń, której potrzebują. Projektując swój katalog, upewnij się, że jest wystarczająco duży, aby zaprezentować wszystkie Twoje produkty. Zwrócić uwagę na Twoje najważniejsze produkty lub usługi. Weź pod uwagę liczbę stron, format i to, jak poczują się Twoi klienci.

Aby stworzyć katalog, będziesz potrzebować:
  • Dane produktów
  • Zdjęcia i treść
  • Układ katalogu
  • Skład katalogu
  • Druk katalogu

Informacje, które Twoja firma chce umieścić. Muszą być uporządkowane z uwzględnieniem tego, w jaki sposób klient będzie korzystał z katalogu.
Należy wziąć pod uwagę kilka elementów:

  • czy klient będzie szukał produktów według kategorii,
  • czy będzie przerzucał każdą stronę?

Przydatne jest organizowanie elementów według kategorii lub według cech produktu, takich jak:

  • cena,
  • kolor,
  • zastosowanie itd.

Czasami przydaje się organizowanie produktów w sposób intuicyjny lub stosowanie mniej rygorystycznych kryteriów.
Na przykład mieszanie reguł. W ten sposób klienci będą bardziej skłonni przewracać każdą stronę.

4. WAŻNE: używaj obrazów wysokiej jakości

Zdjęcia Twoich produktów i usług stanowią centralny element Twojego katalogu.

Wspaniałe zdjęcia uatrakcyjnią Twoje produkty i zwiększą sprzedaż. Upewnij się, że wszystkie zdjęcia są zrobione przy dobrym oświetleniu i mają odpowiednią rozdzielczość do drukowania.

Większość drukarni zaleca rozdzielczość 300 dpi.

Czasami nie będziesz mieć do dyspozycji wszystkich zdjęć produktów i możesz próbować pobrać je ze strony internetowej Twojej firmy. Obrazy te nie będą dobrej jakości (zwykle 72 dpi) i nie nadają się do użytku w katalogu drukowanym.

Zawsze umieszczaj wysokiej jakości zdjęcia sprzedawanych produktów, aby wywrzeć pozytywne wrażenie. Zdjęcia niskiej jakości tylko zmniejszają integralność produktów.

Rozważ skorzystanie z profesjonalnej usługi fotograficznej, aby zdjęcia produktów były jak najbardziej atrakcyjne. Istnieje również kilka świetnych usług zdjęć stockowych lub bezpłatnych do użytku komercyjnego, z których można czerpać pomysły, zdjęcia i grafiki.

5. Układ katalogu - Layout

Kiedy masz już wszystkie potrzebne elementy, możesz przejść do fazy rozmieszczenia projektu.

W tej fazie zaangażowany jest grafik, zwłaszcza jeśli tworzysz pierwszą edycję katalogu lub szukasz przeprojektowania swojego poprzedniego layoutu. Twoje Studio Graficzne może pomóc Ci wybrać format, liczbę stron, rozmiar itp.

Grafikola.pl wspomoże Cię w Twoich pomysłach, uporządkuje informacje o produkcie i zdjęcia oraz zadba o stylizację:

  • Przednia i tylna okładka
  • Strony wprowadzające
  • Układ strony/Strony wzorcowe: nagłówek, stopka, indeks, kolumny strony itp.
  • Spis treści
  • Separatory rozdziałów
  • Układy produktów
  • Tworzenie ikon/symboli/infografiki

Opisz swoją wizję katalogu dla Studia Graficznego Grafikola.pl

Podaj grafik-oli jak najwięcej szczegółów o swojej firmie i omów własną wizję projektową.

6. Ułatw potencjalnym klientom kontakt z Tobą

Musisz umieścić dane kontaktowe swojej firmy w katalogu.

Powinny one zawierać adres e-mail i numer telefonu, dzięki którym można skontaktować się z zespołem sprzedaży.
I nie zapomnij podać adresu URL witryny firmy, ponieważ czytelnik najprawdopodobniej będzie chciał sprawdzić Twoją witrynę i ewentualnie złożyć zamówienie.

Wszystko to sprawia, że klienci z łatwością mogą skontaktować się z przedstawicielem Twojej firmy. Jeśli mają jakiekolwiek pytania lub chcą złożyć zamówienie.

7. Etap sprawdzania: Czy masz pożądany wygląd?

Nie zapominaj, że projekt i jakość druku Twojego katalogu są tak samo ważne jak informacje.

Przejrzysty i prosty projekt katalogu sprawi, że klienci będą mogli łatwo kupować Twoje produkty. Katalog, który jest uproszczony zarówno pod względem projektu, jak i układu, zadowoli czytelnika i potencjalnie doprowadzi do większej sprzedaży.

Czytelnicy zwykle nie spędzają dużo czasu na szukaniu tego, czego chcą. Więc nie oczekuj, że obszerny, trudny do przeglądania katalog zapewni dużą sprzedaż. Drukowany katalog powinien być prosty i czytelny.

Należy pamiętać, że Twój katalog będzie wymagał ciągłego ulepszania. Aż osiągniesz swój cel, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży. Dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z zespołem sprzedaży w celu uzyskania opinii. Zapytania, jak katalog działa dla nich jako narzędzie sprzedaży.

Co oznacza, że lepiej nie drukować kilkuletnich katalogów. Ale być może zmieniać styl i projekt co kwartał lub co rok, aby pozostać w kontakcie w tym ciągle zmieniającym się świecie.

8. To jeszcze nie koniec... Przeanalizuj wyniki wydajności swojego projektu katalogu

Zastanawiasz się, jak możesz obliczyć wydajność swojego drukowanego katalogu?

Nie jest to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać.


Wszystko, co musisz zrobić, to:

  • znaleźć powiązanie między klientami, którzy otrzymali Twój drukowany katalog,
  • a danymi sprzedaży, które już masz.

Jeśli okaże się, że katalog rzeczywiście skłonił klienta do zadzwonienia lub odwiedzenia Twojej witryny. A następnie doprowadził do sprzedaży, będziesz wiedział, że działa dobrze. Ponadto, jeśli to doprowadziło ich do Twojej strony internetowej. Powinieneś mieć możliwość korzystania z Google Analytics do przeanalizowania tego.

Podsumowanie

Jak widać katalog to proces, który wymaga czasu, badań, zaangażowania i cierpliwości.

I chociaż wszystko to może wydawać się onieśmielające, po znalezieniu właściwej procedury i co ważniejsze, zaufanego studia graficznego. Możesz wracać do tego procesu w kółko.

Odpowiednia formuła katalogu pomoże zwiększyć sprzedaż i sprawić, że Twoi klienci będą wracać po więcej!

Skontaktuj się ze mną w sprawie wszystkich potrzeb związanych z projektowaniem i drukowaniem katalogu.

Projekty graficzne Poznań Warszawa Gdańsk

Razem stwórzmy coś fajnego

KAŻDY PROJEKT JEST WYJĄTKOWY.
JAK PRACUJEMY RAZEM.